XXL Nutrition

Diverse trainingen

jeej voor squats all day every day ;)

• Topic Starter Topic Starter
3x per week benen, nice :cool:
Myo reps vind ik zelf af en toe wel eens fijn tijdens een oefening/set maar niet voor alles. Veel plezier en succes met je komende cyclus trainingen :D

Ik heb ruim een jaar 3x/week benen gedaan. Weliswaar beginnerschema's (eerst SL 5x5, daarna Madcow) maar toch. Fysiek vond ik het goed te doen, spierpijn wordt juist *minder* als je frequenter traint. Mentaal vond ik het op een gegeven moment wel zwaar worden ("weeeer squatten"), maar met jouw systeem van eens in de zoveel tijd wat anders zal dat geen bezwaar zijn. Ben benieuwd, succes!

Thanks. Ben zelf ook benieuwd ("weeeer squatten" klinkt wel als een risiko....)

jeej voor squats all day every day ;)

Jij bent helemal niet te stuiten....:p

Waar zijn die squats dan :)

Ben vast voor je begonnen vanavond ;)

Was ook een geintje hoor :)

Goed dat ik dat gedaan heb, anders zou ik na de yoghurt/kwark naar bed gegaan zijn. Maar ik kwam op 1958 kCal uit. Dat is een beetje weinig, zelfs voor een rustdag. Dus ik heb er nog snel een glaasje port en een stukje heerlijke boeren Stilton bij gezet en nu komt het op een prima 2351 kCal uit.

Code:
16 feb 2015	gram	Ew      Vet	Kh	Alk
Havermout	50	5	4	30	
Melk		200	7	3	9	
Sinaasapsap	200	1	0	20	
Boterhammen	5x	15	3	65	
Kaas		20	2.5	3	0	
Ham		15	2.5	2	0	
Halvarine	30	0	12	0	
cupasoup	1x	2	2	12	
3 mandarijnen	120	0	0	12	
Groente		200	2	0	11	
pasta		80	10	1	63.2	
gehakt		100	19	15	1	
kwark (mager)	100	8.5	0	4.5	
Yoghurt (vol)	300	10	9	12	
cruesli		50	5	3	32	
port		100	0	0	13	19
stilton		50	11.5	18	0	

Totaal (g) 		101	75	284.7	19
Kcal:			404	675.36	1138.8	133	2351
% energie		17.18	28.72	48.44	5.66	100%

Slechts 100 gram proteins met jouw stats?
Akkoord, veel mensen gaan te hoog hierin, maar ik denk dat het niet hier van toepassing is.
Ach, zolang het werkt & goed aanvoelt.. :)

Slechts 100 gram proteins met jouw stats?
Akkoord, veel mensen gaan te hoog hierin, maar ik denk dat het niet hier van toepassing is.
Ach, zolang het werkt & goed aanvoelt.. :)

Ja, ik had vandaag beter nog een schep wei of soya proteine door de yoghurt kunnen doen... morgen weer. Maar ik zit zelden boven de 130 hoor.

Ja, ik had vandaag beter nog een schep wei of soya proteine door de yoghurt kunnen doen... morgen weer. Maar ik zit zelden boven de 130 hoor.

Lijkt me zeker voldoende.
1.2 - 1.5 gram/kg zou volgens de wetenschap (niet broscience blijkbaar) voelde moeten zijn met je stats.
In de cut, mocht je dat ooit nog overwegen, zou je dat eventueel wat naar boven kunnen brengen.

Hou je alles bij in een excel bestand?
Wel eens dat het vrij weinig eiwitten zijn voor je stats, maar ik heb dan misschien ook weer een belachelijk hoge eiwitinname :o

Ziet er goed uit hoor. En ja.. veel of weinig eiwitten is ook wel persoonsgebonden. Maar gisteren was het wel wat weinig. Genoten van je portje met kaas in ieder geval he! :D

eiwitten vrij laag maar als je er lekker op gaat is het prima?

Ik heb ruim een jaar 3x/week benen gedaan. Weliswaar beginnerschema's (eerst SL 5x5, daarna Madcow) maar toch. Fysiek vond ik het goed te doen, spierpijn wordt juist *minder* als je frequenter traint. Mentaal vond ik het op een gegeven moment wel zwaar worden ("weeeer squatten"), maar met jouw systeem van eens in de zoveel tijd wat anders zal dat geen bezwaar zijn. Ben benieuwd, succes!
En wat waren de resultaten? Of was al die 'ellende' voor niks... ;)

Neet: Waarom eigenlijk 300ml yoghurt en maar 100ml kwark? IMO beter gewoon 400ml kwark pakken..

Verder vind ik het bodybuilding-wise niet een al te best voedingsschema, maar goed niet iedereen wil dag in dag uit aan de 'bro-foods'

Ik ga uit van ongeveer 1.5-2 g eiwit/kg VVM dat zou 96-130 g moeten zijn. Meevaller dat port+kaas gisteren paste binnen de IIFYM ;)

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

Neet: Waarom eigenlijk 300ml yoghurt en maar 100ml kwark? IMO beter gewoon 400ml kwark pakken..

Verder vind ik het bodybuilding-wise niet een al te best voedingsschema, maar goed niet iedereen wil dag in dag uit aan de 'bro-foods'

De kwark was bijna op gisteren ;) Maar ik doe eigenlijk altijd wel een scheut volle of turkse/griekse yoghurt door de magere kwark om het iets smeuiiger te maken.

Zie reactie in jouw log...

Je gaat lekker man. Als je voeding zo werkt, je niet laten gek maken door die crazy food obsessed Marv :p

En je lichaam 'weet' echt niet of macro's afkomstig zijn van de 'bro' foods of 'huis-tuin-en-keuken' varieteiten. Glycemische index is iets dat alleen onder clinische omstandigheden opgaat en de meeste aminozuren kan je lichaam wel in andere omzetten als het moet. Alleen de 'essentiele' AZ. moet je voldoende binnenkrijgen, en een 'hoogwaardig' eiwit zoals kippeei is wel effienter te benutten dan planten eiwit.

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Je gaat lekker man. Als je voeding zo werkt, je niet laten gek maken door die crazy food obsessed Marv :p

Thanks. Je kan van iedereen leren, ook van die gekke Marvin, maar ik heb niet zo de behoefte om het helemaal uit te splitsen... jij ook niet toch?

Thanks. Je kan van iedereen leren, ook van die gekke Marvin, maar ik heb niet zo de behoefte om het helemaal uit te splitsen... jij ook niet toch?

Tja. Mijn standard meals wel :p Maar goed, die maak ik eens per 2 weken klaar en dan is het makkelijker.
Wat de pot schaft 's avonds kijk ik niet naar idd.

Ach ik ben niet ontevreden zoals het gaat... shoot me :shoot:

Terug
Naar boven