XXL Nutrition

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Niemand locked zijn armen bij een fly ;)

Gelukkig maar. De hefboom is wel minder als je armen beetje gebogen zijn.

Een aantal trainingen gemist, maar ik zie dat je nog steeds lekker gaat. Gewicht kwijt en toch de squat kunnen verhogen, nice :D

En die frontsquats zijn met de straps om de bar zodat je je handen erboven kunt plaatsen? Zag hem iemand zo in mijn gym doen deze week en dat zag er wel ideaal uit voor mij :p

Cut nog maar week 2 van de 8 hoor :(

Ja precies. Het lukt mij van geen kanten om hem met omgekeerde vingers tegen de schouders te houden.
Met straps krijg ik de houding heel aardig onder de knie. Zie bij de gewaardeerde Eliott Hulse op 1:40 https://www.youtube.com/watch?v=H1eOVrJIQpQ

Lekker hoor die flyes
Voel je lekker je oksel uitscheuren?

Hey Reneetje, hoe gaat het met je beentjes? Enig gevoel dat je aanpak werkt?

Hey Reneetje, hoe gaat het met je beentjes? Enig gevoel dat je aanpak werkt?

Hey Ronnie. Het is niet realistisch om na 3 weken meetbaar dikkere poten te krijgen. Maar ik houd het volume 3x/week vol en zelfs iets meer gewicht dan de voorgeschreven 70-75% van 1RM erop gedaan. Ik voel wel van die kabeltouwen in mijn bovenbenen en denk dat ik op de goede weg zit.

Gisteren: 1500 kCal, geen train. Minus 650kC. Starvin day ;)

Week 3 Dag 4 benen-vaak-train periode

do rug+triceps+billen

Clean Deadlift 1x3 80.5 kg; 6x3 100.5 kg
Triceps kickback 6x6 L+R 15 kg
DB One Arm Row 4x8 L+R 31.5 kg
Tricep extensions 1x12 met 2x4.5 kg; 5x6 met 1x28 kg
Hip thrusts 4x9 78 kg

Eten 1740 kC, netto -810 kCal.

@frontsquats: precies zoals op dat filmpje ja. Misschien morgen eens proberen, mits mijn heup het toelaat.

@training vandaag: Flink volume op die deadlifts. 6 sets is niet niks :eek:

@frontsquats: precies zoals op dat filmpje ja. Misschien morgen eens proberen, mits mijn heup het toelaat.

@training vandaag: Flink volume op die deadlifts. 6 sets is niet niks :eek:

You have to learn to love the front sq..... probeer maar eens. Maar je moet wel een beetje moeilijk met je heupen doen om torso recht op te houden. Dus weet niet of het nu lekker is voor jou...

Thanks deads gingen best lekker. Zijn maar setjes van 3 he, je hebt niet de tijd om moe te worden ;)

You have to learn to love the front sq..... probeer maar eens. Maar je moet wel een beetje moeilijk met je heupen doen om torso recht op te houden. Dus weet niet of het nu lekker is voor jou...

Thanks deads gingen best lekker. Zijn maar setjes van 3 he, je hebt niet de tijd om moe te worden ;)
Heb toevallig vandaag mijn resistance band binnen gekregen. Daarmee kan ik al goed aan de slag morgen. Moet helaas heel erg vroeg gaan trainen dus zal nog wel lekker stijf zijn in mijn heupen :p

En ondanks dat het setjes van 3 zijn, vind ik 6 sets toch wel aardig wat :)

Hey Ronnie. Het is niet realistisch om na 3 weken meetbaar dikkere poten te krijgen. Maar ik houd het volume 3x/week vol en zelfs iets meer gewicht dan de voorgeschreven 70-75% van 1RM erop gedaan. Ik voel wel van die kabeltouwen in mijn bovenbenen en denk dat ik op de goede weg zit.

Ik bedoel puur op gevoel. ;)

lekkere training op dat kcal tekort man ;)

Gisteren: 1500 kCal, geen train. Minus 650kC. Starvin day ;)

Week 3 Dag 4 benen-vaak-train periode

do rug+triceps+billen

Clean Deadlift 1x3 80.5 kg; 6x3 100.5 kg
Triceps kickback 6x6 L+R 15 kg
DB One Arm Row 4x8 L+R 31.5 kg
Tricep extensions 1x12 met 2x4.5 kg; 5x6 met 1x28 kg
Hip thrusts 4x9 78 kg

Eten 1740 kC, netto -810 kCal.
Training ziet er goed uit! Voeding is wel erg Starvin of lijkt dat maar zo? Hoe moet ik dat netto lezen? Is die 810 kCal er al vanaf of gaat dat er nog af..:o

Ja erg laag die cut
Doe zelf 1700 val en wat ik er dan af train of loop?
Merk wel bij mij dat na 2 maanden de gang er uit is.

