AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.862
Het is geen DUP, al klinkt het wel zo. Hieronder het filmpje, dat scheelt een lap tekst:

De typische strongman dingen zoek ik gewoon een vervanger voor. Maar farmerwalks met dumbells is bijvoorbeeld prima te doen of een axl deadlift simuleren met fat gripz.

Goeie vid van Brian. Zijn variatie op DUP spreekt me wel aan. Vooral de cue om de light dagen op explosiviteit en snelheid te focussen is een goeie. Dat aspect ontbreekt bij mij grotendeels. En het paren van assistence bij je mainlift die jouw specifieke zwakheden van die lift of spiergroep pakken... prima. Het aspect om maar 1x een bepaalde lift per week te trainen vind ik weer minder. Zo mis je de supercompensatie (maar krijg je wel je rust voor die spiergroep...).

• #5.863
Front to back
week 4 dag 3
70 min

week 1+4+7: superset 1: P (pomp), ss 2 K (kracht) , ss 3 G (groei)

1
3x (Pull up ss. OHP)

Pull ups (pronated)
G: 9x BW -> 1 rep erbij
Dumbbell Overhead Press
P: 14x 16 kg
pull ups in de pomp range lukt (nog) niet....
goeie pomp in de schouders bij OHP

2
4x (Hyperextensions ss crunches) -> een volle ronde extra gedaan

Hyperextensions
K: 4x 10 kg @ 1 sec hold
Frog Crunches
K: 5x 10 kg @ 5 sec
hypers zijn gek genoeg pittig voor de hams ...

3
4x (Lat raises ss. Chin ups)

Lat raises
G: 9x 10 kg @ 1 sec -> 1 rep erbij
Chin ups
G: 8x BW+7.5 kg -> 2.5 kg aan de riem erbij

Opm:
superset 2 nu 4 maal gedaan ipv 3x
daardoor is totaal ook op 70 min gekomen vandaag.

Goeie vid van Brian. Zijn variatie op DUP spreekt me wel aan. Vooral de cue om de light dagen op explosiviteit en snelheid te focussen is een goeie. Dat aspect ontbreekt bij mij grotendeels. En het paren van assistence bij je mainlift die jouw specifieke zwakheden van die lift of spiergroep pakken... prima. Het aspect om maar 1x een bepaalde lift per week te trainen vind ik weer minder. Zo mis je de supercompensatie (maar krijg je wel je rust voor die spiergroep...).

Heb de vid niet gezien, maar IMO moet je ALTIJD focussen op snelheid en explosiviteit. Zou niet weten waarom niet.

• #5.865
  • #5.867
Ik bedoel bij je normale lifts. Waarom zou je ze halfbakken doen?
Moeten we nu een discussie over time under tension beginnen? Ik denk niet dat je dat perse halfbakken moet noemen. Ik denk dat zowel explosiviteit als een langere TUT hun plaats hebben in een trainingsprogramma.

Moeten we nu een discussie over time under tension beginnen? Ik denk niet dat je dat perse halfbakken moet noemen. Ik denk dat zowel explosiviteit als een langere TUT hun plaats hebben in een trainingsprogramma.
Variatie en op verschillende manieren prikkelen, imo..

• #5.870
Vandaag alleen cardio.
350 kCal fietsen en hardlopen sprintjes, zowel hoog tempo als lange passen geprobeerd

• #5.872
gaan chin ups niet gemakkelijker dan, als je in de ''pump'' range wil komen?
ikzelf kan in 1 set meer chin ups dan pull ups, en dat scheelt best een behoorlijk aantal reps
Ja klopt, daar kan ik er ook wel meer van. Maar ik wil zowel de chinups als de pullups blijven doen, omdat de eerste meer de voorkant (biceps) pakt, en de tweede wat meer de lats.

Pull ups moet je veel tijd mee investeren en dan onderhouden natuurlijk

Ik ga er binnenkort ook weer mee aan de slag, we krijgen een power half rek bij de peut met pull-bar kheb er nu al zin in
Das alweer 1 jaar geleden dus dat belooft wat....

• #5.874
Pull ups moet je veel tijd mee investeren en dan onderhouden natuurlijk

Ik ga er binnenkort ook weer mee aan de slag, we krijgen een power half rek bij de peut met pull-bar kheb er nu al zin in
Das alweer 1 jaar geleden dus dat belooft wat....
Nice! Pullups zijn ook een 'eerlijke' oefening. In de zin van jouw lichaam tegen de zwaartekracht :)

Breed worden is wide grip pullups tot je erbij neervalt.
Pulldowns is wat makkelijker om de juiste spier te activeren.
Maar blijft een basis oefening om breed te worden.

Yep....hoort gewoon standaard in elk programma thuis...

• #5.878
Ja, ik zal ook nog wat met gripbreedte spelen. Omdat de hoge en lage lats vezels in verschillende richting hebben lopen maakt dat idd uit. Ga je veel breder dan schouders?

Hoe breder hoe breder :cool:
Schouderbreedte is niet breed
dat is medium

• #5.880
Hoe breder hoe breder :cool:
Schouderbreedte is niet breed
dat is medium
OK. Maar ook hoe breder hoe lastiger.... en je wil toch wel breder en smaller allebei doen? Ik zal eens napluizen hoe ik ze eigenlijk doe :)

Schouderbreed zou ongeveer 35 cm zijn voor mij (gemeten tussen binnenkanten handen) en ik ga tot 56-58 cm. Best een stuk breder dan schouder dus :)

Terug
Naar boven