XXL Nutrition

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.481
@drbrik
Als je meer bezoekers wil moet je hier ff wat aan doen:
Bodybuilding.nl Forum - Fout
Dit lid begrenst wie zijn/haar volledig profiel mag bekijken.

Laatst bewerkt:
  • #6.482
Calisthenics. Week 6 dag 2

wo: benen + buik + biceps 85 min
Deep squat jumps:
18-18-18x

Swiss ball hamstring bridge:
4 x 12x @2 sec

Full pistol squats:
3x (7L + 7R) totaal 36 met 5 kg schijf voor me -> 3 x 2 reps extra
die 7e rep, om omhoog te komen met 1 been .... pfff :o

Quad stretches
2 x 35 sec L+R

Hip flexor stretch:
2 x 35 sec L+R

EZ Bar Front squats
4 x 8x 74.5 kg

Slow sissy squats:
20-20x @2 sec BW + 7.5 kg -> 2.5 kg erbij

4 x (12x rows ss. 12x AB wheel) supersets:
Inverted supinated rows to face met bar
12x
AB-wheel roll-outs
12x

Opm:
Weer vooruitgang bij sissy squats en pistols. FSQ blijft wel even op dit gewicht hangen

• #6.485
Zijn die front squats echt beter te doen dan met een ez bar want met oly bar vind ik ze echt gruwelijk.... anders misschien wat om aan te schaffen in de home gym
Verwacht er geen wonderen van. De grootste moeilijkheid bij FSQ is dat je lichaam zo rechtop moet blijven dat de bar niet naar voren wil rollen. Core strength nodig hoor! Dat is bij EZ bar niet anders dan bij een rechte bar. Ik vond de goblet squat een goeie opstap om deze beweging te leren.

• Like
Waarderingen: Inb4
  • #6.486
Calisthenics. Week 6 dag 3

vr: triceps + schouder pushes + borst + obliques 85 min

straight tucked (triceps) dips superset met bicycles
4 x (1x13 BW dips ss. 1x26 bicycles)
dips -> 4 x 1 rep erbij

diamond pushups
3 x 20x BW

2 x (9R + 9L) side crunches -> pff....
met voeten onder een barbell
side bridge pushups (obliques + serratus)
2x 17L + 17R (BW, totaal 64x) -> 4 reps extra

Y-raises (10-voor-2, Poliquin)
DB Y-raise 4.5 kg, 3 x 9x (3 sec) -> 3 x 1 reps erbij
goed voor achterkant (mid traps)

supinated pushups X twisting leg raises from dip:
4 x (1x18 pushups ss. 1x12 leg raises)

Opm:
beetje slomer gewerkt dan de vorige keer ... :o
maar ook iets meer reps, dat dan wel.

• #6.487
Volgende week gaan we met een UB/LB programma starten met weer iets hogere gewichten. 2x legs en 2x UB per week.

Volgende week gaan we met een UB/LB programma starten met weer iets hogere gewichten. 2x legs en 2x UB per week.

Hhhhmmmh nice, das leuker als de calisthenics shizzle (althans voor mij) om te volgen.

Al ooit PPL gedaan Neet ?

• #6.489
Hhhhmmmh nice, das leuker als de calisthenics shizzle (althans voor mij) om te volgen.

Al ooit PPL gedaan Neet ?
Calistenics is ook leuk hoor. En kijk maar eens naar de jongens die er goed in zijn, die hebben ook een behoorlijk (boven)lichaam :)

Ja, maar PPL vond ik niet fijn. Als je al 3 oefeningen pull hebt gedaan dan zijn bepaalde spieren (biceps bv) al flink uitgeput, en als je er dan nog 3 moet doen, werk je echt niet meer op een hoog nivo. Ik vind het nuttiger om de UB oefeningen een beetje te mengen, dan kan je alles op een veel hoger kracht nivo doen.

• Like
Calistenics is ook leuk hoor. En kijk maar eens naar de jongens die er goed in zijn, die hebben ook een behoorlijk (boven)lichaam :)

Ja, maar PPL vond ik niet fijn. Als je al 3 oefeningen pull hebt gedaan dan zijn bepaalde spieren (biceps bv) al flink uitgeput, en als je er dan nog 3 moet doen, werk je echt niet meer op een hoog nivo. Ik vind het nuttiger om de UB oefeningen een beetje te mengen, dan kan je alles op een veel hoger kracht nivo doen.

