XXL Nutrition

Diverse trainingen

Wetenschap is mooi, maar luisteren naar je lichaam, uitproberen & evalueren is mooier.

Ben ik het helemaal mee eens!
Alleen jij bent degene die het best weet hoe je lichaam reageert, hoe mooi is het dat je daar op kan anticiperen:D

Maar t kan nooit geen kwaad wat onderbouwende artikelen te lezen, kennis is vooruitgang;)

• Topic Starter Topic Starter
Alleen jij bent degene die het best weet hoe je lichaam reageert, hoe mooi is het dat je daar op kan anticiperen:D

Maar t kan nooit geen kwaad wat onderbouwende artikelen te lezen, kennis is vooruitgang;)

In dit geval is de eigen ervaring geen goede raadgever. Het is moeilijk te weinig eiwit te eten, de ondergrens ligt vrij laag in deze studies, te veel eiwit eten bestaat eigenlijk niet, want een overschot verdwijnt gewoon ongemerkt in je verbrandingsoventje. Het is alleen nogal dure brandstof al die vis, kip en biefstukken, en vooral nogal een belasting voor het milieu en de minder bedeelden op deze aarde (derde wereld). En voor mij is dat ook een argument om af te wegen tegen het belang van mijn ego en mijn narcistische hobby.

De eindconclusie van Henselmans is: ¨consume .82g/lb of protein every day¨. Dat is 1,8g/kg, mooi overeenkomend met de gangbare wijsheid van ¨ongeveer 2g/kg¨. Als je per VVM rekent zoals gros, gaat dat natuurlijk nog wat omhoog. Hij zegt verder alleen dat in geen van die onderzoeken is aangetoond dat *meer* dan die 1,8g/kg effect heeft. Zo revolutionair is dat dus allemaal niet. En er zal ongetijfeld persoonlijke variatie zijn.

Vijftien jaar terug heb ik ook gebulkt van BW 75kg tot 88kg, maar ik had toen zeker meer fat gainz dan nu. Achteraf gezien trainde ik niet hard genoeg, maar ook at ik minder eiwit dan nu. Als je weinig vlees eet, is het nog niet zo makkelijk om in de buurt van die 1,8g/kg te komen. Zonder shakes zou ik het niet redden. Maar ja, om echt te bepalen of het ook met minder eiwit lukt is ook nog niet zo makkelijk.

Sluit me er ook bij aan.
Het ene lichaam is het andere niet.. Waar de ene persoon gevoelig voor is, hoeft niet bij een ander zo te zijn :).

eens. :)

Gisteren Cardio: 680 Eten 2540. Netto -290 kCal.

Week 4 Dag 1 benen-vaak-train periode

Cardio: 315, train: 400 kCal

zo benen+schouders+buik

Barbell Squat 1x10 58kg; 4x8 88 kg
DB OH Press 1x8 15kg; 5x6 20 kg
DB Side Raises 1x10 4.5kg; 5x5 13 kg
Romanian DL 1x3 80.5 kg; 5x3 95.5 kg
Standing calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L) = 120x BW+25kg
AB-wheel 3x10
Div. rotator cuffs

Opm: Het gaat nog goed in de cut. Beentjes wel wat trillerig bij de laatste skwots .... toen maar zo'n lekkere eiwitreep met tonnen suiker en chocola tussendoor genomen. :D
Eten: 2065, netto -800 kCal.

Lekker getraind!

Hoe weet je eigenlijk hoeveel je verbruikt met je KT?

Lekker getraind!

Hoe weet je eigenlijk hoeveel je verbruikt met je KT?

Ik heb het 2 weken iedere keer met een hartslagmeter bijgehouden. Hou nu een waarde van ongeveer 400 aan (soms meer soms minder...) want het zit niet echt lekker zo'n borstband.

mooie cijfers neet@

Ik heb het 2 weken iedere keer met een hartslagmeter bijgehouden. Hou nu een waarde van ongeveer 400 aan (soms meer soms minder...) want het zit niet echt lekker zo'n borstband.
Berekend die band aan de hand van je hartslag je verbruik?
Ben soms wel eens benieuwd wat mijn verbruik zou zijn.. gezien ik niet echt aankom...

Lekkere training weer! Lijkt erop dat je de squats weer snel kunt verhogen. Voor je het weet zit je op 4x8x100 ;)

lekkere training! 800 kcals onder onderhoud? :eek:

ik zit op onderhoud en ben al 3kg kwijt in 3 weken :$

Ghehe, zo'n eiwitreep gaat er dan wel prima in he.. ;)
Petje af hoor, voor deze trainingen terwijl je op zo'n groot tekort zit!

Hoe bereken je in hemelsnaam het aantal verbruikte calorieën tijdens krachttraining? Iemand een goed artikel?

Berekend die band aan de hand van je hartslag je verbruik?
Ben soms wel eens benieuwd wat mijn verbruik zou zijn.. gezien ik niet echt aankom...

Als je niet aankomt of afvalt verbruik je evenveel als je binnenkrijgt. Jij eet wel veel maar je doet ook een enorme hoeveelheid trainingen plus een onbekende hoeveelheid voor 'onderhoud'. Blijkbaar compenseert dat elkaar grotendeels.

