Fitness Seller

Diverse trainingen

Er valt ook niks te cheaten..gewoon pure kracht...net als DL

Daar vergis je je in. Bij pull up/chin up valt er goed te cheaten, bv door je lichaam mee te bewegen. Doe 'm maar eens met gestrekte benen of benen gekruist.

Ook kan je 'm uitvoeren met de 'schouders hoog' waardoor je meer van de bovenrug en biceps gebruik maakt dan van de lats of juist de 'schouders naar beneden' waardoor de focus op de lats komt te liggen.

En dan hebben we het niet eens over wel of niet full ROM...;)

En hoe breder hoe lastiger komt omdat de armen veel minder meedoen bij een brede grip.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.882
Vandaag een beetje gespeeld met squat stances etc. Nav filmpjes en art. van Brad Schoenfeld.
www.lookgreatnaked.com/articles/squatting_kinematics_and_kinetics.pdf
Low bar vind ik niet lekker, het zal ook wel wennen zijn (had ik eigenlijk nooit gedaan), maar het doet pijn op de schouderbladen en aan polsen. :o Maar high bar is niets mis mee, en ieder zijn voorkeur.
Ik moet echt wel gaan werken aan anterior pelvic tilt, want mijn 'neutrale' rughouding is heel wat holler dan goed is. En wat ik denk dat dieper dan parallel is, valt ook nog wel tegen.....
Al met al nuttig.

Bijlagen

• #5.884
Front to back
week 4 dag 4
80 min.

week 1+4+7: superset 1: K (kracht), ss 2: G (groei), set 3: P (pomp)

squat warm up:
heupflexor stretch, onderrug stretch
6x 78 kg
6x 88 kg

1
3x (Back squats ss. SLDL)

Back Squat
K: 4x 98 kg -> 5 kg eraf, want 103 was te zwaar met goede vorm ...
Dumbbell Single Leg DLDL
K: 5x 22 kg -> 1 rep extra

2
3x (DL ss. Front sq)

Deadlift
G: 6x 98 kg -> ook 5 kg minder
EZ bar Front squat
G: 8x 62.5 kg -> 2 kg erbij
tussendoor paar keer een hoge plank gedaan om de glutes goed te activeren.

3
3x (Sitting Calf raises)
Sitting One Leg Calf raises
P: (40xL+40xR) 40 kg -> 5 kg extra

Opm:
De vorige keer gingen squats en DL niet lekker.
Het oude gewicht was te zwaar om met goede vorm te doen, ook last van onderrug.
Dit keer ging het een stuk beter, gelet op glute+abs activatie, voldoende stretch
tussen door en 80 min is een goede tijd voor een training.

80 minuten vind ik zelf wel lang voor een training hoor. Ik ben na 60 minuten echt helemaal op.

Low bar vond ik ook echt niks. Keertje geprobeerd tijdens mijn squat struggles. Ik blijf lekker high bar squatten.

• #5.887
80 minuten vind ik zelf wel lang voor een training hoor. Ik ben na 60 minuten echt helemaal op.
De vorige keer was 110 minuten, daar zal veelsteveel squat en deadlift in. Dat had @Basma misschien toch wel goed gezien :) Overbelaste CNS lees je dan wel eens, wat dat dan ook betekent.....
Low bar vond ik ook echt niks. Keertje geprobeerd tijdens mijn squat struggles. Ik blijf lekker high bar squatten.
Precies. Ik zie dat ook als een persoonlijke keuze, is allebei goed. Je rug en beenlengte zal daarin oa. meespelen...

• #5.890
Gewoon blijven oefenen. De kans zit er dik in dat je op low-bar veel meer gewicht kunt verplaatsen.
Ik denk dat ik allereerst nog veel kan verbeteren op de high bar. Laten we daar nog maar even op focussen.

Vermoeidheid/moeite met concentreren..
Ja OK, maar ik bedoel meer het consept 'je CNS belasten'. Is het te vergelijken met een inspannende autorit, of een moeilijk boek lezen of zo....?

Ja OK, maar ik bedoel meer het consept 'je CNS belasten'. Is het te vergelijken met een inspannende autorit, of een moeilijk boek lezen of zo....?

Meer te vaak, te dicht bij wat je lichaam aan kan gaan zitten. Fysieke of mentale inspanningen. Een soort van mini burn out zeg maar.

• #5.893
Meer te vaak, te dicht bij wat je lichaam aan kan gaan zitten. Fysieke of mentale inspanningen. Een soort van mini burn out zeg maar.
Ja ik snap wel ongeveer wat men bedoelt met de term, maar of het echt veel met je centraal zenuwstelsel belasten te maken heeft vraag ik me nog altijd af.
Meer een soort opstapelende vermoeidheid/overbelasting met te weinig herstel en/of rust ertussen.

Mwah, het zit vaak eerder in alle randzaken dan in de trainingen zelf, tenzij je echt een heel onevenwichtig schema volgt. Mijn trainingen zijn erg intensief en als ik slecht slaap en eet merk ik dat meteen.

• #5.896
Mwah, het zit vaak eerder in alle randzaken dan in de trainingen zelf, tenzij je echt een heel onevenwichtig schema volgt. Mijn trainingen zijn erg intensief en als ik slecht slaap en eet merk ik dat meteen.
Met weinig herstel en rust bedoel ik zeker ook slaap. De laatste week slaap ik weer wat beter omdat het niet meer zo warm is binnen, en gewicht stijgt ook door het BBQ seizoen, hopelijk scheelt het weer.

• #5.897
Gisteren hardlopen, sprintjes van 60 passen. 455 kCal.

toch wel zo'n 45 min? Kun je die Kcal ergens aflezen?

Terug
Naar boven