MuscleMeat

Diverse trainingen

Niks, lean worden zonder cardio kan prima. Moet 'ie alleen wat meer honger lijden
Hmmm weet niet of dat klopt want van cardio krijg ik juist honger en ga ik meer eten. :)
Maar snap het punt wel...heb alleen weinig tijd voor cardio vandaar dat ik er weinig mee doe. Gisterenavond toch maar een half uur gewandeld en vanavond ga ik dat ook proberen...

Onderstaand filmpje heeft mij een paar maand terug behoorlijk geholpen ;)

Met squaten heb ik zelf ervaren dat als ik richting plafond blijf kijken dat ik een nettere uitvoering doe. Rug blijft rechter. Heb verder geen last van onderrug maar weet dat ik mijn reet ook naar achter steek bij het doorzakken...doet eigeblijk iedereen dat niet tot een zekere hoogte

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.288
Met squaten heb ik zelf ervaren dat als ik richting plafond blijf kijken dat ik een nettere uitvoering doe. Rug blijft rechter. Heb verder geen last van onderrug maar weet dat ik mijn reet ook naar achter steek bij het doorzakken...doet eigeblijk iedereen dat niet tot een zekere hoogte
Maar dat is juist GEEN butwink, meer een donald duck kontje :)
Butwink is juist dat je bekken onder je rug getrokken wordt.

• #5.289
Onderstaand filmpje heeft mij een paar maand terug behoorlijk geholpen ;)
Goed filmpj zoals altijd bij Omar. Maar ik squat high bar, hij heeft het over low bar. En met het ext rotatie testje liggend op de grond heb ik geen enkel probleem. Dus ik weet het niet.... :o

Ah, duidelijk.. Tja, dan zou je onderstaand advies van die andere YT guru misschien kunnen gebruiken. ;)

• #5.291
De man met de baard! Altijd deskundig :) ga um zo even bekijken

film je squat anders eens. Dan is het ook makkelijker zien wat er niet helemaal lekker gaat.

Ah, duidelijk.. Tja, dan zou je onderstaand advies van die andere YT guru misschien kunnen gebruiken. ;)

Beter post je ook een recent squat filmpje van hem erbij. Zijn mening over ATG squaten heeft hij namelijk bijgesteld. (Oftewel dat te laag squaten niet goed is).

• #5.294
Ik zal ze straks vergelijken :) Tnx

dag C Cut 80 min
Beetje stretchen met de rug

2x12 front raise sq 5 kg ATG

Bulgarian split squat
4x (8L + 8R) 39.5 kg -> je reinste cardio :(

DB Flyes
3x12 11 kg DB

bench
1x5 68 kg
1x3 78 kg
4x3 83 kg -> F. moest hier al na 3-3-2x opgeven :(

DB one arm rows
3 x (12L + 12R) 28 kg -> zweten....

weighted pushups
4 x 12x BW+7.5 kg -> 2.5 kg erbij

Opm:
back squats zijn erg slecht bevallen vorige week. We gaan ze voorlopig
maar door bulgarians vervangen. En die voel je goed in de benen, maar niet zo
in de rug. Wel in rechter SI.
Bench ging van geen kanten, misschien was flyes ervoor niet een goed idee...
PU wel weer OK.

• #5.295
De tipp in het 1e filmpje: buik spannen alsof je een stomp verwacht is wel een goeie, en in het 2e filmpje gaat hij toch wel naar low bar sq. Die zal ik ook nog eens proberen dan. Vond ik altijd wel een beetje raar aanvoelen (alsof je naar voren klapt met je lichaam...)

• #5.297
Low bar high bar...als dat ding maar lekker op je traps ligt...abs aanspannen doe ik altijd en atg dat lukt mij fysiek niet eens...te stijf blijkbaar. Maar ik heb geen rugpijn en voel mijn benen goed. Kwestie van gevoel.
Heb eerder last van de frontsquat...niet in rug maar op de armen/schouders. Kan de bar alleen maar gekruist vast houden en dat pokkeding wil dan wegrollen. Zo hebben we allemaal wat haha

• #5.300
:rolleyes: Een beetje minder eten is nou niet direct uithongering. :D
Zo voelt het anders wel :o

Low bar high bar...als dat ding maar lekker op je traps ligt...abs aanspannen doe ik altijd en atg dat lukt mij fysiek niet eens...te stijf blijkbaar. Maar ik heb geen rugpijn en voel mijn benen goed. Kwestie van gevoel.
Heb eerder last van de frontsquat...niet in rug maar op de armen/schouders. Kan de bar alleen maar gekruist vast houden en dat pokkeding wil dan wegrollen. Zo hebben we allemaal wat haha
Wees maar blij dat je rug nu goed gaat :)
Ik doe de FSQ tegenwoordig met EZ bar. Dan liggen je schouders lekker in die kromming en lukt het vasthouden mij iig een stuk beter. Daarvoor deed ik FSQ ook wel met straps om ze vast te houden, dan verleng je je polsafstand als het ware....

Terug
Naar boven