AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Ik denk dat dat zeker vaak opgaat. Als je eenmaal aan het 'echte' leven met carriere, hypotheek en gezin begint, is er minder tijd voor de hobbies. Maar in mijn geval spelen die laatste 2 echter niet, en gaat het niet om de uren die ik erin kan steken, maar echt in steeds langzaam wordende gains.
Ik weet dat wat ik nu ga zeggen compleet wordt afgebroken en in het hoekje der fabels wordt verwezen.
Je traint, geschat, ongeveer 60min.
Als je kijkt hoelang er in de old days werd getraind dan gaat dat wel richting de twee, tweeënhalf uur.
Ik ben ervan overtuigd dat je, als je ouder wordt, nog steeds voldoende kan gainen. Geen 10 kg in een jaar maar zeker wel 1 of 2 kg.
Je zal enkel je trainingsvolume moeten aanpassen.

Als ik in de gym kijk zie ik jonge gasten rondlopen en trainen waarbij de 3 uur vaker voorkomt dan je denkt.
Je er is voldoende rust tussen de oefeningen, maar er is ook veel volume.
6 a 7 oefeningen voor de borst, schouders of armen is niet abnormaal.

Mijn overtuiging is dat je op latere leeftijd meer moet doen om vooruitgang te boeken.
En dan is het dus een kwestie of je dit erin wilt stoppen.
Ik train ongeveer anderhalf uur tot twee uur. De laatste inclusief 20 min cardio.

Maar zoals eerder gezegd, dit is wat ik heilig geloof. :thumbs:

Ik weet dat wat ik nu ga zeggen compleet wordt afgebroken en in het hoekje der fabels wordt verwezen.
Je traint, geschat, ongeveer 60min.
Als je kijkt hoelang er in de old days werd getraind dan gaat dat wel richting de twee, tweeënhalf uur.
Ik ben ervan overtuigd dat je, als je ouder wordt, nog steeds voldoende kan gainen. Geen 10 kg in een jaar maar zeker wel 1 of 2 kg.

Als ik in de gym kijk zie ik jonge gasten rondlopen en trainen waarbij de 3 uur vaker voorkomt dan je denkt.
Je er is voldoende rust tussen de oefeningen, maar er is ook veel volume.
6 a 7 oefeningen voor de borst, schouders of armen is niet abnormaal.

Mijn overtuiging is dat je op latere leeftijd meer moet doen om vooruitgang te boeken.
En dan is het dus een kwestie of je dit erin wilt stoppen.
Ik train ongeveer anderhalf uur tot twee uur. De laatste inclusief 20 min cardio.

Maar zoals eerder gezegd, dit is wat ik heilig geloof. :thumbs:

Ik zie niet in waarom dit niet zou kloppen. Uiteindelijk gaan sommige spiergroepen of lifts pas weer vooruit na meer volume. Dat kan op allerlei manieren en hoeft niet altijd heel excessief te zijn , maar het principe is wel hetzelfde. Voor mijn doelen zie ik bijvoorbeeld 6 chestoefeningen niet als optimaal, maar ik doe nu wekelijks wel een shitload aan pushups (en varianten) en burpees, die uiteindelijk je borst/bench/OHP ook weer vooruit helpen. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.643
UB-LB Week 2 Dag 3 85 min

di Legs+Abs 2

WU: psoas stretch, onderrug stretch

Squats (zwaar):
1x15 BW
1x8 83 kg -> per ongeluk ipv 73 kg WU
4x5 93 kg

Gewone DeadLift
1x8 88 kg
3x5 108 kg (no straps)

Goblet Squats ATG:
17x 32 kg als pomp set -> 2 reps erbij

Sq met rug tegen de muur:
6 x 11 sec statisch met 13 kg db in iedere hand -> 6 x 1 sec erbij

AB-wheel rolls (op tenen)
4x11 -> en al weer 4 x 1 rep erbij :)

Opm:
Bij 93 kg squats had ik nog steeds een beetje last van mijn rug, tot mijn verbazing ging DL weer redelijk goed

• #6.644
Daar hebben we het wel eens over gehad, ik ben niet bereid om mijn trainingen tot meer dan 90-110 minuten uit te rekken, of meer dan 4x per week om dat laatste beetje groei er nog uit te halen. Dan komen de gains maar een beetje tot stilstand.

