AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben blij dat ik deze trend heb kunnen zetten ;)

Ik doe (hardloop) schoenen aan, normaal doe ik al mijn trainingen op blote voeten. En ga met mijn hakken evt ook nog op een schijf van 2cm staan. Dat laatste is misschien te veel hoor.

Je voelt dat er meer kracht van de achterkant (hams, billen) naar de voorkant (quads) verplaatst, dus de squat wordt iets anders. Dat bevalt als je meer focus op de quads wilt leggen. Je wordt wel minder stabiel omdat voeten een beetje wiebelen, ik zou dat niet met hoge gewichten doen.

Wat vind je hoge gewichten? Gaat bij mij nog prima met 130kg. ;)

Gebakken bloedworst met uien en broodje.. zoooo lekker. :o

Ook vast mmmmm...

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:09 ----------

Wat vind je hoge gewichten? Gaat bij mij nog prima met 130kg. ;)

Hardloop schoenen met verende hak die wiebelen mij een beetje veel, jij hebt vast profi schoenen ;) Dus >100 kg doe ik liever op blote voeten.

---------- Toegevoegd om 23:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

Dag 3 benen-vaak-train periode

do benen+borst+buik

Barbell Squat 1x10 48kg; 4x8 80.5 kg
DB Pullover 5x5 28 kg
Romanian DL 1x3 80.5 kg; 5x3 95.5 kg
Bench Press 5x5 68.0 kg
Dumbbell Flyes 4x8 22kg
Front squats 4x6 28 kg met straps
AB-wheel 3x10

Opm: Lelijke baardaap zegt dat je meer FSQ moet trainen, en helemaal als je er moeite mee hebt :(
Ben begonnen met oefentouwtjes en babygewicht. Dat gaat nog een heeeeel lange weg worden voor mij.
http://www.youtube.com/watch?v=4b4_ZT0yB1I
http://www.youtube.com/watch?v=vzVCqLyGVd0

Voeding: 2477 kCal E/V/K: 19/36/41%

Laatst bewerkt:
Mooie training neet, ik vind front squats zelf ook verschrikkelijk en doe ze eigenlijk ook nooit. Had dat filmpje toevallig ook gezien en dacht eigenlijk ook wel van "tja hij heeft wel gelijk". Misschien dat ik ze ga doen als ik eerst mijn algemene mobiliteit verbeterd heb. Goed dat jij ermee begonnen bent in elk geval :)

Zou zelf niet squatten op hardloopschoenen. Beetje stabiliteit kan wel eens handig zijn bij een squat. Een doorverende hardloopschoen geeft dit dus totaal niet.

Mooie training neet, ik vind front squats zelf ook verschrikkelijk en doe ze eigenlijk ook nooit. Had dat filmpje toevallig ook gezien en dacht eigenlijk ook wel van "tja hij heeft wel gelijk". Misschien dat ik ze ga doen als ik eerst mijn algemene mobiliteit verbeterd heb. Goed dat jij ermee begonnen bent in elk geval :)

Zou zelf niet squatten op hardloopschoenen. Beetje stabiliteit kan wel eens handig zijn bij een squat. Een doorverende hardloopschoen geeft dit dus totaal niet.

Thanks wov. Ik was z'n naam even kwijt ;) Alan Thrall heeft wel wat tips voor de FSQ impaired. De oefening is goed omdat hij onmiddelijk laat voelen dat je met je bovenlichaam naar voren kiept. Ofwel je drukt je keel tegen de stang, ofwel hij rolt van de schouders af. Dit gaat een lange strijd worden voor mij, of ik geef het snel op ;)

Ik heb geen betere schoenen met een verhoogde hak, maar voor mijn doel gaat het nog wel.

Thanks wov. Ik was z'n naam even kwijt ;) Alan Thrall heeft wel wat tips voor de FSQ impaired. De oefening is goed omdat hij onmiddelijk laat voelen dat je met je bovenlichaam naar voren kiept. Ofwel je drukt je keel tegen de stang, ofwel hij rolt van de schouders af. Dit gaat een lange strijd worden voor mij, of ik geef het snel op ;)

Ik heb geen betere schoenen met een verhoogde hak, maar voor mijn doel gaat het nog wel.
Het eerste probleem bij mij is dat ik mijn ellebogen niet hoger krijg dan de onderkant van mijn borst als ik mijn handen onder de stang op mijn schouders zou moeten hebben (volg je me nog? :p)
Enige optie die dan overblijft is crossgrip maar dat vind ik niet echt comfortabel. Focus me dan ook liever op de gewone low bar back squat.

Nee hoor gewoon adidas schoentjes. Van die sloffen zeg maar, je hebt ze in allerlei kleuren en prints.

