- Waardering
- 23.837
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is altijd een kans dat ik de 8e rep nog een heel klein beetje los had gekregen van de borstAls het een grinder is, is het toch gewoon RPE 10 of nie dan?
Nette bench zeg, vanwaar die dikke gains opeens?![]()

moet je een keer tijdens een training je 1rm opzoeken en dan met 80 % daarvan 4s of 5s gaan doen, en daar langzaam mee opbouwen,
maar ik blijf hangen op 40 kg met deze hoge reps. 4 x 5x doen?
ik zal er eens aan gaan rekenenmoet je een keer tijdens een training je 1rm opzoeken en dan met 80 % daarvan 4s of 5s gaan doen, en daar langzaam mee opbouwen

omdat ik al tijden op 3 x 8 x 40 kg blijf hangen, kan het gewicht of het aantal reps niet verhogen
omdat ik al tijden op 3 x 8 x 40 kg blijf hangen, kan het gewicht of het aantal reps niet verhogen
Nice!!Gewicht vanmorgen trouwens 74.8 en dat maakt het gemiddelde deze week 75.0. Ik blijf
nu 1-1.5 kg onder het gewicht van voor de vakantie zonder echt op dieet te letten en kracht
gaat toch vooruit.
Ik denk dat ik toch naar 5 reps en zwaarder ga en dan weer de reps langzaam ga verhogen.
Dat laatste is zeker waar, en houdt me nu tegen.Maar wat is er op tegen om naar 42.5Kg te gaan, de eerste keer 8 haal je dan wel en misschien de tweede set ook nog wel. De derde zal wat minder worden maar die gain je er op den duur echt wel bij hoor. Uiteindelijk is het toch belangrijk dat je blijft overloaden en dat redt je niet door op hetzelfde gewicht en reps te blijven.
Klopt dat die elkaar ook een beetje in de weg zitten, hoewel bij OHP nu bij lange sets de onderrug en heupen een beetje gaan inzakken. Ik vergeet de glute activatie denk ikje kan ook nog OHP op een andere dag doen dus niet met BP en dan als eerste oefening.....en dan gaserop!!![]()

O ja, daar ben ik ook niet bang voor. Maar voor nu ga ik eerst even naar de lagere rep range.Wees hierin creatief en kijk op welke manier je qua volume toch kan overloaden. Ik weet echt 100% zeker dat er dan op den duur een moment is dat je in eens wel met bijvoorbeeld 42.5 of 45Kg die 3X8 gaat halen.
dat is zoals ik het zie en ervaar ook the way to go voor de wat oudere lifters, eigenlijk voor alle lifts, veel werk verzetten op werksets van 3x5/4x4/5x3 of wat je dan ook leuk vind, en dan op 70-80% van je 1rm.Maar voor nu ga ik eerst even naar de lagere rep range.

Volgens de calculator zou ik bij het huidige 1RM ergens tussen 4 x 45 en 5 x 43 voor een set moeten uitkomen. De hoeveelheid werk van 3 x 8x komt dan overeen met
21 (=5 4 4 4 4) x 45 kg en 22 (=6 6 5 5) x 42.5 kg. We gaan het eens proberen.
Vandaag verder cardio:
950 kCal 32.7 km. Commentaar: kutwind![]()
Dag 1 % sets reps kg rust
Squat WU 1 15 BW
Squat WU 1 10 45
Squat WU 1 8 70
Squat WU 1 6 85
Squat 79 4 5 97.5 150
RDL WU 1 8 70 120
RDL 72 3 8 90 135
Leg exts 78 4 12 40 90
SlLeg Calf rs 63 3 2x18 BW+35 90
Leg raises 3 11 BW 90

Het is ook wel 2 x 40-45 min. met (koffie)pauze daartussenpfff knap 950 kcal met cardio te verbranden, als ik 10 min fiets/roei en 150 kcal heb verband kun je mij al op vegen.

Ik voelde de leg extensions erger.... vooral op de trap net

Herkenbaar...