Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.721
Bijna elke top sporter zit aan de anabolen, die 3 durf ik 100% te zeggen van wel.
Kijk lance armstrong bevoorbeeld hij heeft iets van 50x negatief getest en was aleen betrapt toen zijn teamgenoten hem verraden hebben.
Dit wordt een hele andere discussie..... maar ik ben inderdaad bang dat ik jarenlang heel naief heb gedacht dat alleen supermachten zoals US, Rusland en China het drugs en anabolen gesjoemel hebben kunnen wegmanagen. En dat dat 'bij ons' er eerlijker aan toegaat. Maar er zijn letterlijk miljarden en hele grote politieke reputaties mee gemoeid, dus de drang om 'jouw' atleten koste wat kost te laten winnen is enorm. Zal blij zijn als het hele circus instort als de olympische spelen volgend jaar weer niet doorgaan, en de grote geldschieters af gaan haken.

Nope. Integendeel. Het was buffelen om op kracht te blijven. Mijn SQ was me wat heiliger dan 10k hardlopen, dus de keuze om het niet meer te doen, was snel gemaakt :p
Bummer, dacht dat dit dan de gulden snede zou zijn, maar op hoeveel tov BW bleef je dan steken?

Als het rond de 2x BW is, dan is het voor mij genoeg.

Anders ga ik accenten leggen per maand(en) oid.

Als dit logvervuiling is/wordt, zeg het ff @neet61, dan zet ik het elders voort.

• Like
Waarderingen: Bubs
Damn, ik wil ook grotere benen en blijven hardlopen :sad: . Moet wel zeggen dat ze al gegroeid zijn hoor de laatste maanden, ondanks het hardlopen. Ik doe wel maar korte afstanden atm...

Bummer, dacht dat dit dan de gulden snede zou zijn, maar op hoeveel tov BW bleef je dan steken?

Als dit logvervuiling is/wordt, zeg het ff @neet61, dan zet ik het elders voort.

Goh... als ik het goed heb qua gewicht zat ik nog op 1.75x bw. (91bw met 160SQ)

Maar als je +-40kg kwijt raak op je SQ wordt je daar niet vrolijk van. Tov bw was dat 2x bw. (+-105bw op 200SQ)

Side note: ik zat toen ook in een goed kcal deficit met winny, T3, clen of eca

Damn, ik wil ook grotere benen en blijven hardlopen :sad: . Moet wel zeggen dat ze al gegroeid zijn hoor de laatste maanden, ondanks het hardlopen. Ik doe wel maar korte afstanden atm...
In theorie met niet te snel en niet te lang moet het kunnen, ook niet in een kcal deficit zitten.

Iets met mTor.

De vraag is kan jij (en als ik accenten zou leggen, ik ook) het kort en langzaam houden?

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • #10.726

Nee hoor, zolang we vriendelijk blijven en het heeft een relevantie voor krachttraining(-slogs).... prima.
Toplopers die een paar 100 km trainen per week zien er meest zwaar afgepeigerd uit, voor ons amateurs zal het niet zo'n vaart lopen. Maar ik denk wel dat afstanden lopen en korte krachtexplosies tegengestelde krachten zijn voor spieropbouw.
Dus als je echt GOED wilt worden in de een of ander zal je moeten kiezen.... :sad:

Dit en artikelen die eronder genoemd worden.

EDIT: Overigens is voor squats/benen hardlopen niet de meest gunstige activiteit, dat is niet leuk, maar wel een feit.

EDIT2: Waarschijnlijk op te lossen door squat en hardlopen zo ver mogelijk uit elkaar te plannen.

Laatst bewerkt:

Dit en artikelen die eronder genoemd worden.

EDIT: Overigens is voor squats/benen hardlopen niet de meest gunstige activiteit, dat is niet leuk, maar wel een feit.

EDIT2: Waarschijnlijk op te lossen door squat en hardlopen zo ver mogelijk uit elkaar te plannen.
Je hebt hardlopen en hardlopen. Als je niet extreem snel wilt zijn, of extreem grote benen wilt kweken is af en toe een rondje rennen geen probleem hoor. Trainen voor een marathon zal je squat geen goed doen.

Overigens. Als je echt focus op de benen wilt leggen, waarom geen weighted lunges, split squats/bulgarian?

In theorie met niet te snel en niet te lang moet het kunnen, ook niet in een kcal deficit zitten.

Iets met mTor.

De vraag is kan jij (en als ik accenten zou leggen, ik ook) het kort en langzaam houden?

De laatste maanden lijkt dat wel te lukken. Ik heb mezelf voor genomen om in mijn bulk maximum 10km per rondje/20km per week te maken :).
Én ik luister een stuk beter naar mijn lichaam nu i.t.t. het verleden :D!

@Bubs Je disliked mijn bericht.... wat is dat nou? :roflol:

Dit dus:

Je vraagt er zelf ook wel een beetje om met die smerige praatjes.

:heart:

Nou, ik squat niet dus dat probleem stelt zich hier al niet :roflol: .

Dit terzijde, benieuwd naar je nieuwe oude schema en hoe het hiermee loopt!

1598383711480.png

Je hebt hardlopen en hardlopen. Als je niet extreem snel wilt zijn, of extreem grote benen wilt kweken is af en toe een rondje rennen geen probleem hoor. Trainen voor een marathon zal je squat geen goed doen.

Overigens. Als je echt focus op de benen wilt leggen, waarom geen weighted lunges, split squats/bulgarian?
Squat is het voorbeeld ivm powerlifters, denk ik, zal ook voor afgeleide oefeningen gelden.

Ik wil geen grote benen, maar een goede squat en een 10k (ruim) onder de 50 minuten. Overigens denk ik dat varianten en unilaterale oefeningen daar wel een plek in hebben, ook voor balans en evenwicht.

Laatst bewerkt:
De laatste maanden lijkt dat wel te lukken. Ik heb mezelf voor genomen om in mijn bulk maximum 10km per rondje/20km per week te maken :).
Én ik luister een stuk beter naar mijn lichaam nu i.t.t. het verleden :D!

Dit dus:

:heart:

Nou, ik squat niet dus dat probleem stelt zich hier al niet :roflol: .

Dit terzijde, benieuwd naar je nieuwe oude schema en hoe het hiermee loopt!

1598383711480.png
Mijn schema?

• Like
  • #10.739
Ik twijfelde ook heftig.

@neet61 heeft Garage Gym Warrior gedaan, van Andy Baker, focus op de grote 4.
Ja, klopt. Makkelijk als de vraag al beantwoord wordt door de lezers :D

Het komende schema zal ongeveer zo zijn:

dag 1 benen+schouders+buik
Barbell Squat (volume)
OH Press
DB Side Raises
Standing calf raises (one legged)
AB-wheel (op tenen)
Div. rotator cuffs

dag 2 benen+borst+triceps+buik
Front squats
Bench Press
Romanian DL
EZ bar skull crusher
Frog Crunch
Dumbbell Flyes

dag 3 benen+rug+biceps+delts
Barbell Squat (zwaar)
Pendlay Row
Bulgarian split squat
Biceps Curls EZ bar
DB Lying Batwings
Upright row / one arm row

dag 4 rug+borst+triceps+billen+biceps
Bench Press
Clean Deadlift (zwaar)
Tricep extensions (DB, staand)
Pull Ups
Hip thrusts BB
EZ Bar drag curls

Toch een beetje hoop voor de squattende hardlopers en hardlopende squatters!

• Like
Terug
Naar boven