MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.121
10 minuten later....
wat een kutweer, het lijkt wel herfst :D

• #6.123
Front to back
Week 8 dag 1
75 min

week 2+5+8: superset 1: K (kracht), ss 2 G (groei), ss 3 P (pomp)

1
warm draaien bench:
12x 16 kg DB
6x 68 kg

3x (Bench press ss one arm row )

Bench press
K: 4x 83 kg -> 2.5 kg erbij
Bent over one arm row
K: 5x 38 kg -> 2 kg erbij

2
3x (EZ bar curls ss. dips)

EZ bar curls
G: 8x 40 kg -> was: 9x 34
Dips
G: 8x BW+12.5 kg -> 2.5 kg erbij
laatste set curls was wel een beetje sleuren :o

3
4x (Flyes ss. rear delt raises)

DB Flyes
P: 14x 13 kg -> 2x1 kg erbij
DB Rear delts
P: 13x 7 kg -> 4 x 1 rep erbij

Opm:
goeie arm pomp :)

Netjes..op zowat alle oefeningen progressie!:thumbs:

Dat gaat lekker Neet! :)

• #6.126
Waarom zou je stoppen dan?

Het gaat lekker ...never change a winning program :)

• #6.129
Overal weer wat gewichtjes erbij, lekker bezig hoor Neet! Ik ben op dit moment ook wel voorstander van het wat langer aanhouden van een programma.
Betekent toch wel wat betere progressive overload omdat omdat je dezelfde oefeningen doet over een vele langere periode.

Ik voel nu dat ik de schouder gisteren flink heb gebruikt. Combinatie van zware bench press en die DB flyes denk ik.

Ik wissel meestal na een week of 6 het programma weer. Zal er nog eens over denken :)

Voel je de pijn bij liggende beweging (DB chest presses) of bij zittende beweging (DB shoulder presses)? Want ik heb bij liggende beweging dus geen last en zittend ook een flink stekende pijn in rechterschouder. Dat lijkt dus per oefening te verschillen...

• #6.132
Overal weer wat gewichtjes erbij, lekker bezig hoor Neet! Ik ben op dit moment ook wel voorstander van het wat langer aanhouden van een programma.
Betekent toch wel wat betere progressive overload omdat omdat je dezelfde oefeningen doet over een vele langere periode.
9 weken is voor mij al lang, maar het klopt wel... naarmate je een oefening langer achter elkaar doet kom je meer in de 'flow'
aan de andere kant: nu zitten er bepaalde oefeningen niet in die ik een hele tijd al niet gedaan heb, oa BW werk (calisthenics) wat ik ook wel weer jammer vind

• #6.133
Voel je de pijn bij liggende beweging (DB chest presses) of bij zittende beweging (DB shoulder presses)? Want ik heb bij liggende beweging dus geen last en zittend ook een flink stekende pijn in rechterschouder. Dat lijkt dus per oefening te verschillen...
Ik denk beiden eigenlijk, maar dat moet ik vnv thuis even testen....

• #6.134
Ik denk beiden eigenlijk, maar dat moet ik vnv thuis even testen....
Het is alleen bij liggend pushen (bench) en vooral met de ellebogen wijd gehouden. En ook pijnlijk is met uitgestoken arm de elleboog naar boven en dus duim naar beneden draaien (volgens mij heet dat endorotatie, blikje leegkiepen)

Het is alleen bij liggend pushen (bench) en vooral met de ellebogen wijd gehouden. En ook pijnlijk is met uitgestoken arm de elleboog naar boven en dus duim naar beneden draaien (volgens mij heet dat endorotatie, blikje leegkiepen)
Waarom de ellebogen wijd? Houd je ze normaal niet op 45 graden van je lichaam?

• #6.136
Waarom de ellebogen wijd? Houd je ze normaal niet op 45 graden van je lichaam?
Dat moet je ook niet doen, maar de vraag was: wanneer is het pijnlijk.

PS
Het voelt nog steeds niet lekker, ook in rust. Maar is ook niet erger geworden dan gisteren. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter. Moet maar weer eens aan de schouder oefeningetjes gaan werken als het tot rust is gekomen....

Dat moet je ook niet doen, maar de vraag was: wanneer is het pijnlijk.

PS
Het voelt nog steeds niet lekker, ook in rust. Maar is ook niet erger geworden dan gisteren. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter. Moet maar weer eens aan de schouder oefeningetjes gaan werken als het tot rust is gekomen....
Ohw, sorry... Ik dacht ook al. :rolleyes:
Wat bij mij hielp toen ik er last van had is overdag af en toe handen tegen elkaar voor de borst, vingers in elkaar en palmen tegen elkaar aan, daarna duwen en kort daarna trekken. Dit een paar keer herhalen en de pijn trok redelijk weg.

• #6.138
Ohw, sorry... Ik dacht ook al. :rolleyes:
Wat bij mij hielp toen ik er last van had is overdag af en toe handen tegen elkaar voor de borst, vingers in elkaar en palmen tegen elkaar aan, daarna duwen en kort daarna trekken. Dit een paar keer herhalen en de pijn trok redelijk weg.
Heb het even geprobeerd... doet niet veel voor mij. Het probleem is dat er vele spieren en spiertjes rondom je schouder zitten en wij ws. niet dezelfde blessure hadden. Maar zal het nog een paar keer proberen vandaag.

Heb het even geprobeerd... doet niet veel voor mij. Het probleem is dat er vele spieren en spiertjes rondom je schouder zitten en wij ws. niet dezelfde blessure hadden. Maar zal het nog een paar keer proberen vandaag.
Hoop dat het iets verlichting brengt.

• #6.140
Ik heb een paar keer gehangen en geduwd tegen de deurpost. Volgens mij geeft een kracht in die richting wel verlichting :)

Terug
Naar boven