Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Amen Nicky!! Ik ken de helft er niet van maar voor mij helpt t al om idd wat lichter in gewicht te gaan en eventueel wat hoger in reps..en tja..een squat hoort er gewoon bij.
soort van haat-liefde verhouding heb ik ermee :P

Inderdaad afwisselen. Ik heb ook wel periodes dat ik nu met werk te moe ben om echt zwaar te gaan. Toen ben ik FSQ erbij gaan doen. Die voelde ik echt enorm goed en had er gewoon spierpijn van. :o Of een keer een rep out met 25 kg.. lekker licht en diep... Dus een beetje afwisselen en ook met reps en soort kan prima variatie zijn.

Lekkere training verder!

Kan me voorstellen dat elke keer 4x8x88 gaat vervelen zonder verandering in sets/reps/gewicht. Misschien waar wat in veranderen?

Het is zo saai omdat ik deze periode mister high frequency probeer te volgen voor de bovenbenen met 3x/week squat op 70% van 1RM (Borge Fagerli).
Misschien is nu de tijd gekomen om de front sq met wat meer gewicht te proberen... die pakt ook de bovenbenen, maar is weer wat anders, en de gesuggereerde afwisseling in gewicht en volume, maar dat is misschien een beetje strijdig met Fagerli.

Je deed dit schema voor een periode van 6 weken toch? Dan misschien beter maar even doorbijten en de verveling voor lief nemen, dan heb je achteraf een beter idee wat dit schema - strikt gevolgd - voor jou gedaan heeft.

In mijn beleving is trainen leuk. Als je tegen je zin in in bepaalde oefeningen doet klopt er imo iets niet...

• #1.024
Je deed dit schema voor een periode van 6 weken toch? Dan misschien beter maar even doorbijten en de verveling voor lief nemen, dan heb je achteraf een beter idee wat dit schema - strikt gevolgd - voor jou gedaan heeft.

Ja, klopt. Dat is ook mijn overweging, hoewel het begin van de cut-periode daar al doorheen fietst.... :(
Om echt een goed oordeel te hebben zou ik dit nog eens 6 weken in een lichte bulk fase moeten herhalen....

Zou ook zeker de combinatie van 2 keer per week hoog volume in combinatie met 2 keer per week laag volume in je achterhoofd houden (weet alleen niet meer uit mijn hoofd hoe vaak per week je traint?).

• #1.026
Woensdag: Eten 1641 kCal, verbruik 2150, netto -509 kCal.

Week 5 Dag 3 benen-vaak-train periode

do benen+borst+buik (sets X reps)

Front squats 5x8 48 kg met straps
Romanian DL 1x5 90.5 kg; 5x3 100.5 kg
DB Pullover 6x6 28 kg
Bench Press 4x10 48.0 kg -> lager gewicht en focus op techniek
Dumbbell Flyes 4x8 21.5 kg
AB-wheel 3x11

Opm: Heb de gewone squats nu vervangen door FSQ, het begint met 48 kg wat te worden.
Bench blijft zoeken naar de vorm, benen op de stang van de bench gaat nog het best, ik voelde nu dat er een beetje druk op de schouderbladen kwam. Maar linker sleutelbeen ging nog niet lekker.

Eten vandaag 1866 kCal, verbruik 2550, netto -684 kCal.

Ziet er goed uit en fijn dat de FRQ nu wat begint te worden. Het is wennen maar dan voel je hem wel goed.
Balen dat met BP je sleutelbeen nog niet lekker voelt. Voorzichtig blijven doen he.

Met die FSQ's is zeker niks mis hoor Neet! Knap dat je ze toch doorzet! Verloopt de cut een beetje naar wens?

De benen vaak train periode.
Wel, ik vond van mezelf dat ik een aardige routine in elkaar had gestoken voor m'n benen.
Workouts waren uitdagend imo, progressieve load..
Nu heb ik meegetraind in de gym met die Amerikaanse PT, hij liet mij volledig iets anders doen & mijn benen zijn nog steeds stijf van de maandag.
Conclusie: het is gewoon belangrijk om je routine regelmatig aan te passen & jezelf durven uit te dagen (lees: het licht voorbij je ogen zien flitsen) om gains te maken.

/dagboek.

• #1.030
Ziet er goed uit en fijn dat de FRQ nu wat begint te worden. Het is wennen maar dan voel je hem wel goed.
Balen dat met BP je sleutelbeen nog niet lekker voelt. Voorzichtig blijven doen he.

