AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.241
Zag van de week toevallig een filmpje van Omarisuf die op dit moment voor hypertrofie traint en die doet het nu zo met squats:
week 1: 3x5@75%
Week 2: 3x6@75%
Week 3: 3x7@75%
Week 4; 3x8@75%
Week 5: 3x5@77,5%
enz.

Je kan je voorstellen dat de 8-jes dicht bij failure gaan komen en daardoor meer hypertrofie zouden moeten veroorzaken. Vandaar dat ik zelf extra reps ook meer geschikt vind voor massa dan voor kracht in dit geval.
Het lastige van zo denken vind ik altijd, dat als je sterker wordt, je oude 75% minder is dan je nieuwe 75%. Als je in kilo's rekent dan is duidelijk dat je sterker bent geworden.

Het lastige van zo denken vind ik altijd, dat als je sterker wordt, je oude 75% minder is dan je nieuwe 75%. Als je in kilo's rekent dan is duidelijk dat je sterker bent geworden.
De percentages worden uiteindelijk gewoon uitgedrukt in KG, dus dat zou in principe weinig uit moeten maken.

• #7.243
De percentages worden uiteindelijk gewoon uitgedrukt in KG, dus dat zou in principe weinig uit moeten maken.
Nou nee. Want gedurende de looptijd van het schema wordt je sterker dus de 75% van de eerste weken was bv 80 kilo, en na 10 weken is 75% 82 kg. Je zou wel in een spreadsheet iedere week de 'nieuwe' 75% kunnen uitrekenen in kilo's natuurlijk, maar dan is het verhogen zoals in het schema van Omar al snel aan grenzen gebonden.

Nou nee. Want gedurende de looptijd van het schema wordt je sterker dus de 75% van de eerste weken was bv 80 kilo, en na 10 weken is 75% 82 kg. Je zou wel in een spreadsheet iedere week de 'nieuwe' 75% kunnen uitrekenen in kilo's natuurlijk, maar dan is het verhogen zoals in het schema van Omar al snel aan grenzen gebonden.
Ugh, nee Neet. Je houd gewoon je eerste 75% aan en gaat niet iedere keer een nieuwe 1RM berekenen. Dat is de reden waarom je na 4 weken naar 77,5% gaat. Of had je de 77,5% gemist misschien?

Zag van de week toevallig een filmpje van Omarisuf die op dit moment voor hypertrofie traint en die doet het nu zo met squats:
week 1: 3x5@75%
Week 2: 3x6@75%
Week 3: 3x7@75%
Week 4; 3x8@75%
Week 5: 3x5@77,5%
enz.

Je kan je voorstellen dat de 8-jes dicht bij failure gaan komen en daardoor meer hypertrofie zouden moeten veroorzaken. Vandaar dat ik zelf extra reps ook meer geschikt vind voor massa dan voor kracht in dit geval.

Omar Isuf heeft geen noemenswaardige hypertrofie.

Omar Isuf heeft geen noemenswaardige hypertrofie.
Daarom gaat ie daar nu ook op trainen.

Denk trouwens dat ie buffer en sterker dan de meeste natties hier op zijn gewicht en vp. Ik ben trouwens geen groot fan van hem verder, maar soms heeft hij wel aardige filmpjes.

Edit: en dat maakt de info niet minder goed

Daarom gaat ie daar nu ook op trainen.

Denk trouwens dat ie buffer en sterker dan de meeste natties hier op zijn gewicht en vp. Ik ben trouwens geen groot fan van hem verder, maar soms heeft hij wel aardige filmpjes.

Edit: en dat maakt de info niet minder goed

Op mij komt hij (na even wennen) ook wel sympathiek over en hij geeft inderdaad wel goede tips, die reputatie heeft hij ook. Maar ik blijf me verbazen over zijn opvallende gebrek aan spierontwikkeling. Dan is de eerste gedachte die bij me opkomt, dat hij zelf niet goed bezig is.

Je hebt wel meer youtubers die ondanks persoonlijk succes wel alles denken te weten en dat zelfs kunnen verkopen. Het is zelfs een trend aan het worden. Laatst las ik in de comments onder de video van zo'n guru: "Heb je al armen 16 inch?" Trots antwoord: "ja, eindelijk". Het bleek door beiden serieus bedoeld te zijn.

