Fitness Seller

Diverse trainingen

Zeau. Beste tocht zeg! Nu lekker met de beentjes omhoog op de bank neem ik aan? :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.204
Front to back
week 9 dag 1
80 min

week 3+6+9: superset 1: G, ss 2 P, ss 3 K

1
3x (One arm row ss bench press)

Bent over one arm row
G: 8x 34 kg
Bench press
G: 8x 73 kg

2
3x (EZ bar curls ss. dips)

EZ bar curls
P: 14x 30 kg -> 1.5 kg erbij
Dips
P: 13x BW
:fire: :fire: ik moest behoorlijke pauzes nemen tussen de sets...

3
4x (Flyes ss. rear delt raises)

Flyes
K: 4x 19.5 kg
Rear delts raises
K: 4x 11 kg

4
extra: neck curls ro+gr band = 7 kg
12-10-10 x

Opm: heb een week last gehad van de 83 kg benches van vorige week, maar nu ging
het goed. Ik moet wel enorm goed opletten dat ik mijn schouderbladen intrek.... :o

pittig die curls en die dips

Ik moet wel enorm goed opletten dat ik mijn schouderbladen intrek.... :o
is bij mij ook altijd wel een puntje als het zwaarder gaat worden, heb dan altijd de neiging om met de schouders te gaan drukken, maar zoals je zegt, schouders intrekken en borst uit zetten voorkomt dat

Serieus, van die schouders? Wel heel erg basis hoor. Ik neem aan dat je toch al een tijd doet!

ja inderdaad er wordt zo gehamerd op die uitvoering...

Serieus, van die schouders? Wel heel erg basis hoor. Ik neem aan dat je toch al een tijd doet!
heel basis, doe het al tig jaar zo maar moet er altijd nog op letten, zeker met zware sets heb ik altijd de neiging om teveel op mn schouders te werken en te weinig mijn borst te gebruiken, ik heb het voor het doel wat ik nu heb, eigenlijk in mijn vroegere jaren verkeerd aangeleerd en dat krijg je er lastig uit

• #6.209
heel basis, doe het al tig jaar zo maar moet er altijd nog op letten, zeker met zware sets heb ik altijd de neiging om teveel op mn schouders te werken en te weinig mijn borst te gebruiken, ik heb het voor het doel wat ik nu heb, eigenlijk in mijn vroegere jaren verkeerd aangeleerd en dat krijg je er lastig uit
Ik denk wat Droop zegt.... verkeerd aangeleerd in het begin en als je dan moe wordt bij de laatste reps vergeet je misschien goed in te trekken. Overigens voelde ik me nu na de bench prima, maar bij de laatste reps van de flyes voelde ik wat en heb ik vannacht weer behoorlijk last van de (rechter-)schouder gekregen, en de hele dag nog. Misschien ontstond het vorige week ook bij de flyes.

• #6.210
Front to back
week 9 dag 2
80 min

week 3+6+9: superset 1: K (kracht), ss 2 G (groei), ss 3 P (pomp)

lunge stretches van Eric Bugenhagen
babymakers

KB swings
3 x 15x 15 kg -> 3 x 3 reps extra

1
WU: 4 x 70.5 kg pauzed squats

3x (Back squats ss. SLDL)

Pauzed Back Squat
K: 4x 88 kg @ 2 sec
Dumbbell Single Leg DL
K: 6x 22 kg -> 3 x 1 rep extra
pauzed squat: super zwaar dit :o

2
3x (DL ss. Front sq)

Deadlift
G: 6x 108 kg :fire:
EZ Front squat
G: 8x 62.5 kg -> 2 kg erbij

3
3x (Standing Calf raises)

Standing One Leg Calf raises
G: (18xL + 18xR) BW+35 kg (was: 19x BW+31)
goed zweten altijd die calf raises, hoewel het toch maar een vrij kleine spier is.

Opm:
Blijkbaar hebben mijn deadlifts altijd een deficit van 6 cm gehad vanwege
de diameter van de 10 kg stalen platen. Well OK..... :o

PS na 2 pijnlijke nachten en ook overdag last, is mijn rechter schouder nu gelukkig weer aan het bijtrekken. Het pijnlijkst was een pronated front raise, en met name als ik mijn arm naar of zelfs over de middellijn van mijn lichaam houdt. Komt dat iemand bekend voor?

Laatst bewerkt:
Vervelend zeg die schouder....als het maar geen slijmbeurs is das vaak een flinke overbelasting
pezen of kapsels valt wel mee als het lang speelt ff naar de peut dan maar
Gelukkig wordt het minder :)

• #6.215
Rubberen tuintegels zijn daar erg handig voor!
Dat is een goeie ja, die tegels die onder speelwerktuigen liggen ....
Vervelend zeg die schouder....als het maar geen slijmbeurs is das vaak een flinke overbelasting
pezen of kapsels valt wel mee als het lang speelt ff naar de peut dan maar
Gelukkig wordt het minder :)
Ja, deze nacht heb ik niets gevoeld. Maar ik hou het wel in de gaten....

Dat is een goeie ja, die tegels die onder speelwerktuigen liggen ....

Ja, deze nacht heb ik niets gevoeld. Maar ik hou het wel in de gaten....

Wellicht wat minder intensiteit met hogere repranges en veel strechen en mobiliteit
Er is altijd wel wat te doen....

Fijn dat het alweer wat beter gaat met de schouder. Voorlopig gewoon even rustig aan en hopelijk snel van het probleem af.

Road to 3 plates has begun. :thumb:

• #6.219
Wellicht wat minder intensiteit met hogere repranges en veel stretchen en mobiliteit
Er is altijd wel wat te doen....
Heb vorig jaar en tijdje goed gestretched met alstieken, maar dat is weer verslapt :o
Fijn dat het alweer wat beter gaat met de schouder. Voorlopig gewoon even rustig aan en hopelijk snel van het probleem af.
Yep, voorzichtig
Drie platen wat?

3 schijten aan weerszijde van de bar

Terug
Naar boven