- Waardering
- 23.837
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
10 minuten later....
wat een kutweer, het lijkt wel herfst![]()

Thanks. Ja, het is bijna zonde om met dit programma te stoppen na week 9.
Veel DB presses? Voel je die pijn direct de eerste keer?Voel helaas wel een beetje mijn rechter schouder (cuff?) nu.
Ik voel nu dat ik de schouder gisteren flink heb gebruikt. Combinatie van zware bench press en die DB flyes denk ik.Veel DB presses? Voel je die pijn direct de eerste keer?
Ik wissel meestal na een week of 6 het programma weer. Zal er nog eens over denkenWaarom zou je stoppen dan?
Het gaat lekker ...never change a winning program![]()

Ik voel nu dat ik de schouder gisteren flink heb gebruikt. Combinatie van zware bench press en die DB flyes denk ik.
Ik wissel meestal na een week of 6 het programma weer. Zal er nog eens over denken![]()
9 weken is voor mij al lang, maar het klopt wel... naarmate je een oefening langer achter elkaar doet kom je meer in de 'flow'Overal weer wat gewichtjes erbij, lekker bezig hoor Neet! Ik ben op dit moment ook wel voorstander van het wat langer aanhouden van een programma.
Betekent toch wel wat betere progressive overload omdat omdat je dezelfde oefeningen doet over een vele langere periode.
Ik denk beiden eigenlijk, maar dat moet ik vnv thuis even testen....Voel je de pijn bij liggende beweging (DB chest presses) of bij zittende beweging (DB shoulder presses)? Want ik heb bij liggende beweging dus geen last en zittend ook een flink stekende pijn in rechterschouder. Dat lijkt dus per oefening te verschillen...
Het is alleen bij liggend pushen (bench) en vooral met de ellebogen wijd gehouden. En ook pijnlijk is met uitgestoken arm de elleboog naar boven en dus duim naar beneden draaien (volgens mij heet dat endorotatie, blikje leegkiepen)Ik denk beiden eigenlijk, maar dat moet ik vnv thuis even testen....
Waarom de ellebogen wijd? Houd je ze normaal niet op 45 graden van je lichaam?Het is alleen bij liggend pushen (bench) en vooral met de ellebogen wijd gehouden. En ook pijnlijk is met uitgestoken arm de elleboog naar boven en dus duim naar beneden draaien (volgens mij heet dat endorotatie, blikje leegkiepen)
Dat moet je ook niet doen, maar de vraag was: wanneer is het pijnlijk.Waarom de ellebogen wijd? Houd je ze normaal niet op 45 graden van je lichaam?
Ohw, sorry... Ik dacht ook al.Dat moet je ook niet doen, maar de vraag was: wanneer is het pijnlijk.
PS
Het voelt nog steeds niet lekker, ook in rust. Maar is ook niet erger geworden dan gisteren. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter. Moet maar weer eens aan de schouder oefeningetjes gaan werken als het tot rust is gekomen....

Heb het even geprobeerd... doet niet veel voor mij. Het probleem is dat er vele spieren en spiertjes rondom je schouder zitten en wij ws. niet dezelfde blessure hadden. Maar zal het nog een paar keer proberen vandaag.Ohw, sorry... Ik dacht ook al.
Wat bij mij hielp toen ik er last van had is overdag af en toe handen tegen elkaar voor de borst, vingers in elkaar en palmen tegen elkaar aan, daarna duwen en kort daarna trekken. Dit een paar keer herhalen en de pijn trok redelijk weg.
Hoop dat het iets verlichting brengt.Heb het even geprobeerd... doet niet veel voor mij. Het probleem is dat er vele spieren en spiertjes rondom je schouder zitten en wij ws. niet dezelfde blessure hadden. Maar zal het nog een paar keer proberen vandaag.