MuscleMeat

Diverse trainingen

In mijn optiek blijft altijd gelden dat calorieen in minus calorieen uit bepalend is of je afvalt.
Dit voor cutten altijd uiteraard. Daar geloof ik ook stellig in, alhoewel je wel leaner kunt bulken op IF mede door de bovengenoemde voordelen.
Het is natuurlijk niet zo "ik doe IF dus ik val af ook al eet ik te veel" I wish! :rolleyes:

Interdasting @RaceRookie ga ik vav even bekijken. :thumb:

In mijn optiek blijft altijd gelden dat calorieen in minus calorieen uit bepalend is of je afvalt.
Het idee van IF ('vasten met onderbrekingen') is dat je de nachtelijke periode dat je niet eet, langer maakt en de tijd dat je wel eet (feeding window) korter. Een belangrijk effect is dat de tijd dat er geen/weinig insuline in je bloed zit ook langer wordt. En insuline remt oa vetafbraak. Dus het wordt makkelijker om vet als brandstof te gebruiken in je kacheltje. En het kan insuline ongevoeligheid (oorzaak van overgewicht en diabetes 2) deels weer ongedaan maken.
Het doet veel meer dingen met hormonen, maar daar wordt het verhaal een beetje ingewikkeld.
De krachtsporters die vinden dat je iedere 3 uur eiwitten moet eten, anders worden je spieren opgebrand, worden gek als ze lezen over IF. Maar persoonlijk vind ik die mensen gek.
Duidelijk verhaal. Dit kan ik zelfs ook nog doen met mijn carb cycling dieet. Interessant

Ik moest mijn schoonouders ook vrij recent uitleggen waarom ik dit "dieet" volgde. Toch wel lastig uitleggen aan buitenstaanders vind ik. Ze begrijpen eerst niet waarom je een ontbijt overslaat en carb-cycled. Van de andere kant heb ik een dusdanig lieve schoonmoeder dat als ik daar woensdag blijf eten na het werk, het hele gezin low-carb eet aangezien het voor mij die dag een low-carb day is.

Laatst bewerkt:
Ik moest mijn schoonouders ook vrij recent uitleggen waarom ik dit "dieet" volgde. Toch wel lastig uitleggen aan buitenstaanders vind ik. Ze begrijpen totaal niet waarom je een ontbijt overslaat en carb-cycled. Van de andere kant heb ik een dusdanig lieve schoonmoeder dat als ik daar woensdag blijf eten na het werk, het hele gezin low-carb eet aangezien het voor mij die dag een low-carb day is.
En in welk tijdvak eet je dan?
Van 11 tot 19.00 of later?

Ik eet tussen 14.30 en 22.30. Vrij laat, maar het werkt voor mij prima!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.247
Wat wel aangetoond is: hgh afgifte wordt door IF sterk verhoogd, voor mannen zelf tot aan 2000% [Link niet meer beschikbaar]
Je metabolic rate wordt ook verhoogd door IF. [Link niet meer beschikbaar]

metabolic rate is actually increased in short-term fasting. For some concrete numbers, studies have shown an increase of 3.6% - 10% after 36-48 hours (Mansell PI, et al, and Zauner C, et al).

Als je googled vind je nog veel meer wetenschappelijke onderbouwingen hiervoor. Ik heb er maar even twee neergegooid.
[Link niet meer beschikbaar]
Noemt een heleboel relevante zaken voor ons, helaas het HGH verhaal verwijst naar *5, terwijl er maar 4 referenties bijzitten

The MYTH of Slow Metabolism, Starvation Mode

is niet zo'n sterk verhaal, er bestaan er vast betere. Martin Berchan of zo is toch DE man van IF?

de laatste 2 referentie verwijzen naar stress (nor/adrenaline) bij 2 tot 8 dagen volledig vasten, niet iets wat we hier nastreven

[Link niet meer beschikbaar]
Noemt een heleboel relevante zaken voor ons, helaas het HGH verhaal verwijst naar *5, terwijl er maar 4 referenties bijzitten

The MYTH of Slow Metabolism, Starvation Mode

is niet zo'n sterk verhaal, er bestaan er vast betere. Martin Berchan of zo is toch DE man van IF?

de laatste 2 referentie verwijzen naar stress (nor/adrenaline) bij 2 tot 8 dagen volledig vasten, niet iets wat we hier nastreven
Was even snel wat dingen die ik zo kon vinden. Er staat voldoende op "the interwebs" met daarbij ook de onderzoeken.

• #5.249
  • #5.250
Ik moest mijn schoonouders ook vrij recent uitleggen waarom ik dit "dieet" volgde. Toch wel lastig uitleggen aan buitenstaanders vind ik. Ze begrijpen eerst niet waarom je een ontbijt overslaat en carb-cycled. Van de andere kant heb ik een dusdanig lieve schoonmoeder dat als ik daar woensdag blijf eten na het werk, het hele gezin low-carb eet aangezien het voor mij die dag een low-carb day is.
Wow...

Goeie trainingen :D

Ik tussen 12:30 en 21:30-22:30 zoiets.... laatste keer is vlak na een avond training, wat best laat kan uitvallen bij mij.
Oke dat lijkt mij beter te doen dan pas laat in de middag. Heb namelijk het idee dat ik een beetje stil sta bij het carb cyclen...dus misschien dat dit een extra manier is om af te vallen.

• #5.258
Hij zit ook erg te leuren met zijn betaalde client programma's, maar dit is wel de man die IF op de kaart heeft gezet. Dus toch wel leuk om te lezen.

Oke dat lijkt mij beter te doen dan pas laat in de middag. Heb namelijk het idee dat ik een beetje stil sta bij het carb cyclen...dus misschien dat dit een extra manier is om af te vallen.
Als je stil staat moet je nog meer calorieen schrappen of cardio omhoog over de week gezien. Maar msn is het makkelijker met IF..... :)

Hij zit ook erg te leuren met zijn betaalde client programma's, maar dit is wel de man die IF op de kaart heeft gezet. Dus toch wel leuk om te lezen.
Hij heeft in ieder geval alles gebacked met onderzoeken waar hij maar kan. Hij geeft zelfs nog ergens toe dat 1 onderzoek hem wel heel goed uitkomt maar dat hij zelf vindt dat het waarschijnlijk niet heel nauwkeurig is gedaan.

Als je stil staat moet je nog meer calorieen schrappen of cardio omhoog over de week gezien. Maar msn is het makkelijker met IF..... :)
Cardio?
Haha ben ik veel te lui voor
Doe 1x p week cardio...maar moet inderdaad meer cardio doen
Straks met zomertijd als het langer licht is

Terug
Naar boven