Hmmmh okay

Maar jij traint toch ook thuis Neet ?
Bij mij helpt een bakkie koffie tussendoor perfect om weer met meer energie de volgende oefening in te gaan.
Ik zweer erbij

Hmmmh okay

Bij mij helpt een bakkie koffie tussendoor perfect om weer met meer energie de volgende oefening in te gaan.
Ik zweer erbij

Wel relaxed een paar extra schijven erop..bakkie doen...en gaan met die banaan :wl:

• Like
  • #6.493
mobiliteit, stabiliteit en spieruithoudingsvermogen denk ik dan altijd aan, en is zeker nuttig en leuk om dat als afwisseling te doen.
heb je je ub/lb schema al een beetje ingericht?
:thumb:
Ja, ik heb al een oud schema, ik moet nog even bedenken op welk nivo ik moet instappen om nog een beetje progressie te kunnen maken

Hmmmh okay

Ik zweer erbij
Zekers, heb al aardig wat spullen verzameld thuis :)
Ik neem 's avond eigenlijk nooit koffie, thermosje thee misschien. Maar meest niets tussen door, het moet ook niet omhoogkomen :o Daarna wel meteen een bak kwark/eiwit/noten etc....
Wel relaxed een paar extra schijven erop..bakkie doen...en gaan met die banaan :wl:
Ja, banaan ook vaak :p

:thumb:
Ja, ik heb al een oud schema, ik moet nog even bedenken op welk nivo ik moet instappen om nog een beetje progressie te kunnen maken

Zekers, heb al aardig wat spullen verzameld thuis :)
Ik neem 's avond eigenlijk nooit koffie, thermosje thee misschien. Maar meest niets tussen door, het moet ook niet omhoogkomen :o Daarna wel meteen een bak kwark/eiwit/noten etc....

Ja, banaan ook vaak :p

Nou ja "theekransje" met je vrouw kan ook, wel dan energie laten levelen ipv nog meer gebruiken :D
Maar goed het gaat me om het principe, ik heb dat ook met PPL, als ik bijv. 2 zware Pull oefeningen doe tot de "max" dan gaat de fut er een beetje uit.

• #6.495
Nou ja "theekransje" met je vrouw kan ook, wel dan energie laten levelen ipv nog meer gebruiken :D
Maar goed het gaat me om het principe, ik heb dat ook met PPL, als ik bijv. 2 zware Pull oefeningen doe tot de "max" dan gaat de fut er een beetje uit.
Behalve dat ik geen vrouw heb, is de thee gewoon om ordinair vocht aan te vullen hoor :)

Maar na 2 pull oef. kan je nog wel prima 2 stevige push oef. doen, zijn weer andere spiergroepen, dus verse 'fut'.

• Like
Behalve dat ik geen vrouw heb, is de thee gewoon om ordinair vocht aan te vullen hoor :)

Maar na 2 pull oef. kan je nog wel prima 2 stevige push oef. doen, zijn weer andere spiergroepen, dus verse 'fut'.

Ja das waar, PPL voelt voor mij beter omdat ik dan wat intensiever de spiergroep kan aanpakken (5 a 6x per week trainen vind ik dan wel weer een vereiste).
Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

Of dat nou een voordeel is vrouw of geen vrouw houdt ik maar in het midden :p

• #6.498
Ja das waar, PPL voelt voor mij beter omdat ik dan wat intensiever de spiergroep kan aanpakken (5 a 6x per week trainen vind ik dan wel weer een vereiste).
Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik 3-4x in de week, maar op de 'vrije' dagen wel vaak een stuk fietsen of hardlopen....
Of dat nou een voordeel is vrouw of geen vrouw houdt ik maar in het midden :p
Er is igg. niemand die zeurt dat er overal gewichten en elastieken rondslingeren :D

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat je wel een vrouw had :o
Zo zie je maar..... :D

Lekker weer even aan die gewichten sjorren ipv calistenics dus. Ben benieuwd!

• #6.500
Terug
Naar boven