XXL Nutrition

Diverse trainingen

Lang geen gekke training zeg! Tof om te lezen dat je die explosieve callisthetics oefeningen doet, maar tegelijkertijd wel blijft squaten met gewichten. Dit zou best eens (onverwachte) been gains op kunnen leveren ;).

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.282
Lang geen gekke training zeg! Tof om te lezen dat je die explosieve callisthetics oefeningen doet, maar tegelijkertijd wel blijft squaten met gewichten. Dit zou best eens (onverwachte) been gains op kunnen leveren ;).
Thanks. Laten we het hopen :)
Ik voel mijn bovenbenen nog steeds, dus dat is hoopvol, aan de andere kant zit de spierpijn wel voor het grootste deel in de rectus femoris, niet de grootste massa van het been.

Thanks. Laten we het hopen :)
Ik voel mijn bovenbenen nog steeds, dus dat is hoopvol, aan de andere kant zit de spierpijn wel voor het grootste deel in de rectus femoris, niet de grootste massa van het been.

Spierpijn zeg niet zoveel he ;). Als ik nu bijv. op de beruchte adductor/abductor machine ga zitten en ik doe naar 3x20 herhalingen mee, dan heb ik gegarandeerd spierpijn.omdat ik zoiets niet gewend ben :P
M.a.w. denk ik dat je lichaam vooral even moet wennen aan de nieuwe trainingsprikel!

Als ik mij niet vergis, heb je toch ook kettlebells?

• #6.284
Spierpijn zeg niet zoveel he ;). Als ik nu bijv. op de beruchte adductor/abductor machine ga zitten en ik doe naar 3x20 herhalingen mee, dan heb ik gegarandeerd spierpijn.omdat ik zoiets niet gewend ben :P
M.a.w. denk ik dat je lichaam vooral even moet wennen aan de nieuwe trainingsprikel!

Als ik mij niet vergis, heb je toch ook kettlebells?
Klopt, die explosives en sissies zijn weer even wennen.

Zekers. Waarom gebruikte ik die KB gister dan niet? Goeie vraag :)

Dat was inderdaad de vraag achter de vraag... :P

Ik blijf bij mijn aanbeveling om een werkset of 15 per week squats te doen, voornamelijk high rep.

• #6.290
Vanmiddag cardio: fietsen
830 kCal

Calisthenics. Week 1 dag 3

za: triceps + schouder pushes + borst + obliques 60 min

straight tucked (triceps) dips superset met bicycles
4 x (1x12 BW dips ss. 1x24 bicycles)

diamond pushups
18-18-18x BW

side bridge pushups (obliques + serratus)
2x 16L + 16R (BW, totaal 64x)

supinated pushups X twisting leg raises from dip:
4 x (1x18 pushups ss. 1x12 leg raises)

Opm:
Twisting leg raises zijn met benen alternerend naar links of rechts zodat je
de obliques ook aanspreekt
Lekker moeie armen en schouders nu ....

En wat denk je van paused squats voor hypertrofie, t.o.v. normale reps. Ik heb het idee dat je hiermee meer hypertrofie stimuleert dan met traditionele reps namelijk..
Volgens mij maakt dat vrijwel geen verschil. De enige reden waarom je paused reps doet is om sterker en explosiever uit de bodempositie te komen. Er vindt geen weighted stretch plaats en enige TUT is er ook niet echt, je kunt vrij "relaxed" in de bodempositie zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat pistol squats en jump squats ook niet veel gaan doen voor hypertrofie bij Neet, al zijn het verder gewoon mooie oefeningen om andere redenen. Pistol squats zijn bijvoorbeeld vooral een techniek dingetje, hoe zwaar ze ook aanvoelen. Ben het wel met @Crakie eens dat high rep squats hier wel prima voor zijn, zowel front- als backsquats. Zeker als je thuis traint met beperkte middelen zijn squats gewoon je beste optie.

Volgens mij maakt dat vrijwel geen verschil. De enige reden waarom je paused reps doet is om sterker en explosiever uit de bodempositie te komen. Er vindt geen weighted stretch plaats en enige TUT is er ook niet echt, je kunt vrij "relaxed" in de bodempositie zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat pistol squats en jump squats ook niet veel gaan doen voor hypertrofie bij Neet, al zijn het verder gewoon mooie oefeningen om andere redenen. Pistol squats zijn bijvoorbeeld vooral een techniek dingetje, hoe zwaar ze ook aanvoelen. Ben het wel met @Crakie eens dat high rep squats hier wel prima voor zijn, zowel front- als backsquats. Zeker als je thuis traint met beperkte middelen zijn squats gewoon je beste optie.

Ik begrijp je redenatie, maar als je onderin de squat spanning houdt dan heb je een langere TUT, en dus meer gains lijkt mij?

Het is uiteraard verstandig om te blijven squaten met een barbell! Een mooi alternatief zijn weighted weighted pistol squats, maar dat vergt behoorlijk veel oefening natuurlijk :D

Ik begrijp je redenatie, maar als je onderin de squat spanning houdt dan heb je een langere TUT, en dus meer gains lijkt mij?

Het is uiteraard verstandig om te blijven squaten met een barbell! Een mooi alternatief zijn weighted weighted pistol squats, maar dat vergt behoorlijk veel oefening natuurlijk :D
Als dat inderdaad zo was waren er vast een heleboel BB routines geweest met paused squats en paused leg presses erin. De enige reden die ik echt zou kunnen bedenken is dat het de stretch reflex zwaar afneemt en dat je daardoor meer spiervezels aanspreekt bij het omhoog komen. Maar of dat nou een wereld van verschil maakt.

• #6.299
En wat denk je van paused squats voor hypertrofie, t.o.v. normale reps. Ik heb het idee dat je hiermee meer hypertrofie stimuleert dan met traditionele reps namelijk..
Over het algemeen staat statische belasting niet bekend als hypertrofie prikkel.

Dit dus.

Vergeet niet dat een eenbenige beenoefening met BW gelijk staat aan een tweebenige met 74 kg in mijn geval.
Gezien ik de back squats even zat ben, probeer ik de FSQ nu wat op te krikken.

zie boven :)

Bedankt voor jullie kijk op het nu van paused reps! Ik doe momenteel behoorlijk veel paused werk en houd jullie op de hoogte, haha!

Terug
Naar boven