Mooie training.
Heb in het verleden ook FSQ gedaan. met crossovergrip. Vond het op zich lastig maar het ging wel. Alleen die blauwe plekken op mijn armen stonden niet zo fraai.... :o

Niks mis met een goede baard, maar wat een lelijke mong**l is dat..:roflol:

Zo iets als dit is prima ;)

10946380_794380900597703_675621848_n.jpg

Het eerste probleem bij mij is dat ik mijn ellebogen niet hoger krijg dan de onderkant van mijn borst als ik mijn handen onder de stang op mijn schouders zou moeten hebben (volg je me nog? :p)
Enige optie die dan overblijft is crossgrip maar dat vind ik niet echt comfortabel. Focus me dan ook liever op de gewone low bar back squat.

Ik volg je grotendeels ;) De tip van Alan is om in het begin straps aan de stang te doen.
Het voordeel van de FSQ is dat de mobiliteit van je schoudergordel en heupen goed moet zijn en de de houding van je bovenlichaam perfect. Als dat niet zo is, zoals bij mij, is het een klote oefening, maar ik wil wel een poging doen om het te verbeteren.

---------- Toegevoegd om 09:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

Mooie training.
Heb in het verleden ook FSQ gedaan. met crossovergrip. Vond het op zich lastig maar het ging wel. Alleen die blauwe plekken op mijn armen stonden niet zo fraai.... :o

Laat staan een blauwe plek op je keel... hoe ga je dat uitleggen?

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Niks mis met een goede baard, maar wat een lelijke mong**l is dat..:roflol:

Zo iets als dit is prima ;)

10946380_794380900597703_675621848_n.jpg

Mwaah, heb wel eens mooiere jongens gezien ;) Maar dit zijn wel aderen uit een anatomieboekje :eek:

Die truuk met de straps aan de stang wordt ook aangeraden door Elliott Hulse. Ik heb het wel geprobeerd, maar pols-mobiliteit is mijn probleem niet. Wel schouder-mobiliteit, bovenrug-mobiliteit en algehele Core-zwakte.

Ik doe nu wel regelmatig Front Squats, maar altijd nog met lichte gewichten en altijd wordt mijn Core het eerste moe. Ik denk dat ik het volume wat op moet gaan voeren. Goede filmpjes trouwens van die Alan Thrall.

Laat staan een blauwe plek op je keel... hoe ga je dat uitleggen?
Ik heb echt geen blauw plek op mijn keel. Enkel mijn armen.
Heb hem vandaag maar eens even geprobeerd. 4x5x30 kg ging nog prima. :) Misschien dat ik deze er ook in ga zetten in mijn volgende schema. Denk wel dat ik hem zwaarder kan maar had net al gewone squat vooraf gedaan. :o

Ik heb echt geen blauw plek op mijn keel. Enkel mijn armen.
Heb hem vandaag maar eens even geprobeerd. 4x5x30 kg ging nog prima. :) Misschien dat ik deze er ook in ga zetten in mijn volgende schema. Denk wel dat ik hem zwaarder kan maar had net al gewone squat vooraf gedaan. :o

Wow... netjes hoor. :bow:

frontsquats heersen!
ik ben zo blij dat ik mijn eerste jaar flink in mobiliteit heb geïnvesteerd!!!

en ja neet en wovano: als jullie squathouding al niet helemaal netjes is: investeer eens in die frontsquat ;)

(dat met die straps is zo gek nog niet hoor, en wristcurls en wristmobility en shouldermobility)

frontsquats heersen!
ik ben zo blij dat ik mijn eerste jaar flink in mobiliteit heb geïnvesteerd!!!

en ja neet en wovano: als jullie squathouding al niet helemaal netjes is: investeer eens in die frontsquat ;)

(dat met die straps is zo gek nog niet hoor, en wristcurls en wristmobility en shouldermobility)

Ja Akela, ik weet het. Ik probeer het ook, maar weet niet of ik de kracht heb om vol te houden :(

Het heeft bij mij ook niet te maken met flexibiliteit..en met straps om de bar ging aardig...

Maar mijn schouders overlijden na iedere rep een beetje meer...daarom ben ik maar gestopt!:o

je schouders?? hoe doe je dat dan?? Dan leg je de barbell niet echt lekker geloof ik.
morgen anders samen frontsquatten marvke?

je schouders?? hoe doe je dat dan?? Dan leg je de barbell niet echt lekker geloof ik.
morgen anders samen frontsquatten marvke?
Kan het op zijn minst proberen..:o

Denk dat mijn squat form..of uberhaupt lift form een stuk beter kan..:roflol:

Had ik al gezegd dat ik niet goed tegen kritiek kan.. ;)

Terug
Naar boven