Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.223
Mooie legday Neet! Waarim niet proberen de squats uit te bouwen naar 3x8..door volgende keer 3x7x100.5kg te doen:thumbs:

goede training weer hoor ouwe!

per set verhogen kan ook nog, dan gaat het wat rustiger/langzamer

Of n setje en/of repje erbij ....kruipmodus is ook progressie ;)
Jullie zitten allemaal wel op hetzelfde uitgangspunt.... behalve gewicht kan ik ook reps omhoog doen bij dezelfde 100.5 kg. Zal er over denken :)
Ik heb lang niets of niemand gevolgd hier, maar ga je weer volgen. Mooi die progressie, goed bezig!

Kies je bewust voor gewone DL op je legday? SLDL of RDL legt meer de focus op de hams. Zelf pak ik één van die (of Good Mornings) op mijn legday en DL of Rack Pulls op mijn rugdag.
Ik heb 2 leg days, de andere dag doe ik idd SL DL. :) Rug en benen lopen daar een beetje door elkaar...

Gewicht!

Ik zou er een nachtje over slapen......Monstrous Giant :p

Probeer eerst eens de reps omhoog te gooien Neet, en dan het gewicht, zo werkt het toch bij mij...

Eerst de reps, dan het gewicht.

• #7.234
De focus heeft al die tijd op kracht gelegen, de enige reden om nu ineens voor reps te kiezen is om meer hypertrofie gericht te trainen.

• #7.237
De focus heeft al die tijd op kracht gelegen, de enige reden om nu ineens voor reps te kiezen is om meer hypertrofie gericht te trainen.
Mmmm.... niet helemaal, ik doe 1x per week een hogere reprange en 1x een hoger gewicht met de back squat. Het gaat nu over die 2e leg day. Maar dan nog kan je de strategie om gewicht te verhogen laten lopen via: eerst reps, dan gewicht omhoog bij weer een rep minder.

Mmmm.... niet helemaal, ik doe 1x per week een hogere reprange en 1x een hoger gewicht met de back squat. Het gaat nu over die 2e leg day. Maar dan nog kan je de strategie om gewicht te verhogen laten lopen via: eerst reps, dan gewicht omhoog bij weer een rep minder.
Zag van de week toevallig een filmpje van Omarisuf die op dit moment voor hypertrofie traint en die doet het nu zo met squats:
week 1: 3x5@75%
Week 2: 3x6@75%
Week 3: 3x7@75%
Week 4; 3x8@75%
Week 5: 3x5@77,5%
enz.

Je kan je voorstellen dat de 8-jes dicht bij failure gaan komen en daardoor meer hypertrofie zouden moeten veroorzaken. Vandaar dat ik zelf extra reps ook meer geschikt vind voor massa dan voor kracht in dit geval.

Zag van de week toevallig een filmpje van Omarisuf die op dit moment voor hypertrofie traint en die doet het nu zo met squats:
week 1: 3x5@75%
Week 2: 3x6@75%
Week 3: 3x7@75%
Week 4; 3x8@75%
Week 5: 3x5@77,5%
enz.

Je kan je voorstellen dat de 8-jes dicht bij failure gaan komen en daardoor meer hypertrofie zouden moeten veroorzaken. Vandaar dat ik zelf extra reps ook meer geschikt vind voor massa dan voor kracht in dit geval.
Dat is precies wat ik voorstelde..alleen niet in percentages denkende ;)

Terug
Naar boven