MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.142
Front to back
week 8 dag 2
70 min

week 2+5+8: superset 1: G (groei), ss 2 P (pomp)

warmdraaien:
psoas stretches

3 x 12x 16 kg kettlebell swings -> focussen op glute activatie
Heb mijn verstelbare KB houder binnengekregen. Behalve dat hij voor Aziatische
vrouwenhandjes gemaakt lijkt te zijn, is de swing wel lekker...

6x 68 kg squat
6x 78 kg

1
3x (Back squats ss. glute bridges)

Back Squat
G: 8x 88 kg
Glute bridges op swiss ball
G: 10x BW @ 2sec

2
3x (DL ss. Goblet sq)

Deadlift
P: 11x 88 kg
Goblet squat
P: 14x 36 kg -> 3 x 2 reps extra

3
3x (Standing Calf raises)

Standing One Leg Calf raises
G: 18xL + 18xR BW+35 kg

Opm:
De DL - goblet superset was zwaar hijgen :o
Calf raises best pittig, toch 18 x 112 kg per kuit ...

• #6.143
Vandaag nog een keer de ketllebell swings gedaan. Gewoon omdat het nu KAN :)
3 x 12x 16 kg kettlebell swings

En even pullups met het RODE elastiek gedaan. Dan is hij geloof ik 15 kg lichter... dat voelt wel goed. Nu zou ik echt een pomp serie kunnen maken en ook wat beter focussen op de lats (aka MMC @Skatermarvin lees je dit :) )

een goeie focus op je lats krijg je ook door jezelf heel langzaam te laten zakken bij je pull ups
lekkere cardio deadlift hoor

een goeie focus op je lats krijg je ook door jezelf heel langzaam te laten zakken bij je pull ups
lekkere cardio deadlift hoor
inderdaad zo langzaam mogelijk....negatives
of static holds bovenin en dan die negatives erachteraan
huiswerk genoeg Neet haha

• #6.146

En even pullups met het RODE elastiek gedaan. Dan is hij geloof ik 15 kg lichter... dat voelt wel goed. Nu zou ik echt een pomp serie kunnen maken en ook wat beter focussen op de lats (aka MMC @Skatermarvin lees je dit :) )
Gelezen...en begrepen ;)

Beter zo hoor Neet!:marvin: Dat ongenuanceerde jezelf omhoog zwaaien (zoals je veel ziet) is IMO nergens goed voor..

Pull ups met knie in elastiek of voet?

Ik hang mezelf nl altijd zowat op dus als je tip hebt graag:p

Zwaarder in gewicht gaat is niet altijd even beter. Ik probeer dat ook af te leren bij mijn isolatie oefeningen. Verzwaren is leuk en geeft voldoening omdat je dan het idee dat je sterker wordt, maar meer focus en tut/mmc voelt gewoon beter :D

• #6.150
Gelezen...en begrepen ;)

Beter zo hoor Neet!:marvin: Dat ongenuanceerde jezelf omhoog zwaaien (zoals je veel ziet) is IMO nergens goed voor..
Nou ongenuanceerd omhoog zwaaien doe ik ook weer niet, maar afwisselen van korten zware sets en langere pomp sets is nu mogelijk, en dat was het nog niet bij de pull up.

Pull ups met knie in elastiek of voet?

Ik hang mezelf nl altijd zowat op dus als je tip hebt graag:p
Ik had mijn voeten in het elastiek. Is een beetje pielen om beide voeten netjes naast elkaar te krijgen, en het elastiek moet voor of achter je knieen langs gaan. Maar verder heb ik mezelf nog niet gewurgd :D
Geen nuttige tips nog... misschien beviel elastiek achter mijn knieen en iets holle rug (pinched schouderbladen) nog het best.

Zwaarder in gewicht gaat is niet altijd even beter. Ik probeer dat ook af te leren bij mijn isolatie oefeningen. Verzwaren is leuk en geeft voldoening omdat je dan het idee dat je sterker wordt, maar meer focus en tut/mmc voelt gewoon beter :D
Ze hebben allebei hun plaats wel volgens mij. De DUP gedachte....

@natty87 Zet je je voeten in de bands istie verder uitgerekt en krijg je dus ook meer kg support dan wanneer met de knieen met PU

Kijk ff op het label

Laatst bewerkt:
Pullups FTW.... :D

Ik ga het in ieder topic waar het aan bod komt gewoon roepen! :p

Terug
Naar boven