3 uur zonder getrut met telefoons of drinkflesjes.... dan zit je wel bij een serieuze gym :)

Daar hebben we het wel eens over gehad, ik ben niet bereid om mijn trainingen tot meer dan 90-110 minuten uit te rekken, of meer dan 4x per week om dat laatste beetje groei er nog uit te halen. Dan komen de gains maar een beetje tot stilstand......
Helder en ja al eens over gesproken. Niet jouw ding. Als je gainzzzz wilt weet je wat het kost.
Mijn bedoeling is enkel het verschil te laten zien in jong en oud. Daar steekt meer achter dan enkel de leeftijd. :thumbs:

Helder en ja al eens over gesproken. Niet jouw ding. Als je gainzzzz wilt weet je wat het kost.
Mijn bedoeling is enkel het verschil te laten zien in jong en oud. Daar steekt meer achter dan enkel de leeftijd. :thumbs:
Je vergeet het gedeelte dat een van de bepalende delen van spiergroei na je ~30-35ste begint af te nemen, namelijk testosteron. Je kunt zeker weten gainen tot je dood, alleen gaat het vanaf een bepaalde leeftijd steeds langzamer en langzamer en wordt ook je plafond (maximale spiergroei) verlaagd. Je kunt dit makkelijk oplossen door TRT te doen.

3 uur zonder getrut met telefoons of drinkflesjes.... dan zit je wel bij een serieuze gym :)
Dit..

Het gros staat verdomme alleen maar op zijn of haar telefoon te kloten.

Nu krijg ik al eens het verwijt niet hard te trainen, maar man, man..wat ik soms om me heen zie:roflol:

En dan train ik bij een redelijke hardcore gym

• #6.648
Je vergeet het gedeelte dat een van de bepalende delen van spiergroei na je ~30-35ste begint af te nemen, namelijk testosteron. Je kunt zeker weten gainen tot je dood, alleen gaat het vanaf een bepaalde leeftijd steeds langzamer en langzamer en wordt ook je plafond (maximale spiergroei) verlaagd. Je kunt dit makkelijk oplossen door TRT te doen.
Gemiddeld wel, maar de inter-individuele variatie is groter dan de leeftijdsafhankelijke afname. MAW kans is groter dat een bepaalde 25 jarige meer aan TRT heeft dan een bepaalde 50-jarige. Alleen meten = weten dus.

Dit..

Het gros staat verdomme alleen maar op zijn of haar telefoon te kloten.

Nu krijg ik al eens het verwijt niet hard te trainen, maar man, man..wat ik soms om me heen zie:roflol:

En dan train ik bij een redelijke hardcore gym
Daarom zei ik het ook. 3 uur aanwezig zijn betekent nog niet veel :)

• #6.649
Vandaag op mijn (trainings)vrije dag behalve de psoas stretch en schouder rondjes ook wat met de ringen gekloot. Pfff... respect voor van Gelder en vrienden hoor. Dips in de ringen zijn oneindig veel instabieler dan op vaste stangen. In het begin gaan je onderarmen helemaal trillen, maar kreeg dat wel onder de knie uiteindelijk. Heb toen ring muscle ups in omgekeerde volgorde (negatief) geprobeerd. De overgang van armen boven de ringen naar onder de ringen is al dalende al erg lastig. Dus in opwaardse richting niet te doen....
Wordt een uitdaging. :o

Jaaa van Gelder heeft een enorme lichaamsbeheersing...knap

Probeer eens Bamboo Bench Press /OHP :D
Dat vibreert tot op je botten en elke spiervezel wordt aangespannen

• #6.651
Jaaa van Gelder heeft een enorme lichaamsbeheersing...knap

Probeer eens Bamboo Bench Press /OHP :D
Dat vibreert tot op je botten en elke spiervezel wordt aangespannen
Ja, die bamboo bar heb ik eens een filmpje van gezien. Lijkt me pittig idd. Maar die heb ik natuurlijk niet zelf :(

Prehab en Rehab..met een ongekende pomp :)

Dat weten we allemaal maar hoever het daalt is per persoon anders.

• #6.660
UB-LB Week 2 Dag 4 85 min.

Gewicht: 74.5 kg

do UB 2
Pendlay Overgebogen Roeien (BOR):
1x8 21 kg DBs opwarm
1x8 58 kg opwarm
5x6 78 kg

elastiek schouder mobiliteitsshizzle, schouder rondjes draaien

Bench Press:
1x12 21 kg DB opwarm