MuscleMeat

Diverse trainingen

Wat doe je als cardio Rene?

• Topic Starter Topic Starter

Vandaag was het fietsen, rondje 40 min flink tempo.

---------- Toegevoegd om 00:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Niemand commentaar op de voeding (zelfs Marvin niet op de paaseitjes?).

Paaseitjes...mis ik wat?

Die rotzooi weet ik gelukkig nog vanaf te blijven...alleen met Pasen eet ik die misschien...

een zak van 2kg..:eating:

Is denk een beetje ondergesneeuwd, 3 dagen terugbladeren!

Ha, precies!
Eén paaseitje gaat niet, een paar ook niet..
Een zak gaat prima :D.

Gelukkig kan ik me dan genoeg beheersen als er een zak in huis is, om te kijken of het die dag in de macro's past en er slechts een paar te nemen ;)

ik heb de paaseitjes ook niet gevonden hoor :eek:

Erg bijzonder, dat 'moet' je toch eens uitleggen. Op onderhoud eten en toch afvallen, en niet zo'n klein beetje ook...

gebruik maken van de zogenaamde "anabolic window" en het gebruik van IF waardoor mijn lichaam op een of andere manier toch vet verbrand. op rustdagen eet ik echter wel minder, zon 1900 kcals. maar merk dat ik zelfs op trainingsdagen afval, en toch de nodige gains gemaakt :)

Heb je misschien een vermelding naar 1 of meerdere artikelen die dit fenomeen beschrijven want in 35 jaar ben ik nog nooit zoiets tegengekomen als op onderhoud eten en toch afvallen, zeker geen kilo per week. Imo is dat onmogelijk en zal je toch echt minder hebben gegeten dan dat je lichaam nodig heeft gehad om stabiel te blijven.

Eigenlijk schrijf je de verklaring zelf al: op rustdagen eet je onder onderhoud dus eet je in het algemeen onder onderhoud ;)

Joost is ook opvallend stil, ik denk dat ie alles nog eens aan het narekenen is :p

Joost is ook opvallend stil, ik denk dat ie alles nog eens aan het narekenen is :p

haha nee hoor, mijn onderhoud schommelt rond de 2400/2500 ;)

eet op trainingsdagen op onderhoud en merk zelfs op trainingsdagen gewichtsverlies..

en daarnaast eet ik op rustdagen 1800/1900, wat ongeveer mijn rust metabolisme is.

Het hangt af van je definitie van 'op onderhoud'. Vaak wordt dat gebruikt in de betekenis van alle calorieen die nodig zijn om te vervangen wat er die dag verloren is gegaan, dus om het lichaam in evenwicht te houden.
Het wordt ook vaak in de betekenis gebruikt van de energie voor alle processen minus de training. Ik gebruik het eigenlijk in die betekenis. En ik denk Joost ook. Dus als hij op onderhoud eet tijdens trainingsdagen, en hij verbruikt 500 kCal bij het trainen, komt hij 500 kCal tekort die dag en valt af.
Plaatje bij http://www.guydroog.com/2015/02/15/de-snelle-en-langzame-stofwisseling-mythe/ zonder TEA = Thermic Effect of Activity. Oftewel, alle energie die je gebruikt tijdens het trainen.
Klopt dat?
Rust metabolisme is helemaal een moeilijke. Komt daar nog de energie bij die nodig is om je eten te verteren (TEF)? En voor de dagelijkse (onwillekeurige) bewegingen (NEAT)?

Onderhoud energie behoefte is:

Grondstofwisseling (GS) = VVM x 1 x 24
Plus
Specifiek dynamische werking = vertering voedsel = 15% van GS
Plus
Arbeidstoeslag = afhankelijk van de werkzaamheden (student - verhuizer) 30 - 80% van GS
Plus
Sporttoeslag = afhankelijk van sport. KT = 10% van GS

Bv

Man 79 kg, 15%

VVM = 67
67 x 1 x 24 = 1608
SDW 15% = 241
AT (kantoorbaan) 30% = 482
ST (krachttraining 3-4 x week) 10% = 160

Energiebehoefte onderhoud = 2461 kcal.

Uiteraard een richtlijn.

Laatst bewerkt:
Onderhoud energie behoefte is:
Grondstofwisseling (GS) = VVM x 1 x 24
Plus
Specifiek dynamische werking = vertering voedsel = 15% van GS
Plus
Arbeidstoeslag = afhankelijk van de werkzaamheden (student - verhuizer) 30 - 80% van GS
Plus
Sporttoeslag = afhankelijk van sport. KT = 10% van GS

Bv

Man 79 kg, 15%

VVM = 67
67 x 1 x 24 = 1608
SDW 15% = 241
AT (kantoorbaan) 30% = 482
ST (krachttraining 3-4 x week) 10% = 160

Energiebehoefte onderhoud = 2461 kcal.
Uiteraard een richtlijn.

Uiteraard. :)

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Week 4 Dag 2 benen-vaak-train periode

di benen+rug+biceps+billen

Barbell Squat 1x10 58kg; 4x8 88 kg
Pendlay Row 1x10 38kg; 4x8 53.0 kg
Bulgarian split sq 4x8 L+R 33kg
DB Biceps Curls 5x (10-9-8-8-7) 15 kg
Hip thrusts 4x9 78 kg
Lying Batwings 5x9 15 kg

Opm: Gaat echt beter met de lat blessure. Ik ben weer bijna op mijn oude Pendlay gewicht (58kg) terug.

Eten 1852 kCal, verbruik 2550, netto -698 kCal.

Mooie trainingssessie weer!
Die lying batwings, zijn dat gewoon lying dumbbell rows?

haha nee hoor, mijn onderhoud schommelt rond de 2400/2500 ;)

eet op trainingsdagen op onderhoud en merk zelfs op trainingsdagen gewichtsverlies..

en daarnaast eet ik op rustdagen 1800/1900, wat ongeveer mijn rust metabolisme is.
Aha..aan het recompen dus. Maar waarschijnlijk verkeer je gewoon in een tekort..het zijn natuurlijk allemaal berekeningen.

Dat het werkt, dat is zeker!:thumbs:

Squatgewichten zien er weer goed uit Neet!

Fijn dat het beter gaat met je lats! .. Niets zo vervelend dat achterop raken en terug moeten bouwen naar je oude niveau omdat je een blessure hebt opgelopen..
En blijf het ontzettend nice vinden dat je als man hip thrusts doet, kan ik erg waarderen :).

Mooie training fijn dat je lat beter gaat.

Terug
Naar boven