De hartslagmeter is natuurlijk een benadering, maar je moet je hartslag in rust ingeven, je maximum hartslag als je helemaal tot het gaatje gaat en je gewicht. Bij benadering weet je dan wat je verbrandt in de tijd dat de meter loopt.

Om het echt te weten moeten ze precies weten welke arbeid je doet (iedere beweging van hoofd en handen en zo telt mee, het beste kan je iemand helemaal strak insnoeren), welk voedsel je verteert en hoeveel warmte je produceert (je moet in een thermosvat zitten) dat kan natuurlijk alleen in en wetenschappelijk experiment.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Hoe bereken je in hemelsnaam het aantal verbruikte calorieën tijdens krachttraining? Iemand een goed artikel?

Hoe sneller je hart klopt hoe meer arbeid je levert. Hoe zwaarder je bent, hoe meer arbeid je levert bij dezelfde hartslag. Het is maar een benadering natuurlijk.
Op de sites van polar of suunto staat wel iets van de theorie erachter.

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

lekkere training! 800 kcals onder onderhoud? :eek:

ik zit op onderhoud en ben al 3kg kwijt in 3 weken :$

Gaat lekker dan! Wat noem je onderhoud trouwens?

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Lekkere training weer! Lijkt erop dat je de squats weer snel kunt verhogen. Voor je het weet zit je op 4x8x100 ;)

Nee, niet met 3x/week squatten.

Ghehe, zo'n eiwitreep gaat er dan wel prima in he.. ;)
Petje af hoor, voor deze trainingen terwijl je op zo'n groot tekort zit!

Dan krijg je meteen weer energie ja, en die eiwitten komen ook goed van pas precies tijdens de training.

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Maandag

Cardio 430, eten 1953 kCal, netto -627 kCal

Na een week pre-cut en 2 weken cut: 78.6 -> 76.9 kg.

Als je niet aankomt of afvalt verbruik je evenveel als je binnenkrijgt. Jij eet wel veel maar je doet ook een enorme hoeveelheid trainingen plus een onbekende hoeveelheid voor 'onderhoud'. Blijkbaar compenseert dat elkaar grotendeels.

De hartslagmeter is natuurlijk een benadering, maar je moet je hartslag in rust ingeven, je maximum hartslag als je helemaal tot het gaatje gaat en je gewicht. Bij benadering weet je dan wat je verbrandt in de tijd dat de meter loopt.

Om het echt te weten moeten ze precies weten welke arbeid je doet (iedere beweging van hoofd en handen en zo telt mee, het beste kan je iemand helemaal strak insnoeren), welk voedsel je verteert en hoeveel warmte je produceert (je moet in een thermosvat zitten) dat kan natuurlijk alleen in en wetenschappelijk experiment.
Nou enorm veel trainingen valt wel mee. 4 a 5 x per week een uur... Maar ik weet dat ik een snelle stofwisseling heb.

Het blijven benaderingen.. tja.. als ik de berekeningen van onderhoud moet geloven had ik al een 10 tonner moeten zijn. :o Dus dat lijkt me wel lastig inderdaad. Want als je je hartslag opgeeft bij de piek en je doet KT haal je dat lang niet altijd... Denk dat het bij mij wel een vertekend beeld zal geven. Gezien ik met KT ook al niet echt een extreem hoge hartslag heb.

Maar in ieder geval dank je voor de toelichting. Denk toch dat ik het proefondervindelijk zal moeten gaan zoeken allemaal.

Nou enorm veel trainingen valt wel mee. 4 a 5 x per week een uur... Maar ik weet dat ik een snelle stofwisseling heb.

Het blijven benaderingen.. tja.. als ik de berekeningen van onderhoud moet geloven had ik al een 10 tonner moeten zijn. :o Dus dat lijkt me wel lastig inderdaad. Want als je je hartslag opgeeft bij de piek en je doet KT haal je dat lang niet altijd... Denk dat het bij mij wel een vertekend beeld zal geven. Gezien ik met KT ook al niet echt een extreem hoge hartslag heb.

Maar in ieder geval dank je voor de toelichting. Denk toch dat ik het proefondervindelijk zal moeten gaan zoeken allemaal.

Het lijkt altijd zo veel bij jou, 9 - 10 oefeningen op een avond met flink veel sets. Maar inderdaad je moet het zelf uitknobbelen, niet alles is te berekenen.
Ik weet dat ik heel moeilijk afval, moet echt flink in de min iedere dag tijdens de cut. Aan de andere kant: volgens berekeningen is 600 kCal tekort een vetverlies van 75 gram per dag, dat klopt heel aardig tot nu toe. Ik ben blij dat de wetten van de thermodynamica niet overtreden zijn ;)

Ik train alleen smiddags.. na werk.. zou het in de avond niet kunnen. :o... wij eten pas tegen 19:15-19:30... en dan nog trainen.. nee.. dat zit er niet in. Maar je hebt wel gelijk dat ik mezelf flink aanpak...

Inderdaad is lang niet alles te berekenen.. Maar jij voldoet in ieder geval nog aan de hermodynamica! :D

Terug
Naar boven