Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.681
dat is idd opvallend...moet je vaker doen Neetje :p
en lekker snel klaar...kort maar krachtig
Ik vind 85 minuten juist niet kort en krachtig. Anderhalf uur is echt de max. Ik merk dat het schema langzaam steeds meer tijd vraagt, door de toegenomen gewichten moet ik wat meer WarmUp sets doen en iets langer rusten tussen 2 sets in. Maar ik houd me netjes aan het GGW schema, er zit wel een logica in :cool:

(thanks meester :p)

Laatst bewerkt:
  • #7.682
Nog even een overzicht van de trainingen voor degenen die het bij elkaar willen zien zonder de warmup sets. Vanavond week 6, dag 2.

GGW-week-4-6.png

Mooi schema hoor. Ik zou er zo aan beginnen ;). Het enige wat ik mis, zijn variaties op de grote 3.. Mis je dat niet?

Wel grappig om te zien trouwens, hoe jouw squat een stuk hoger ligt dan mijn squat, terwijl ik wel 20 kg meer pak op de DL. Het zal een kwestie zijn van lichaamsverhoudingen denk ik.

Wel lastiger progressie bij te houden, maar zou ook mijn voorkeur hebben..

It depends. Als je een standaard schemaatje volgt, waarbij je iedere week hetzelfde doet en lineair progressie boekt wordt het misschien lastig.
Als je een 6-8 weeks blok aanhoudt (zoals Neet), kan je deze oefeningen prima inpassen.
Als voorbeeld de squat, waarbij je bijv. 2 keer per week de normale squats doet en daarnaast afwisselt tussen paused- en front squats..

• #7.686
Dit schema wisselt bij de grote 4 af tussen high/medium/low intensity dagen. Daarnaast nog een keer varianten zoals front sq of close grip bench doen zou gauw te veel worden. Bij een volgend schema weer :)

• #7.687
Wel grappig om te zien trouwens, hoe jouw squat een stuk hoger ligt dan mijn squat, terwijl ik wel 20 kg meer pak op de DL. Het zal een kwestie zijn van lichaamsverhoudingen denk ik.
Misschien heb ik mijn 1RM squat wel te hoog ingeschat hoor (en de bench ook). Ik kan iedere week de groei in DL nog wel bijbenen, maar bij squat en bech gaat het nu al pittig worden.
En die lange benen van jou zijn misschien lastiger bij de DL, maar dat weet ik niet precies.

Dit schema wisselt bij de grote 4 af tussen high/medium/low intensity dagen. Daarnaast nog een keer varianten zoals front sq of close grip bench doen zou gauw te veel worden. Bij een volgend schema weer :)

Makes sense.. Je kan ook niet alles tegelijk inderdaad.

Misschien heb ik mijn 1RM squat wel te hoog ingeschat hoor (en de bench ook). Ik kan iedere week de groei in DL nog wel bijbenen, maar bij squat en bech gaat het nu al pittig worden.
En die lange benen van jou zijn misschien lastiger bij de DL, maar dat weet ik niet precies.

Dat is vooral een dingetje in de squat. Enorme hefboom natuurlijk :)

• #7.689
  • #7.690
Week 6 GGW 65 min
Code:
Day 2           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat           WU      1       15      BW
Squat           WU      1       10      45
Squat           WU      1       8       60
Squat           WU      1       4       80
Light Squat     75      2       4       92.5

OH Press        WU      1       10      2x12.5 DB
Press           85      4       4       45

Barbell Rows    WU      1       5       45
Barbell Rows            4       4       65

tricep xtensions (H)    4       4       32

Frog crunch             4       6       BW+15
Opm:
Squats met zo'n gewicht voelen heerlijk aan :)
Rug was prima nu met rows. Wat nou riem nodig?
Standing tricep extensions met zo'n groot gewicht (eigenlijk met 10 kg platen)
was niet handig, ze steken te ver uit en knalden tegen mijn kop bij het op- en
terugzwaaien. :o

Goeie train Neet !

• #7.692
Vandaag cardio gedaan:

Totaal 395 kCal: stukje fietsen en hardlopen, incl 12 sprintjes.

• #7.694
Bevalt nog steeds, die sprintjes?
Laten we zeggen, ik ga geen lange(re) afstanden meer lopen omdat ik merkte dat dat strijdig is met de krachttraining voor de benen. Dus dit is een goed alternatief waar je wel loopconditie houdt maar geen spierweefsel opbrandt.
3 x raden wat ik nu op de koptelefoon heb :cool:

Laten we zeggen, ik ga geen lange(re) afstanden meer lopen omdat ik merkte dat dat strijdig is met de krachttraining voor de benen. Dus dit is een goed alternatief waar je wel loopconditie houdt maar geen spierweefsel opbrandt.
3 x raden wat ik nu op de koptelefoon heb :cool:
Hahaha. Zet maar op tijdens het sprinten. Ga je nog harder. :D

Het enige wat ik mis, zijn variaties op de grote 3.. Mis je dat niet?
Als je het schema koopt zitten er opties voor varianten bij voor met name de light days. Maar als je Andy Baker's artikelen over HLM leest of de YT filmpjes bekijkt kan je het ook wel uitvogelen.

• #7.697
Zitten mijn toevoegingen nog in zijn lijn denk je @Starx6673 ?
Je bedoeld die oefeningen na de main lifts? Denk eerlijk gezegd dat je daar weinig fout mee kan met jouw oefeningkeuze. Maar ik bedoel meer dat je bijvoorbeeld light squats swapped voor een frontsquat of een tempo squat, dat soort dingen. Maar zolang je zonder varianten progressie blijft maken hoef je (naast het mentale aspect) in principe niets te veranderen.

• #7.699
OK thanks. Tot nu toe kan ik iedere week de verhoging nog aan, maar bij bench en enigszins bij squat wordt het lastiger :) Nee ik wil het naast de isolatie oefeningen in principe wel blijven houden bij de mainlifts met L-M-H sessies.

• #7.700
Week 6 GGW 100 min
Code:
Day 3           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat           WU      1       15      BW
Squat           WU      1       10      45
Squat           WU      1       8       70
Medium Squat    80      3       4       97.5

Bench           WU      1       15      2x12.5 DB
Bench           WU      1       8       50
Bench           WU      1       3       70
Heavy Bench     85      4       4       80

Deadlift        WU      1       8       68
Deadlift        WU      1       6       88
Deadlift        WU      1       4       108
Heavy Deadlift  85      1       4       120.5 -> F 2x
Deadlift        CD      1       8       68

Leg extensions (M)      3       5       40 @ 3s

EZ-bar pr.curls (M)     3       8       28.5

Opm:
Blij dat ik de bench heb gehaald, vorige keer bij 80 kg moest ik opgeven.
Bij DL schoot het na de 2e rep in mijn rug, meteen gestopt en een beetje uitgerept.
Leg extensions gingen prima, kan zwaarder als ik mezelf aan het bankje vastklem.
Ik baal een beetje van de rug, dat is de 2e keer in een maand :(

Terug
Naar boven