AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Ga maar kijken in Nijmegen vrijdag...allemaal sate-prikkers :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.984

Lekker n middagje SQ marathon half uur op en 1 uur af en dat 3x :p

Zo kreeg Arnie ook "dikke pootjes" shockeren Neet

Meer cardio = minder been gains. Zo simpel is het. Zeker als je bv gaat hardlopen oid. Dan zie je je quads smelten als sneeuw voor de zon.

Ik ben er wel een beetje bang voor ja. Zeker geen lange runs doen, sprinters (100 m hardlopen, en ook op de fiets) hebben over algemeen wel erg goeie poten :D

Juist. Ik roep hier nu wel dat alleen squaten en deadliften het beste is voor mij, maar vergeet niet dat ik mijn cardio ook behoorlijk drastisch heb verminderd. Dat heeft allicht nog een stuk meer effect gehad. Ik herstel in ieder geval 10x beter.
Bovendien is mijn squat techniek nu, na 2 jaar, ook eindelijk in orde.

Met andere woorden: Er zijn zoveel variabelen, dat het lastig is om uitspraken te doen over de meest effectieve trainingsmethode.

Nu heb ik altijd gevoetbald (op een club en elke dag buiten) en was ik altijd buiten actief. Maar ik had altijd stokken als benen gehad. Sinds dat ik elke training squats doe zijn mijn benen echt 3x zo groot geworden. Dus dat cardio kills gainz klopt echt.

Maar het kan ook aan genen liggen. Sommige krijgen grote benen maar hun armen groeien nauwelijks (ik) en sommige krijgen grote bovenlichaam maar minder grote benen.

Nu heb ik altijd gevoetbald (op een club en elke dag buiten) en was ik altijd buiten actief. Maar ik had altijd stokken als benen gehad. Sinds dat ik elke training squats doe zijn mijn benen echt 3x zo groot geworden. Dus dat cardio kills gainz klopt echt.

Maar het kan ook aan genen liggen. Sommige krijgen grote benen maar hun armen groeien nauwelijks (ik) en sommige krijgen grote bovenlichaam maar minder grote benen.

Pics!!
Heeft puur met werk capaciteit te maken trouwens.

• #5.988

Jij doet ook flinke squats voor iemand van 62 kg, dus als je eenmaal dips en pull-ups van BW + 30 kg doet, moet je nog maar eens een foto opsturen :D

• #5.990
  • #5.994
Front to back
week 6 dag 3
65 min

week 3+6+9: superset 1: G(roei), ss 2: P(omp), ss 3: K(racht)

1
3x (Pull up ss. OHP)

Pull ups (pronated)
G: 10x BW -> 3 x 1 rep erbij
Dumbbell Overhead Press
G: 9x 20 kg -> 3 x 1 rep erbij

2
4x (Hyperextensions ss crunches)

Hyperextensions
P: 14x BW @ 1s
Bicyle Crunches
P: 30x -> 4 x 2 reps extra :fire:

3
3x (Lat raises ss. Chin ups)

Lat raises
K: 5x 12 kg @ 1s -> VPR!!
Chin ups
K: 5x BW+22.5 kg -> 3 x 1 rep extra; VPR!!

Opm:
4x4 BW+22.5 kg chinups waren een oud PR uit 2015, nu verbeterd :)
het bleek dat lat raises 5x 12 kg ook een VPR zijn :thumb:

Beginnen met PU en eindigen met CU's en extra repjes...toe maar ...lekkah

Had je je logboek uit 2015 maar weer eens uit de kast gehaald? :)

Wel of geen cardio maakt echt geen drol uit voor de dikte van je benen, of je spieren in het algemeen. Gewoon zorgen dat je de extra verbruikte calorieën er weer bij eet. Ga je inderdaad trainen voor een marathon dan wil je ook helemaal geen massieve poten hebben en ligt je trainingsfocus niet meer op krachttraining, dus nogal logisch dat je dan massa verliest.

Wel of geen cardio maakt echt geen drol uit voor de dikte van je benen, of je spieren in het algemeen. Gewoon zorgen dat je de extra verbruikte calorieën er weer bij eet.

Nee.

Eten of niet, je herstel van je KT komt in het gedrang door cardio te doen. En dat kan je niet bijeten. Weer van dat PL gezwets.

Nee.

Eten of niet, je herstel van je KT komt in het gedrang door cardio te doen. En dat kan je niet bijeten. Weer van dat PL gezwets.
Typisch bro geklets en vaak een mooi excuus om helemaal niets aan cardio te hoeven doen. het is gewoon een kwestie van KCals in vs KCals uit en je randzaken goed geregeld hebben. En zoals je weet hebben de meeste PL-ers een hekel aan cardio, dus die vlieger gaat niet op.

Maar even serieus: jij gelooft echt dat als je 4x per week 10 tot 30 minuten cardio doet dat dit ten koste gaat van je herstel als je gewoon goed eet en rust?

Typisch bro geklets en vaak een mooi excuus om helemaal niets aan cardio te hoeven doen. het is gewoon een kwestie van KCals in vs KCals uit en je randzaken goed geregeld hebben. En zoals je weet hebben de meeste PL-ers een hekel aan cardio, dus die vlieger gaat niet op.

Maar even serieus: jij gelooft echt dat als je 4x per week 10 tot 30 minuten cardio doet dat dit ten koste gaat van je herstel als je gewoon goed eet en rust?

:roflol: Nee, kcals in vs kcals uit is te kort door de bocht.

10 tot 30 minuten? Tja, hangt van je intensiteit af. Als je HIIT interval gaat doen, komt die 30 minuten hard aan ja. Ook als je goed eet en rust. Zelf zag ik mijn quads krimpen als een truitje dat op
90gr gewassen werd toen ik 3x in de week 10km ging lopen. En de drop in kracht op SQ was ook niet van het minste. Dus ja, ondanks extra eiwitten etc, zit cardio altijd je herstel in de weg.

:roflol: Nee, kcals in vs kcals uit is te kort door de bocht.

10 tot 30 minuten? Tja, hangt van je intensiteit af. Als je HIIT interval gaat doen, komt die 30 minuten hard aan ja. Ook als je goed eet en rust. Zelf zag ik mijn quads krimpen als een truitje dat op
90gr gewassen werd toen ik 3x in de week 10km ging lopen. En de drop in kracht op SQ was ook niet van het minste. Dus ja, ondanks extra eiwitten etc, zit cardio altijd je herstel in de weg.
Ik doe circa 3/4x per week c.a. 10 minuten intensieve conditioning en ik merk eigenlijk vooral dat het mijn werkcapaciteit opbouwt en niet mijn squat in de weg zit. Nou vind ik zelf hardlopen ook niet echt geweldig (knieën en schenen gaan altijd naar de klote).

30 minuten HIIT is natuurlijk overkill, maar echt: die 10 minuten intensieve conditioning (tabata/sprints/KB swings etc.) gaan in mijn ervaring je herstel niet in de weg staan en komen je KT zelfs ten goede. En tja, 30 minuten op een medium tempo fietsen of roeien, dat gaat toch ook weinig verschil voor je herstel maken hoor.

Het is meestal de gewenning (gebrek aan basisconditie en werkcapaciteit) of de overkill aan cardio die problemen geeft.

Terug
Naar boven