Training ziet er goed uit! Voeding is wel erg Starvin of lijkt dat maar zo? Hoe moet ik dat netto lezen? Is die 810 kCal er al vanaf of gaat dat er nog af..:o

Netto is (calorieen in) minus (calorieen uit).

Calorieen in is wat je eet, dus 1740 kC gisteren
Calorieen uit is mijn onderhoud (2150/dag) + de training (400 gisteren)
Netto dus 1740 - (2150+400) = -810 kC
Dat is een tekort, dus in principe teer ik dat in op mijn voorraden (glycogeen en vet).

Netto is (calorieen in) minus (calorieen uit).

Calorieen in is wat je eet, dus 1740 kC gisteren
Calorieen uit is mijn onderhoud (2150/dag) + de training (400 gisteren)
Netto dus 1740 - (2150+400) = -810 kC
Dat is een tekort, dus in principe teer ik dat in op mijn voorraden (glycogeen en vet).

Helaas werkt het zo niet :p Op woensdag at ik een 1500kcal. Mijn onderhoud is ongeveer 2000. Ik deed
voor zo'n 700 kcal aan cardio. Dus eigenlijk was ik niet in staat te functioneren die dag :p RIP

Ja erg laag die cut
Doe zelf 1700 val en wat ik er dan af train of loop?
Merk wel bij mij dat na 2 maanden de gang er uit is.

Wat bedoel je met de gang? Is het afvallen gestopt, of is de fut een beetje uit je lijf?

---------- Toegevoegd om 11:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Helaas werkt het zo niet :p Op woensdag at ik een 1500kcal. Mijn onderhoud is ongeveer 2000. Ik deed
voor zo'n 700 kcal aan cardio. Dus eigenlijk was ik niet in staat te functioneren die dag :p RIP

Volgens mij werkt het wel zo. Je hebt die dag dus 1500 - (2000+700) = -1200 kCal uit je voorraden moeten halen. Het eerste zal glycogeen aangesproken worden, vet afbraak is langzamer. Afhankelijk van hoeveel glycogeen er nog aanwezig was zal je op een punt zijn gekomen dat de bloedsuikers niet meer op peil gehouden konden worden. Dan is het moeilijk functioneren.

Flinke deficits. Ben je direct begonnen op dit aantal kcals aan deficit? Zo ja, dan heb je minder ruimte over voor de latere fase van je cut. Dat zal behoorlijk zwaar worden.

Kracht en energie blijft wel gewoon goed?

Flinke deficits. Ben je direct begonnen op dit aantal kcals aan deficit? Zo ja, dan heb je minder ruimte over voor de latere fase van je cut. Dat zal behoorlijk zwaar worden.

Kracht en energie blijft wel gewoon goed?

Dat zien we dan wel. Voorlopig voel ik me nog wel goed. Misschien is het herstel van een training wat moeizamer.

Het begin van de cut... ik had al een afspraak met een vriend om naar de kroeg te gaan, en in de zelfdde week bij iemand een wijnproefavond met t*ring lekkere hapjes, en een verjaardag op mijn werk, dus niet meteen begonnen met de geplande 600 tekort iedere dag ;)
Deze week was wel heel strikt.

Volgens mij werkt het wel zo. Je hebt die dag dus 1500 - (2000+700) = -1200 kCal uit je voorraden moeten halen. Het eerste zal glycogeen aangesproken worden, vet afbraak is langzamer. Afhankelijk van hoeveel glycogeen er nog aanwezig was zal je op een punt zijn gekomen dat de bloedsuikers niet meer op peil gehouden konden worden. Dan is het moeilijk functioneren.

Nein... in mijn cut in 2008 stond ik gedurende lange tijd -1000kcal. Na een tijd ben je sowieso depleted dan.
En toch ging ik met mijn cardio (liep toen +30km per week) vaak diep in de negatieve kcal. En mijn gewicht
ging zeker niet evenredig mee naar beneden. Je lichaam past zich gewoon aan. En je onderhoud veranderd
haast wel iedere week.

Ons nieuwste lid van de cutting club - welkom!

Terug
Naar boven