MuscleMeat

Diverse trainingen

hmz zonde van je linkerschouder
verder weer nette train neet

Verstandig om de chin-ups te laten vervallen! Je wilt absoluut geen schouderblessure.. Leuke training trouwens! :)

• Topic Starter Topic Starter
Pendlay rows waren mij laatst ook wel goed bevallen! En qua cijfers zien die pullups wel prima uit trouwens ;)

Thanks, de aantallen pullups wel gehaald, maar de houding en ROM waren (zeker naar het einde) niet meer goed.

---------- Toegevoegd om 09:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:01 ----------

Mooie training!
Wel balen van je schouder. Pas ermee op.. Heb er zelf ook al genoeg problemen mee. Zou zonde zijn als het erger werd.

hmz zonde van je linkerschouder
verder weer nette train neet

Verstandig om de chin-ups te laten vervallen! Je wilt absoluut geen schouderblessure.. Leuke training trouwens! :)

Dank. Ik ga idd een beetje voorzichtig aan doen. Ik voel al een week pijntje bij overgang linker lat-rotator cuff. En om dat te ontzien pak ik de rekstok links iets anders beet denk ik, wat het erger maakt.

Het is meestal zo. bij pijn ga je toch anders dingen doen ondanks dat je denkt van niet. Het gaat vaak onbewust.
Ik hoop dat het snel overgaat. Sterkte

Lkkre train rene mooi volume, voorzichtig met je schouder.

Het is meestal zo. bij pijn ga je toch anders dingen doen ondanks dat je denkt van niet. Het gaat vaak onbewust.
Ik hoop dat het snel overgaat. Sterkte

Lkkre train rene mooi volume, voorzichtig met je schouder.

Ja, zal goed luisteren naar m'n schouder. Ook weer die rotator cuff oefeningetjes oppakken.

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

KelY3T week6 -> myo-reps, dag 4

za schouders+kuiten

Side Lat raises (pull) 20+4+4+4+4+4 (40) 9kg
Seated Rear Delt raises (pull) 20+4+4+4+4+4 (40) 8kg ->netjes
Standing calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L = 240) BW+25kg
Dumbbell Overhead Press (push) 20+4+4+4+4+4 15kg
Seated calf raises (soleus) 3x (40R + 40L = 480) 30kg op knie

Opm: bij raises + OHP geen enkele last van schouder blessure gehad...dat maakt het denk ik een lat blessure.
Ben nu bij de laatste dag van deze hoog volume periode gekomen. Ik vond die Y3T en Kelei niet zo prettig en nuttig voor mij. De myo-reps ben ik wel gaat waarderen. Maar sommige oefeningen lenen zich daar niet goed voor omdat ze bij veel herhalingen en weinig rust, steeds slordiger en minder strikt worden. Met name DL en pull-up/chin-ups. De kuitoefeningen zijn ook een buitenbeentje omdat ik daar heel veel herhalingen mee moet doen (of gewichten nodig heb die ik niet in huis heb).
De volgende periode wil ik hogere frequentie per week gaan proberen. Omdat je dan al gauw in iedere dag full body terecht komt ga ik eerst focussen op benen gekombineerd met een split voor UB.

Ziet er goed uit.
Je hebt gewoon schema's die niet zo prettig voegen. Maar je hebt het geprobeerd en volgehouden. Je weet het nu in ieder geval.

Heel veel succes met je nieuwe schema. :)

Schouders moet je inderdaad voorzichtig mee zijn
Dan maar FF iets anders doen

Ziet er goed uit.
Je hebt gewoon schema's die niet zo prettig voegen. Maar je hebt het geprobeerd en volgehouden. Je weet het nu in ieder geval.

Heel veel succes met je nieuwe schema. :)

Dankje Marina.

Schouders moet je inderdaad voorzichtig mee zijn
Dan maar FF iets anders doen

Ik ben erachter dat het in de 'arm extension' functie zit. Als je arm naar beneden hangt en je haalt hem door naar achter en dan achter je rug weer omhoog. Dus het is m'n triceps en/of latissimus die niet lekker doen. Iig gewoon een beetje opletten wat er niet lekker voelt, en dat maar even laten vervallen.