Thnx. Maar het nu eens afgelopen zijn met die klote schouder, het zit nu aan de voorkant, en misschien wel omdat ik afgelopen tijd onbewust voorzichtig heb gedaan met de achterkant :(

Met die FSQ's is zeker niks mis hoor Neet! Knap dat je ze toch doorzet! Verloopt de cut een beetje naar wens?

Het gaat helaas langzaam, maar wel de goede kant op. Ongeveer 75 g/dag gaat eraf, en dat klopt ook met 600 kCal tekort.

Wel, ik vond van mezelf dat ik een aardige routine in elkaar had gestoken voor m'n benen.
Nu heb ik meegetraind in de gym met die Amerikaanse PT, hij liet mij volledig iets anders doen & mijn benen zijn nog steeds stijf van de maandag.
Conclusie: het is gewoon belangrijk om je routine regelmatig aan te passen & jezelf durven uit te dagen (lees: het licht voorbij je ogen zien flitsen) om gains te maken.

/dagboek.

Ja, misschien ben ik wel een beetje risiko mijdend. Aan de andere kant, er is een evenwicht tussen schade en gains in je lichaam he. Jij weet nog niet of dit afbeulen tot op het merg wel zo goed gaat uitpakken.

Thnx. Maar het nu eens afgelopen zijn met die klote schouder, het zit nu aan de voorkant, en misschien wel omdat ik afgelopen tijd onbewust voorzichtig heb gedaan met de achterkant :(

Het gaat helaas langzaam, maar wel de goede kant op. Ongeveer 75 g/dag gaat eraf, en dat klopt ook met 600 kCal tekort.

Ja, misschien ben ik wel een beetje risiko mijdend. Aan de andere kant, er is een evenwicht tussen schade en gains in je lichaam he. Jij weet nog niet of dit afbeulen tot op het merg wel zo goed gaat uitpakken.

Wie niet waagt ;)

of #YOLO

Tsja, het risico op een blessure zal er door vergroot worden.. Op lange termijn lijkt me dat juist minder progressief, als je eenmaal een tijdje uit de running bent door een blessure had je gewild dat je het anders had aangepakt.

• #1.034
Tsja, het risico op een blessure zal er door vergroot worden.. Op lange termijn lijkt me dat juist minder progressief, als je eenmaal een tijdje uit de running bent door een blessure had je gewild dat je het anders had aangepakt.

Ik bedoelde nog niet eens blessures (dat risiko neemt ook toe), maar microschade zoals in stijfheid of spierpijn. Er komt een moment dat er net zoveel of zelfs minder herstel dan beschadiging is na een heel zware training als die weer snel opgevolgd wordt door een volgende zware training.
Maar massive is een heel stuk jonger he. Dan heeft het herstel nog snel de overhand.

Joh..jij bent toch ook een jonge god Neet;-)

/dagboek.

dat eerste gedeelte is dus echt een fabeltje.. sinds wanneer is spierpijn belangrijk voor spiergroei?
Jezelf uitdagen is altijd belangrijk (lees:progressive overload)

sleutelbeen klinkt bekend rene, bij mij blijft het weg door bepaalde oefeningen te vermijden, zoals chestdips en upright rows.

dat eerste gedeelte is dus echt een fabeltje.. sinds wanneer is spierpijn belangrijk voor spiergroei?

sleutelbeen klinkt bekend rene, bij mij blijft het weg door bepaalde oefeningen te vermijden, zoals chestdips en upright rows.

Verandering = uitdaging
Uitdaging = pijn?

• #1.038
+ 1
In mijn ogen zal er progressie zijn zolang je op punten jezelf blijft verbeteren. Of dat nu volume of gewicht is. Vooruitgang is vooruitgang. Waar je de ene training een vpr zal neerzetten kan dat de volgende keer tot een pr leiden, enzovoorts.

• #1.040
Vr: Cardio

fietsen 1h 3min, 580 kCal
Eten 2575, verbruik 2730, netto -155 kCal
Sjonge jonge, netto 19 g vet verbruikt deze dag. Het is de rot moeite :(

Week 5 Dag 4 benen-vaak-train periode

za rug+triceps+billen (sets X reps)

Clean Deadlift 1x10 58 kg; 1x3 80.5 kg; 5x3 110.5 kg
Triceps kickback 6x6 L+R 15 kg
DB One Arm Row 4x8 L+R 31.5 kg
Tricep extensions 1x16 2x4.5 kg; 5x6 1x28 kg