XXL Nutrition

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.701
Ik ga het volgende zelf gemaakte schema weer doen, beviel wel.
Schema High Frequency squat focus:
legs 3x/week met 70-75% van het 1RM gewicht en bv. 3x8 per oefening.
Upperbody en kuiten: gebaseerd op split schema 5x5.
Om efficient te werken en toch goede pauzes tussen sets te houden wordt gewerkt
met supersets, of eigenlijk joined sets. Goeie combinaties in een ss. zijn
antagonist oefeningen, bv biceps vs. triceps.

Week 1 Dag 1 high frequency ma 21:00 71 min

benen+schouders+buik (sets X reps)

1
Barbell Squat
WU 1x15 BW
WU 1x8 60 kg

OH Press
WU 1x10 14 kg DB

Werksets: 4 sets (8x squat ss. 6x OHP)
8x 85 kg BB Squat
ss.
6x 20 kg DB OHP

2
DB Side Raises
WU 1x10 7 kg

Werksets: 3 sets (8x side raises ss. 20+20x calf raises)
Sides 8x 11 kg
ss.
Standing calf raises (one legged): (20R + 20L) BW + 30 kg

3
Frog crunch BW+10
4x10 @ 2s
ss.
Div. rotator cuffs (geel elastiek)

FitBit 69' - 112 avg 145 max hr - 438 kCal

Mooi man!! veel succes en volgend jaar een maatje groter..bigger is better :D

Lekker nieuw schematje! Succes :D

Maar je gaat wel blijven lopen, fietsen?

• #10.706

Jazeker. Maar hardlopen nog voorzichtig. Heb al een half jaar lichte achillespees problemen. Nu heb ik denk de oplossing gevonden met massage van de pees en stretchen op de traptrede 2x/dag.

Lijkt me een beetje contradictisch om dikkere benen te krijgen :p

• #10.708
Lijkt me een beetje contradictisch om dikkere benen te krijgen :p
Je bedoelt dat hardlopen en dikke benen krijgen elkaar in de weg zitten? Tja.... dat is ook mijn eeuwige twijfel. Misschien moet ik het alleen bij fietsen houden voor dikke benen:
manc_wc13_German_Legs.jpg

Ja. Maar die kerels doe vaak sprints en zijn eigenlijk sprinkhanen van boven maar niet vanonder. Dus ja. Optische illusie doet ook veel natuurlijk.

• #10.710
Je bedoelt dat hardlopen en dikke benen krijgen elkaar in de weg zitten? Tja.... dat is ook mijn eeuwige twijfel. Misschien moet ik het alleen bij fietsen houden voor dikke benen:
Ja. Maar die kerels doe vaak sprints en zijn eigenlijk sprinkhanen van boven maar niet vanonder. Dus ja. Optische illusie doet ook veel natuurlijk.
Wat geen optische illusie is, is het verschil in benen bij de rechter, typisch voor een baanwielrenner.

Baanwielrenners hebben over het algemeen dikke benen, ook als de bovenkant bij zou trekken. Het zijn idd wel sprinters op een fiets zonder versnellingen.

Enorme motivatie om te blijven hardlopen, voor mij!

Werd je wel sterker?

Nope. Integendeel. Het was buffelen om op kracht te blijven. Mijn SQ was me wat heiliger dan 10k hardlopen, dus de keuze om het niet meer te doen, was snel gemaakt :p

Geen benen trainen, broeken zijn duur!

Ik kan je zeggen dat dikke quads hardlopen zeker in de weg zitten, maar dat merk je vanzelf en je krijgt niet opeens bigeass quads waardoor je moeilijk kan hardlopen.

• #10.719
Wat geen optische illusie is, is het verschil in benen bij de rechter, typisch voor een baanwielrenner.

Baanwielrenners hebben over het algemeen dikke benen, ook als de bovenkant bij zou trekken. Het zijn idd wel sprinters op een fiets zonder versnellingen.
Dat is wel waar. Sprinters met hardlopen hebben vaak ook niet te klagen over dunne benen :)

Bijna elke top sporter zit aan de anabolen, die 3 durf ik 100% te zeggen van wel.
Kijk lance armstrong bevoorbeeld hij heeft iets van 50x negatief getest en was aleen betrapt toen zijn teamgenoten hem verraden hebben.

Terug
Naar boven