AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Inderdaad 5 gram/dag, is wat ik ook doe

Jij doet nooit zware oefeningen (aan de grens van failure) dus bij jou kan het ook niet werken. Creatine kan alleen het moment van failure een beetje oprekken, het is geen stofje waar je een high of rush van krijgt.

Iedere 2 dagen een klein schepje, dat is denk 4 gram.

Das niet echt heel veel...maar als het werkt das dan mooi meegenomen :)

volgens mij kan je lichaam 5 gr creatine per dag opnemen, een deel ervan komt uit je voeding en de rest vul je aan dmv je supplement.maar alles boven die 5 gr daar doet je lichaam niets mee, en dat pies je weer uit.
zorgt er inderdaad voor dat je net wat meer kan, en dan maakt het niet uit of je dan traint met een hele hoge belasting in gewicht of dat je traint met een hele hoge reprange,in beide gevallen stel je het moment van failure even uit.
sommige mensen zweren erbij, voor anderen doet het niets of heel weinig.

volgens mij kan je lichaam 5 gr creatine per dag opnemen, een deel ervan komt uit je voeding en de rest vul je aan dmv je supplement.maar alles boven die 5 gr daar doet je lichaam niets mee, en dat pies je weer uit.
zorgt er inderdaad voor dat je net wat meer kan, en dan maakt het niet uit of je dan traint met een hele hoge belasting in gewicht of dat je traint met een hele hoge reprange,in beide gevallen stel je het moment van failure even uit.
sommige mensen zweren erbij, voor anderen doet het niets of heel weinig.
Mooi moment om te pieken of je plateau te doorbreken als daar je interesse ligt...kan je body wennen aan wat zwaardere gewichten en kun je meer uit je training halen

Scheelt dat ook veel met vocht vasthouden bij jullie?

Valt mee je ziet er wel wat voller uit

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.768
Zou je denken?

Verder zit creatine grotendeels tussen je oren..helaas laat ik mezelf niet makkelijk voor de gek houden..
Ik ben ook heel nuchter hoor, maar dit is nu al de derde keer dat ik denk dat het echt werkt.
Creatine heeft een heel lange clearingtijd he. Je moet het opbouwen, en daarna is een vrij lage onderhoudsdosis voldoende. En die is relatief aan je spiermassa. Ik ben maar een klein mannetje :o

Ik heb het verschil ook zeker wel gemerkt met de start van crea........dus zelfs al zou het een placebo zijn.....het werkt dan wel linksom of rechstom......
Dit dus +1
Mooi moment om te pieken of je plateau te doorbreken als daar je interesse ligt...kan je body wennen aan wat zwaardere gewichten en kun je meer uit je training halen
Daar is het idd goed voor.
Scheelt dat ook veel met vocht vasthouden bij jullie?
Ik denk wel iets, dat wordt ook vaak gezegd. Ben sinds vorige week 1 kg zwaarder, hoewel dat natuurlijk aan meerdere dingen kan liggen :)
Zou goed kunnen...

volgens mij kan je lichaam 5 gr creatine per dag opnemen, een deel ervan komt uit je voeding en de rest vul je aan dmv je supplement.maar alles boven die 5 gr daar doet je lichaam niets mee, en dat pies je weer uit........
Dat is op een gemiddeld lichaam. Gewoon meer intrappen en kijken hoeveel bij jou noodzakelijk is om goed het verschil te merken.
Ik gebruik het helemaal niet omdat ik bij de 40% van de sporters behoor die er niets aan heeft.

• #6.770
Dat is op een gemiddeld lichaam. Gewoon meer intrappen en kijken hoeveel bij jou noodzakelijk is om goed het verschil te merken.
Ik gebruik het helemaal niet omdat ik bij de 40% van de sporters behoor die er niets aan heeft.
Dat is interessant. Hoe zou het dan kunnen dat de ene er niets aan heeft en de ander wel? En waar komt die 40% vandaan?

Dat is interessant. Hoe zou het dan kunnen dat de ene er niets aan heeft en de ander wel? En waar komt die 40% vandaan?
Die 40% heb ik een lange lange tijd geleden uit een studie vandaan en is me altijd bijgebleven, ergens 2006 ofzo.
Ik heb een aantal jaren (2006-2008) alcohol en drugs (medicijnen) voorlichting gegeven en vanuit die functie onderzoek gedaan m.b.t. de reactie op receptoren.
En creatine is een specifieke stof die receptoren aanzet tot het sturen van vochttransport naar de spieren. Om het maar even plastisch te zeggen.
En bij mij doet het niets. Ik heb Mono gebruikt 20gr per dag en niets. Ik heb Creapure gebruikt en ook dit deed niks bij me.
Overigens ben ik redelijk supplementen tolerant, ook pre-workouts doen niets bij me.
Waar lui met Jack3D stonden te stuiteren bij een half schepje, pakte ik er 3 en nopes.
Ook met T5 en efedrine helemaal niks. Nam 5 tabs en nam dan pas een lichte hartslag verhoging waar.