---------- Toegevoegd om 17:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

vervolg....

Als je de training wil volhouden tot op latere leeftijd kan je beter elke spiergroep 1 x per week trainen, dat is mijn vaste overtuiging, want trainen met gewichten betekent automatisch slijtage, hoe meer trainingsarbeid hoe meer slijtage. Nu weet ik wel dat je als jonge gast bij zoiets niet stilstaat, dat was bij mij ook zo maar toch... Ik heb nog nooit een oudere trainee tegengekomen die geen last heeft slijtage en bepaalde oefeningen moet vermijden. Dat komt simpelweg omdat als wij jong waren de vaste regel was om alles 3 x per week te trainen, later werd dat dan 2 x maar ook dat was nog teveel.

Ik weet dat er soms over slijtage gesproken wordt, maar ik geloof daar niet in. Het lichaam herstelt zich zelf. Wel gaat dat herstel langzamer als je niet zo jong meer bent, maar als je niet in een situatie komt dat er per training meer kapot gaat dan er herstelt dan kan je best nog even doorbikkelen ;)

Nette training weer! Goed luisteren naar wat je lichaam je vertelt en dat kun je het beste zelf inschatten :)

Tot wanneer blijf je die myo reps doen?

Nette training weer! Goed luisteren naar wat je lichaam je vertelt en dat kun je het beste zelf inschatten :)

Tot wanneer blijf je die myo reps doen?

Vandaag was laatste keer (zie boven). Maar ga dat later zeker weer oppakken.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

Oh... staat er niet echt ;) Maar de komende periode van 5-6 weken zal ik weer 5x5 en 4x8 sets gaan doen, met dus wel veel benen per week.

Begin van een nieuwe periode waar ik de beentjes 3x/week zal aanpakken, en de rest gewoon split schema.

Dag 1 benen-vaak-train periode 78.7 kg

zo benen+schouders+buik

Barbell Squat 1x10 48kg; 4x8 80.5 kg
DB OH Press 1x5 15kg; 5x5 20 kg
DB Side Raises 1x10 4.5kg; 5x5 13 kg
Romanian DL 1x3 80.5 kg; 5x3 90.5 kg
AB-wheel 3x10
Div. rotator cuffs

Opm: goed te doen, denk ik. Ik voel bij de AB-wheels ook mijn hamstrings trekken bij het terughalen. Die hadden bij de romanians al een tikje gekregen natuurlijk ....

Ziet er goed uit! Mooie start!

Ga goed je berichten over je "3x per week Wheels" volgen.

3x p week lijkt mij heftig
Heb soms 4 dagen spierpijn van een flinke training
Ergens moet je ook herstellen
Ga eens kijken hoe je het gaat vinden
Succes met nieuwe broeken kopen :)

Ziet er goed uit! Mooie start!

Ga goed je berichten over je "3x per week Wheels" volgen.

Thanks. Ik ga ze niet 3x per week helemaal slopen he, rustig aan....

3x p week lijkt mij heftig
Heb soms 4 dagen spierpijn van een flinke training
Ergens moet je ook herstellen
Ga eens kijken hoe je het gaat vinden
Succes met nieuwe broeken kopen :)

Als ik nieuwe broeken moet kopen is het geslaagd ;)

3x per week benen, nice :cool:
Myo reps vind ik zelf af en toe wel eens fijn tijdens een oefening/set maar niet voor alles. Veel plezier en succes met je komende cyclus trainingen :D

Ik heb ruim een jaar 3x/week benen gedaan. Weliswaar beginnerschema's (eerst SL 5x5, daarna Madcow) maar toch. Fysiek vond ik het goed te doen, spierpijn wordt juist *minder* als je frequenter traint. Mentaal vond ik het op een gegeven moment wel zwaar worden ("weeeer squatten"), maar met jouw systeem van eens in de zoveel tijd wat anders zal dat geen bezwaar zijn. Ben benieuwd, succes!

Terug
Naar boven