Basma
Huge Freak
- Waardering
- 5.883
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks. Laten we het hopenLang geen gekke training zeg! Tof om te lezen dat je die explosieve callisthetics oefeningen doet, maar tegelijkertijd wel blijft squaten met gewichten. Dit zou best eens (onverwachte) been gains op kunnen leveren.

Thanks. Laten we het hopen
Ik voel mijn bovenbenen nog steeds, dus dat is hoopvol, aan de andere kant zit de spierpijn wel voor het grootste deel in de rectus femoris, niet de grootste massa van het been.
. Als ik nu bijv. op de beruchte adductor/abductor machine ga zitten en ik doe naar 3x20 herhalingen mee, dan heb ik gegarandeerd spierpijn.omdat ik zoiets niet gewend ben 
Klopt, die explosives en sissies zijn weer even wennen.Spierpijn zeg niet zoveel he. Als ik nu bijv. op de beruchte adductor/abductor machine ga zitten en ik doe naar 3x20 herhalingen mee, dan heb ik gegarandeerd spierpijn.omdat ik zoiets niet gewend ben
M.a.w. denk ik dat je lichaam vooral even moet wennen aan de nieuwe trainingsprikel!
Als ik mij niet vergis, heb je toch ook kettlebells?

Lang geen gekke training zeg! Tof om te lezen dat je die explosieve callisthetics oefeningen doet, maar tegelijkertijd wel blijft squaten met gewichten. Dit zou best eens (onverwachte) been gains op kunnen leveren.
Ik blijf bij mijn aanbeveling om een werkset of 15 per week squats te doen, voornamelijk high rep.
Ik heb nu even geen zin meer in (back) squats.Ik blijf bij mijn aanbeveling om een werkset of 15 per week squats te doen, voornamelijk high rep.

En het moet wel leuk blijven he!

Niet te vroeg juichen hoor

Dat is vaak wanneer je andere oefening doet dan normaalNiet te vroeg juichen hoor
Ik voelde vanmorgen bij het opstaan dat ik toch weer wat nieuwe spieren (in UB) heb aangeboord met deze training.... gaat goed![]()

Volgens mij maakt dat vrijwel geen verschil. De enige reden waarom je paused reps doet is om sterker en explosiever uit de bodempositie te komen. Er vindt geen weighted stretch plaats en enige TUT is er ook niet echt, je kunt vrij "relaxed" in de bodempositie zitten.En wat denk je van paused squats voor hypertrofie, t.o.v. normale reps. Ik heb het idee dat je hiermee meer hypertrofie stimuleert dan met traditionele reps namelijk..
Volgens mij maakt dat vrijwel geen verschil. De enige reden waarom je paused reps doet is om sterker en explosiever uit de bodempositie te komen. Er vindt geen weighted stretch plaats en enige TUT is er ook niet echt, je kunt vrij "relaxed" in de bodempositie zitten.
Ik denk eerlijk gezegd dat pistol squats en jump squats ook niet veel gaan doen voor hypertrofie bij Neet, al zijn het verder gewoon mooie oefeningen om andere redenen. Pistol squats zijn bijvoorbeeld vooral een techniek dingetje, hoe zwaar ze ook aanvoelen. Ben het wel met @Crakie eens dat high rep squats hier wel prima voor zijn, zowel front- als backsquats. Zeker als je thuis traint met beperkte middelen zijn squats gewoon je beste optie.

Als dat inderdaad zo was waren er vast een heleboel BB routines geweest met paused squats en paused leg presses erin. De enige reden die ik echt zou kunnen bedenken is dat het de stretch reflex zwaar afneemt en dat je daardoor meer spiervezels aanspreekt bij het omhoog komen. Maar of dat nou een wereld van verschil maakt.Ik begrijp je redenatie, maar als je onderin de squat spanning houdt dan heb je een langere TUT, en dus meer gains lijkt mij?
Het is uiteraard verstandig om te blijven squaten met een barbell! Een mooi alternatief zijn weighted weighted pistol squats, maar dat vergt behoorlijk veel oefening natuurlijk![]()
Over het algemeen staat statische belasting niet bekend als hypertrofie prikkel.En wat denk je van paused squats voor hypertrofie, t.o.v. normale reps. Ik heb het idee dat je hiermee meer hypertrofie stimuleert dan met traditionele reps namelijk..
Dit dus.Volgens mij maakt dat vrijwel geen verschil. De enige reden waarom je paused reps doet is om sterker en explosiever uit de bodempositie te komen. Er vindt geen weighted stretch plaats en enige TUT is er ook niet echt, je kunt vrij "relaxed" in de bodempositie zitten.
Ik denk eerlijk gezegd dat pistol squats en jump squats ook niet veel gaan doen voor hypertrofie bij Neet, al zijn het verder gewoon mooie oefeningen om andere redenen. Pistol squats zijn bijvoorbeeld vooral een techniek dingetje, hoe zwaar ze ook aanvoelen. Ben het wel met @Crakie eens dat high rep squats hier wel prima voor zijn, zowel front- als backsquats. Zeker als je thuis traint met beperkte middelen zijn squats gewoon je beste optie.
zie bovenIk begrijp je redenatie, maar als je onderin de squat spanning houdt dan heb je een langere TUT, en dus meer gains lijkt mij?
Het is uiteraard verstandig om te blijven squaten met een barbell! Een mooi alternatief zijn weighted weighted pistol squats, maar dat vergt behoorlijk veel oefening natuurlijk![]()