• #6.772
Die 40% heb ik een lange lange tijd geleden uit een studie vandaan en is me altijd bijgebleven, ergens 2006 ofzo.
Ik heb een aantal jaren (2006-2008) alcohol en drugs (medicijnen) voorlichting gegeven en vanuit die functie onderzoek gedaan m.b.t. de reactie op receptoren.
En creatine is een specifieke stof die receptoren aanzet tot het sturen van vochttransport naar de spieren. Om het maar even plastisch te zeggen.
En bij mij doet het niets. Ik heb Mono gebruikt 20gr per dag en niets. Ik heb Creapure gebruikt en ook dit deed niks bij me.
Overigens ben ik redelijk supplementen tolerant, ook pre-workouts doen niets bij me.
Waar lui met Jack3D stonden te stuiteren bij een half schepje, pakte ik er 3 en nopes.
Ook met T5 en efedrine helemaal niks. Nam 5 tabs en nam dan pas een lichte hartslag verhoging waar.
Mmmm... OK.
Ik blijf het maar gebruiken zolang ik het gevoel heb dat het iets helpt. Het is een redelijk onschuldig supplement.
Je bent zelf een koele kikker zeker, dat al die dingen niks doen bij je? :D

Mmmm... OK.
Ik blijf het maar gebruiken zolang ik het gevoel heb dat het iets helpt. Het is een redelijk onschuldig supplement.
Je bent zelf een koele kikker zeker, dat al die dingen niks doen bij je? :D
Hahaha weet ik niet hoor, moeten andere zeggen. Trouwens van hoogtes ga ik wel flippen. :p
Ik heb kapitale uitgegeven aan PWO en stimulerende supplementen. De meeste weggegeven.
Ooit eens met Dedicated PWO gekregen van iemand. Hij nam 1 scoop en ik 3 scoops en hij flippen, zweten, trillen en ik niets hahahaha

Hahaha weet ik niet hoor, moeten andere zeggen. Trouwens van hoogtes ga ik wel flippen. :p
Ik heb kapitale uitgegeven aan PWO en stimulerende supplementen. De meeste weggegeven.
Ooit eens met Dedicated PWO gekregen van iemand. Hij nam 1 scoop en ik 3 scoops en hij flippen, zweten, trillen en ik niets hahahaha
Wow..heb je in het verleden rare dingen gedaan of iets dat je receptoren helemaal overleden zijn..:eek!:

Toch wordt er ook nog wel eens aangeraden om 10g te nemen door onafhankelijke bronnen..Heeft iemand toevallig een betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek naar de werking van crea?

• #6.777
Als ik bovenstaande allemaal lees denk ik dat we zelf op zoek moeten gaan ....

• #6.779
ja... vaak wel een goeie ingang :)
Voor wie te lui is:

de 3 sterktste conclusies met Magnitude of effect = Strong en Consistency of Research Results = Very high zijn:
1 - Creatine supplementation is the reference compound for increasing muscular creatine levels; there is variability in this increase, however, with some nonresponders. Ondersteund door 18 studies. (dus niet de 40% non responders van Ron)
2 - Creatine is the reference compound for power improvement, with numbers from one meta-analysis to assess potency being "Able to increase a 12% improvement in strength to 20% and able to increase a 12% increase in power to 26% following a training regiment using creatine monohydrate". Ondersteund door 66 studies. (Ik vind dat een enorme toename in zowel kracht als power)
3 - Appears to have a large effect on increasing overall weight due to water retention in persons who respond to creatine supplementation. Degree of increase is variable. Ondersteund door 28 studies. (dus niet iedereen wordt er vochtiger van)

• #6.780
Do I need to load creatine?

No, you do not need to load creatine. Many studies use either a straight dose of 5-10g daily, or even smaller amounts (2-3g). These studies also note benefits with creatine supplementation.
Creatine loading will cause faster saturation of muscles with creatine, and can cause greater acute increases in strength and body weight (via water retention). This may also confer a psychological benefit, since you can 'see' yourself getting bigger.

Taking a smaller dose for a longer period of time will eventually reach the same saturation point, but will take longer.

Terug
Naar boven