Op mij komt hij (na even wennen) ook wel sympathiek over en hij geeft inderdaad wel goede tips, die reputatie heeft hij ook. Maar ik blijf me verbazen over zijn opvallende gebrek aan spierontwikkeling. Dan is de eerste gedachte die bij me opkomt, dat hij zelf niet goed bezig is.

Je hebt wel meer youtubers die ondanks persoonlijk succes wel alles denken te weten en dat zelfs kunnen verkopen. Het is zelfs een trend aan het worden. Laatst las ik in de comments onder de video van zo'n guru: "Heb je al armen 16 inch?" Trots antwoord: "ja, eindelijk". Het bleek door beiden serieus bedoeld te zijn.
Het is wel een redelijk seieus kanaal, met vaak erg goede “gastoptredens”. Hij heeft volgens mij de afgelopen jaren vooral op kracht getraind met powerliften en oly lifts. En het us allemaal gericht op de natties, dus geen gekke ultra high rep arm workouts.

• #7.249
Ugh, nee Neet. Je houd gewoon je eerste 75% aan en gaat niet iedere keer een nieuwe 1RM berekenen. Dat is de reden waarom je na 4 weken naar 77,5% gaat. Of had je de 77,5% gemist misschien?
er staat enz. onder, wat suggereert dat je dit blijft herhalen iedere cyclus, je kan niet doorgaan tot 3x5 x 100% (of hoger), daarom begrijp ik het niet helemaal zoals het is opgeschreven.

er staat enz. onder, wat suggereert dat je dit blijft herhalen iedere cyclus, je kan niet doorgaan tot 3x5 x 100% (of hoger), daarom begrijp ik het niet helemaal zoals het is opgeschreven.
Dit kan je uiteraard niet eindeloos blijven doen, op een gegeven moment zal je je sets niet meer halen en moet je resetten of iets anders gaan doen.

• #7.252
Dit kan je uiteraard niet eindeloos blijven doen, op een gegeven moment zal je je sets niet meer halen en moet je resetten of iets anders gaan doen.
Zoals je 100% (dus 1RPM) opnieuw bepalen, en dan terug naar 3x5 x75%, maar dan de 'nieuwe' 75%? :D

• #7.254
  • #7.256
hij trainde toch ook voor the ass chest? :D

• #7.259
UB-LB Week 14 Dag 4 95 min.

Gewicht: 78.2 kg -> en weeer aangekomen (+ 0.9 kg deze week), begrijp er niets
van. Ben niet bewust aan het bulken. Wel is de cardio activiteit minder dan in
veel andere maanden en is het klussen en verhuizen (en stress daarover?) nu
achter de rug, en dat heeft de maanden hiervoor wel wat inspanning gekost.

di UB 2
elastiek schouder mobiliteitsshizzle: BPAs
liggende prone exorotatie 4x5 met 2 kg schijfjes, DB wall OHP's 4.5 kg

Pendlay Voorovergebogen Roeien (BOR):
1x15 22 kg DBs opwarm
6x5 78 kg -> 6 x 1 rep terug, het blijft geen feest....

schouder rondjes draaien 16x 1.25, 2.5 kg vooruit en achteruit

Bench Press:
1x15 22 kg DBs opwarm
3x6, 2x5 80.5 kg -> 3 reps erbij VPR!!

Standing (bent over) Rear Delt raises
18+8+6+6+6+6 (52x) 8.5 kg myo-rep stijl

Standing DB shoulder bombs
4x6 9.5 kg
het loopwerk van (linker) schouder maakt soms rare geluiden :o

Front raises met schijf:
16+8+7+7+7+7 (52x) 10kg @ 1 sec, myo-rep stijl

Face pulls (rings, BW, 30o)
4 x 12x

Opm:
Bench weer omhoog gegaan, met nieuw VPR. Schouders goed aangepakt. :fire:

• #7.260
Die foto is ook nog eens gefotoshopt...

Hier denkt hij daarmee grappig te zijn:
Ach, je moet vooral met je eigen progressie bezig zijn en je alleen van anderen op het internet iets aantrekken als je er iets positiefs van mee kan pakken.
Ik vind dit trouwens nog wel grappig omdat hij zich links dunner heeft gephotoshopt. Dan neem je jezelf met een korreltje zout, mag ik wel :)

Terug
Naar boven