AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Nein... in mijn cut in 2008 stond ik gedurende lange tijd -1000kcal. Na een tijd ben je sowieso depleted dan.
En toch ging ik met mijn cardio (liep toen +30km per week) vaak diep in de negatieve kcal. En mijn gewicht
ging zeker niet evenredig mee naar beneden. Je lichaam past zich gewoon aan. En je onderhoud veranderd
haast wel iedere week.

Ja, het is idd. maar een aanname dat dat onderhoud vast is op 2150 kCal. Maar het is wel gebaseerd op een gemiddelde dat ik 2 jaar geleden heb bepaald op een lange tijd voeding en verbruik netjes bij te houden. We gaan het zien. Volgens mijn berekeningen ga ik op 30 april 73.6 kg wegen. Ben benieuwd hoe close we komen ;)

Ons nieuwste lid van de cutting club - welkom!

Voor mij is het maar tijdelijk hoor ;)

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

Vandaag alleen cardio: 710 kCal, 25.1 km, 21.17 km/u fietsen
Eten 2160 kC
Netto calorieen -700 kCal

Laatst bewerkt:
Damn, je zit echt heel laag.. Vind het knap dat je dan nog goede trainingen weet neer te zetten! :)

gaat lkkr kwa cut zo te zien. nette cardio sessie

Je gaat in ieder geval goed op zo weinig calorieen.
Ieder lichaam is gewoon anders. Dus lekker doorgaan zolang het goed voelt!

Voor het idee van mijn voeding in de cut een keer een uitwerking:

Standaard schema

08:30 Pap of yoghurt/muesli
11:00 2 boterhammen
12:30 2 boterhammen
15:30 fruit
19:30 warme prak
22:00 iets met eiwit (kwark/yoghurt vaak)

Dagmenu: Penne met gemengde paddestoelen, salie en room.
Vrij naar http://www.jamiemagazine.nl/recepten/linguine-met-paddenstoelen-en-salie.html en opgeleukt met extra vlees.

Code:
13 mrt		gram	EW	Vet	KH								
Melk		200	8	3	6			
brinta		50	5.5	1	37			
Boterhammen	4x	13	4	60			
Kaas		25	11	9	0			
halvarine	10	0	4	0			
Ham		15	2.5	2	0			
6 paaseitjes	40	3.6	12.4	22			
kiwi		2x	0	0	12			
pasta		60	7.5	0.78	47.4			
room		30	0.75	10.5	0.9			
parmezaan	15	4.95	4.2	0.15			
paddestoel	150	2	15	2			
ger. Kip	100	19	4	1			
chorizo		25	4	7	0			
kwark 		200	17	0	6			
Yoghurt		200	7	6	9			
cruesli		50	5	3	32			
Totaal			110.8	85.88	235.45	 	2150	
Kcal:			443.2	772.92	941.8	2157.92	707	
% energie		20.54	35.82	43.64	 	+2857	-699.08
						Voeding	Verbruik Netto

Nou heb vandaag ook de frontsquat gedaan en ik zit ook met die grip
Voelt niet lekker. Toen maar armpjes gekruist.. Ook niet zo lekker gevoel
Moet het maar opbouwen :)
Tja cut gast minder hard..ligt ook aan mij zelf
Moet weer iets strenger worden
Spiegel ziet het er heel goed uit..ben erg tevreden
Ik lijk meer gespierd ondanks dat ik slanker ben

Tja, bij mij gaat het gewicht er wel af, maar rondom buik nog niks.... gewoon rustig volhouden. Ik hoop dat ik over een paar weken hetzelfde kan zeggen als jij ;)

Mooi regelmatig eetschema. Maar ik zou het niet redden met die hoeveelheid.. is echt te wienig... :o
Maar als het voor jou goed gaat is het prima toch!

Ik las laatst elders op het forum dat in de cut je eiwit juist *omhoog* moet, tot wel 3g/BWkg (normaal 1.5-2g). Dat was eigenlijk nieuw voor mij. Zal wel bedoeld zijn om spierafbraak te verminderen, maar weet iemand hier meer van?

Menno Henselmans bespreekt een heleboel artikelen die allemaal de vloer aanvegen met de bro science dat je tonnen eiwit moet eten. Zal even zoeken.

ik vond dat ook een mooi artikel ;)
buik verdwijnt zeker bij heren vaak als laatst: volhouden neet!

Menno Henselmans bespreekt een heleboel artikelen die allemaal de vloer aanvegen met de bro science dat je tonnen eiwit moet eten. Zal even zoeken.

Heeft die Menno al wat op zijn naam staan behalve onderzoeken? Vele zeggen bro-science, maar er is meer dan dat. We zijn geen geselecteerd groepje studenten die slecht in hun voeding zitten. Wij zijn topsporters.
Onze lijfen hebben andere mechanismes die anders omgaan met K/E/V. Je hormoon huishouding bepaalt voor een groot deel hoe en waarheen je bouwstenen vervoerd worden.

Maar goed dat is mijn mening. :D
En als je iets positiefs over iets wil weten over wat dan ook dan vind je het. Alsje juist iets negatiefs wil vinden dan vind je dat ook.

Heeft die Menno al wat op zijn naam staan behalve onderzoeken? Vele zeggen bro-science, maar er is meer dan dat. We zijn geen geselecteerd groepje studenten die slecht in hun voeding zitten. Wij zijn topsporters.
Onze lijfen hebben andere mechanismes die anders omgaan met K/E/V. Je hormoon huishouding bepaalt voor een groot deel hoe en waarheen je bouwstenen vervoerd worden.

En als je iets positiefs over iets wil weten over wat dan ook dan vind je het. Alsje juist iets negatiefs wil vinden dan vind je dat ook.

OK, het woord bro-science is van mij, hij blijft neutraal in zijn woorden.
Ik ben ook wel geinteresseerd in goede onderzoeken die aantonen dat meer eiwit eten dan dat, ook meer spiergains geeft bij de zelfde trainingsopbouw.

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

ik vond dat ook een mooi artikel ;)
buik verdwijnt zeker bij heren vaak als laatst: volhouden neet!

I know :( Maar ik hou vol.

zit zelf ook hoog in de eiwitten... tussen 2 en 3 gr per vvm
herstel beter met meer eiwitten...tenminste zo voelt het.. en amino's helpen mij ook met herstel
op onze leeftijd is herstel belangrijk..groei gaat dan vanzelf mee

Hè wat fijn eindelijk nog iemand die niet alles klakkeloos over neemt van Trenno Trenselmans...:o

Hè wat fijn eindelijk nog iemand die niet alles klakkeloos over neemt van Trenno Trenselmans...:o

Ik neem niets klakkeloos over van Henselmans, hij vat alleen een aantal artikelen samen van anderen. Die artikelen zien er uit als prima uitgevoerd onderzoek.
En ik waardeer de onafhankelijke opstelling van Ron, maar ik zoek wetenschappelijk gefundeerde tegenargumenten, iets meer dan de mening van iemand. Het klopt wel dat als je gaat zoeken in de literatuur naar artikelen die aantonen dat 1 g eiwit/pond niet optimaal is, je het waarschijnlijk ook vind. Misschien is er iemand die dat even uit de hoed tovert?

Wetenschap is mooi, maar luisteren naar je lichaam, uitproberen & evalueren is mooier.

Terug
Naar boven