- Waardering
- 23.837
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik doe (hardloop) schoenen aan, normaal doe ik al mijn trainingen op blote voeten. En ga met mijn hakken evt ook nog op een schijf van 2cm staan. Dat laatste is misschien te veel hoor.
Je voelt dat er meer kracht van de achterkant (hams, billen) naar de voorkant (quads) verplaatst, dus de squat wordt iets anders. Dat bevalt als je meer focus op de quads wilt leggen. Je wordt wel minder stabiel omdat voeten een beetje wiebelen, ik zou dat niet met hoge gewichten doen.

Gebakken bloedworst met uien en broodje.. zoooo lekker.

Gebakken bloedworst met uien en broodje.. zoooo lekker.![]()
Wat vind je hoge gewichten? Gaat bij mij nog prima met 130kg.![]()
Dus >100 kg doe ik liever op blote voeten.

Mooie training neet, ik vind front squats zelf ook verschrikkelijk en doe ze eigenlijk ook nooit. Had dat filmpje toevallig ook gezien en dacht eigenlijk ook wel van "tja hij heeft wel gelijk". Misschien dat ik ze ga doen als ik eerst mijn algemene mobiliteit verbeterd heb. Goed dat jij ermee begonnen bent in elk geval
Zou zelf niet squatten op hardloopschoenen. Beetje stabiliteit kan wel eens handig zijn bij een squat. Een doorverende hardloopschoen geeft dit dus totaal niet.
Alan Thrall heeft wel wat tips voor de FSQ impaired. De oefening is goed omdat hij onmiddelijk laat voelen dat je met je bovenlichaam naar voren kiept. Ofwel je drukt je keel tegen de stang, ofwel hij rolt van de schouders af. Dit gaat een lange strijd worden voor mij, of ik geef het snel op 
Het eerste probleem bij mij is dat ik mijn ellebogen niet hoger krijg dan de onderkant van mijn borst als ik mijn handen onder de stang op mijn schouders zou moeten hebben (volg je me nog?Thanks wov. Ik was z'n naam even kwijtAlan Thrall heeft wel wat tips voor de FSQ impaired. De oefening is goed omdat hij onmiddelijk laat voelen dat je met je bovenlichaam naar voren kiept. Ofwel je drukt je keel tegen de stang, ofwel hij rolt van de schouders af. Dit gaat een lange strijd worden voor mij, of ik geef het snel op
Ik heb geen betere schoenen met een verhoogde hak, maar voor mijn doel gaat het nog wel.
)Het eerste probleem bij mij is dat ik mijn ellebogen niet hoger krijg dan de onderkant van mijn borst als ik mijn handen onder de stang op mijn schouders zou moeten hebben (volg je me nog?)
Enige optie die dan overblijft is crossgrip maar dat vind ik niet echt comfortabel. Focus me dan ook liever op de gewone low bar back squat.
De tip van Alan is om in het begin straps aan de stang te doen.Mooie training.
Heb in het verleden ook FSQ gedaan. met crossovergrip. Vond het op zich lastig maar het ging wel. Alleen die blauwe plekken op mijn armen stonden niet zo fraai....![]()
Niks mis met een goede baard, maar wat een lelijke mong**l is dat..
Zo iets als dit is prima
![]()
Maar dit zijn wel aderen uit een anatomieboekje 
Ik heb echt geen blauw plek op mijn keel. Enkel mijn armen.Laat staan een blauwe plek op je keel... hoe ga je dat uitleggen?
Misschien dat ik deze er ook in ga zetten in mijn volgende schema. Denk wel dat ik hem zwaarder kan maar had net al gewone squat vooraf gedaan. 
Ik heb echt geen blauw plek op mijn keel. Enkel mijn armen.
Heb hem vandaag maar eens even geprobeerd. 4x5x30 kg ging nog prima.Misschien dat ik deze er ook in ga zetten in mijn volgende schema. Denk wel dat ik hem zwaarder kan maar had net al gewone squat vooraf gedaan.
![]()

frontsquats heersen!
ik ben zo blij dat ik mijn eerste jaar flink in mobiliteit heb geïnvesteerd!!!
en ja neet en wovano: als jullie squathouding al niet helemaal netjes is: investeer eens in die frontsquat
(dat met die straps is zo gek nog niet hoor, en wristcurls en wristmobility en shouldermobility)

Dank.

Kan het op zijn minst proberen..je schouders?? hoe doe je dat dan?? Dan leg je de barbell niet echt lekker geloof ik.
morgen anders samen frontsquatten marvke?