Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
ja gaat goed hier, sterke trainingen, niets van aantrekken wat lelijke baardapen zeggen... In de tijd dat ik nog squatte deed ik eigenlijk nooit front squats, met de front train je minder spieren dan met de back squat en de front zet meer druk op de knieën, als je meer power wil in de benen gewoon normaal squatten en klaar is kees.

Dank je. Ik doe de FSQ meer voor de houding en mobiliteit erbij. Voor de power idd de gewone sq en bulgarian sq.

ja gaat goed hier, sterke trainingen, niets van aantrekken wat lelijke baardapen zeggen... In de tijd dat ik nog squatte deed ik eigenlijk nooit front squats, met de front train je minder spieren dan met de back squat en de front zet meer druk op de knieën, als je meer power wil in de benen gewoon normaal squatten en klaar is kees.

ik ben danwel geen lelijke baardaap, maarre....ik zou nog eens de boekjes induiken wat betreft spiergebruik en squats als je dit verkondigd.

Gewoon beide, klaar is kees.

ik ben danwel geen lelijke baardaap, maarre....ik zou nog eens de boekjes induiken wat betreft spiergebruik en squats als je dit verkondigd.

In de boekjes kijken doe ik al jaren niet meer, de ervaring heeft me geleerd dat je voor gespierde benen moet back squatten, later als je veel massa hebt kan je er een front bij doen (en nog andere oefeningen).

Ik leer nog iedere dag hoor ;) En iedereen heeft andere doelen he. Daar is helemaal niets mis mee. Ik ga niet primair voor massa, maar vind algemene fitheid en mobiliteit belangrijk.
Eliott Hulse heeft ook een mooie uitleg over het nut van de FSQ: https://www.youtube.com/watch?v=dEwzyHeAlos

No problem als jij graag front squat hoor, iedereen stelt inderdaad zijn doelen en als mensen graag frontsquatten of leg extensions en -curls in hun programma opnemen dan is dat ok, als het maar plezierig is om te trainen.

Dag 4 benen-vaak-train periode

za rug+triceps+billen

Clean Deadlift 1x3 80.5 kg; 5x3 100.5 kg
Triceps kickback (bankje) 6x5 L+R 15 kg
DB One Arm Row (bankje) 4x8 L+R 31.5 kg
Tricep extensions (staand) 1x12 2x4.5 kg; 5x6 1x28 kg
Hip thrusts 4x8 48 kg

Opm: voel mijn linker schouder/lat wel bij een aantal oefeningen (DL, kickback), maar als je alles overslaat waarbij je schouders gebruikt blijft er niks over.... dus voorzichtig maar doorgaan.

Je kan inderdaad beter iets met bde schouder doen als niets
Ik squat zelf alleen back....maar wat het beste is?

In de boekjes kijken doe ik al jaren niet meer, de ervaring heeft me geleerd dat je voor gespierde benen moet back squatten, later als je veel massa hebt kan je er een front bij doen (en nog andere oefeningen).

Ik backsquat me gek. Maar massa ho maar. :o

Balen van je schouder. Maar gewoon goed in de gaten houden. Bij echte iriitatie/pijn wel op tijd stoppen.
Maar helemaal alles met schouders schrappen hou je niet veel over.

lekkere training.

Week 2 Dag 1 benen-vaak-train periode 78.3 kg

Fietsen 32 km, 1010 kCal. Lekker zonnetje, flinke wind tegen terug :(

zo benen+schouders+buik

Barbell Squat 1x10 48kg; 4x8 80.5 kg
DB OH Press 1x8 15kg; 5x5 20 kg
DB Side Raises 1x10 4.5kg; 5x5 13 kg
Romanian DL 1x3 80.5 kg; 5x3 90.5 kg
AB-wheel 3x10
Div. rotator cuffs

Opm: Gaat nog prima 3x/week squat. Ik gooi er volgende keer nog wat op.

Zijn toch ook wel lekkere gewichten bij die deadlift en db row, nice ;)
Je merkt vanzelf wanneer het wel te veel wordt qua belasting voor je schouder.

En inderdaad, als je merkt dat de squats goed gaan kun je verhogen :D
Doe je momenteel alleen maar 4x8?

Ehh, ja :o

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:35 ----------

Maar ik wissel squats met blote voeten (vandaag) en verhoogde hak af, dinsdag Bulgarian split SQ erbij, en do probeer ik de gehate FSQ. Voor achterkant ook Romanian DL en hipthrusts.

Ehh, ja :o

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:35 ----------

Maar ik wissel squats met blote voeten (vandaag) en verhoogde hak af, dinsdag Bulgarian split SQ erbij, en do probeer ik de gehate FSQ. Voor achterkant ook Romanian DL en hipthrusts.
Je brengt me nog op ideeën zo laat op de avond. Misschien dat ik morgen de Bulgarian split squat ook maar eens ga proberen op mijn benendag als de gewone squat niet lukt.

Lekker getraind en goed dat je merkt dat je de squats kan verhogen.

Pfff.. eindje gefietst met die wind tegen terug. Tong op je tenen bij terugkomst?? ;)

Zo dan! Was die fietstocht voor of na de training? Beide niet plezierig naar mijn mening:eek!:

Je brengt me nog op ideeën zo laat op de avond. Misschien dat ik morgen de Bulgarian split squat ook maar eens ga proberen op mijn benendag als de gewone squat niet lukt.

Bulgarian is zwaar voor de benen, maar milder voor de rug. En evenwicht is ok nog wel een dingetje ;)

Lekker getraind en goed dat je merkt dat je de squats kan verhogen.

Pfff.. eindje gefietst met die wind tegen terug. Tong op je tenen bij terugkomst?? ;)

Nat voorhoofd...

Zo dan! Was die fietstocht voor of na de training? Beide niet plezierig naar mijn mening:eek!:

Een heel stuk er voor (5 uur verschil of zo) dus het zat de training niet echt in de weg.
Jij associeert cardio altijd met straf he :D

:cheer: voor squatvarianten ;)
en nice dl

Terug
Naar boven