XXL Nutrition

Diverse trainingen

Je moet ook van je eten genieten. Ik bedenk het avondeten meestal 10 min voor ik ga koken. :o

• Topic Starter Topic Starter
Maar er staat toch dat je 79 kilo weegt? :D

Gaat over VVM dus vet vrije massa

Dat dus. De VVM is ongeveer 66 kg, de rest is spek en dat gebruikt geen eiwit ;)

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Ik heb er goede beginnersgainz op gehaald. 12kg erbij in 13 maanden (wel beginnend vanuit graatmager ondergewicht). Ik squat nog steeds graag, alleen niet meer 3x/week.

Dat is nog steeds een enorme prestatie!
Ik wil het proberen omdat ik gelezen heb dat bij medium-gevorderden een hogere frequentie een nieuwe kick kan geven als het allemaal niet meer zo snel gaat met de gains.

Je moet ook van je eten genieten. Ik bedenk het avondeten meestal 10 min voor ik ga koken. :o

Zeker. Maar je moet wel boodschappen in huis halen toch?

Ik gebruik minimaal 2 gr eiwitten per vvm...maar ga eerder richting 3

Zeker. Maar je moet wel boodschappen in huis halen toch?
Ik haal gewoon een en ander.. groentes/vlees voor een paar dagen. Maar moet altijd maar zien wat het wordt. Gisteren werd het dus onverwachts gevulde pannenkoeken met chinese kool en gerookte kip. :D
maar voor hetzelfde geldt had het gevulde koolrolletjes met gehakt geworden in gembersaus met rijst. ;)
Hmmm.. misschien vanavond.. heb nog chinese kool.. :meal:

Ik gebruik minimaal 2 gr eiwitten per vvm...maar ga eerder richting 3

Ik vind dat een beetje hoog. Maar het is helemaal niet raar als je dat zo links en rechts leest.
Een overschot verbrandt je lichaam omdat je aminozuren niet kan opslaan voor later, en dat is een beetje zonde omdat eiwitten een dure en milieubelastende calorieenbron zijn. Maar dat is maar een bijkomend argument hoor ;)

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Ik haal gewoon een en ander.. groentes/vlees voor een paar dagen. Maar moet altijd maar zien wat het wordt. Gisteren werd het dus onverwachts gevulde pannenkoeken met chinese kool en gerookte kip. :D
maar voor hetzelfde geldt had het gevulde koolrolletjes met gehakt geworden in gembersaus met rijst. ;)
Hmmm.. misschien vanavond.. heb nog chinese kool.. :meal:

Da's waar. Improviseren is ook een kunst ;) Klinkt lekker :meal:

Aaaahhh, DANK!
Heb hier in mijn eigen berekening geen rekening mee gehouden. Nu blijkt dat ik met mijn 'rond de 100 gr' dus toch helemaal goed zit op 2x vvm. Fantastisch! :) :) :)

Dat valt weer mee Milly ;)
Hoewel 1.2-1.5 maal totaal gewicht wel ongeveer hetzelfde uitkomt als 1.5-2 maal VVM toch? Alleen heel magere mensen moeten meer eiwit eten relatief, en heel dikke minder.

Hoop etens verhalen. Nu weer een training.

ook etensverhalen zijn te appreciëren ;)

Dag 2 benen-vaak-train periode

di benen+rug+biceps+billen

Barbell Squat 1x10 58kg; 4x8 80.5 kg (hakken verhoogd)
Pendlay Row 4x8 58.0 kg (snel afgebroken door blessure)
Bulgarian split sq 4x8 L+R 28kg
DB Biceps Curls 5x (10-8-7-6-6) 15 kg
Hip thrusts 4x8 48 kg
Lying Batwings 5x8 15 kg

Opm: Pendlay rows bleken niet een goed idee te zijn, batwings met een laag gewicht ging wel (maar ik voelde die linker lat wel een beetje).
Bij curls bevalt sets met een aflopend rep aantal het best, omdat biceps snel verzuren.
Daarna cardio: 40 min fietsen, 430 kCal

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

ook etensverhalen zijn te appreciëren ;)

Zal ik niet ontkennen :)

Welke blessure heb je net als je bij de pendlay last hebt? :)

Nette training.
balen van je blessure.:(

Bahbah ik lees deze dagen in elke log wel iets over blessures. Lijkt wel of er een dbb virus heerst :eek:
Misschien volgende keer gewoon BOR ipv pendlay?

Lekkere squats wel trouwens ;)

Hakken verhoogt. Klinkt bekend hihihi

Hakken verhoogt. Klinkt bekend hihihi

Eerlijk gestolen van jou ;)

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Welke blessure heb je net als je bij de pendlay last hebt? :)

Zie rond #669

Ik ben erachter dat het in de 'arm extension' functie zit. Als je arm naar beneden hangt en je haalt hem door naar achter en dan achter je rug weer omhoog. Dus het is m'n triceps en/of latissimus die niet lekker doen.
Voel het ook als ik met mijn linker hand m'n hemd achter mijn rug in de broek stop. ;)

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Nette training.
balen van je blessure.:(

Ach balen... ik ben nu gwn een keer aan de beurt. Nu even niet forceren.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Bahbah ik lees deze dagen in elke log wel iets over blessures. Lijkt wel of er een dbb virus heerst :eek:
Misschien volgende keer gewoon BOR ipv pendlay?

Lekkere squats wel trouwens ;)

Deze? http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html
Maakt weinig verschil toch? Je moet hem niet half rechtop staand doen, dan is het een trapezius oefening geworden.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

Voeding van vandaag

Code:
17 feb 2015	gram	Ew	Vet	Kh	
Melk		200	7	3	9	
brinta		50	5.5	1	37	
mini bounty	1x	1	7	14	
Boterhammen	5x	15	3	65	
Kaas		20	2.5	3	0	
Ham		15	2.5	2	0	
Halvarine	30	0	12	0	
aardappels	300	6	0	51	
rode kool	300	4.5	0	10.5	
bloedworst	200	30	68	6	
mascarpone	25	1.2	10.5	1	
chocomel	350	12.25	9.45	35.35	
wei		20	17	0	3	
appel		1	1	0	16	
kwark (mager)	300	25.5	0	13.5	
Yoghurt (vol)	100	3.8	3.5	4.5	
cruesli		50	5	3	32	
Totaal	 		139.75	125.45	297.85	
Kcal:			559	1129	1191	2879.45
% energie		19.41	39.21	41.38	100

Die 2e plak bloedworst beter niet kunnen doen, jee wat is dat vet!!

Verbruikt 2150 (BM) + 400 (KT) + 430 (cardio) = 2980 kCal. Dat is toch bijna quite vandaag ;)

Laatst bewerkt:
Hoe verhoog je je hakken? Plankje, schijfjes, schoenen? En bevalt het?

Hoe verhoog je je hakken? Plankje, schijfjes, schoenen? En bevalt het?

Ik doe (hardloop) schoenen aan, normaal doe ik al mijn trainingen op blote voeten. En ga met mijn hakken evt ook nog op een schijf van 2cm staan. Dat laatste is misschien te veel hoor.

Je voelt dat er meer kracht van de achterkant (hams, billen) naar de voorkant (quads) verplaatst, dus de squat wordt iets anders. Dat bevalt als je meer focus op de quads wilt leggen. Je wordt wel minder stabiel omdat voeten een beetje wiebelen, ik zou dat niet met hoge gewichten doen.

Mini bounty:heart:

bloedworst :drool:

Het mini-bounty/bloedworst dieet. Volgens mij hebben we hier de nieuwe Sonja Bakker te pakken.

Terug
Naar boven