Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.821
En totaal aantal calorieen in october met activiteiten:
2022/10 24987 kCal, niet zoveel fitness (3889 kC) wel veel cardio (21098), oa. veel gewandeld in Spanje. Ook ongeveer 1 kg afgevallen.

UB-LB Dag 3 di 21:15
UB 2

elastiek schouder mobiliteitsshizzle:
elastieken schouder stretch overhead geel elastiek 12R+12L, oranje elastiek 12R+12L
schouder rondjes draaien 12x vooruit, 12x achteruit met resp. 0, 1.25 en 2 kg schijfjes

Pendlay Overgebogen Roeien (BOR):
1x8 42 kg opwarm
1x8 56 kg opwarm => breed gepakt 'snatch grip', voelt goed in de lats
4x8 66 kg -> ook breed, maar wel 10 kg minder dan vorige week, ook vanwege de rug
natuurlijk wel even gechecked of 17jarige pikkies dit niet zwaarder doen dan ik :p

BB Bench Press:
12x 42 kg opwarm
6x 60 kg opwarm
5 x 5x 72 kg
12x 62 kg (68%) pomp set -> f**k, dat was duwen :o

Standing (bent over) Rear Delt raises
18+8+6 (gestopt) 8kg myo-rep stijl -> gestopt want mijn rug ging pijn doen bij het voorover gebogen staan

omdat het de rug ontlast wat pull ups en dips gedaan
3 series van:
pull ups 7x BW
ss.
dips 8x BW

Opm:
shoulder bombs en face pulls uit de serie gehaald, want het werd wat veel
te vroeg de rug weer belast.... dom, dom, dom :o

FitBit 76 min - 123 avg 172 max hr - 593 kC
wellicht scheelt het als je je core aanspant...

• #12.823
  • #12.825
Dat was een kut week. Heb weer een harde les gehad dat je vooral als oudere naar je lichaam moet luisteren en dat het incasseringsvermogen van vroeger bijna nihil is geworden. Dinsdag veel te vroeg weer met trainen begonnen en de rugpijn kwam harder terug dan het de maandag daarvoor was. Rugspieren stonden zo strak als een snaar, buigen, sokken aandoen etc was bijna niet mogelijk. Na een half uur zitten moest ik weer de rug ontlasten met stukje lopen of uithangen aan diprek of zo.
Vanaf gisteren gaat het eindelijk beter. Vooral nu niet de fout maken om het oude trainingsschema op te pakken. Ik ga wat rustige oefeningetjes uitzoeken om het weer langzaam op te voeren.

• #12.826
Zondag fietsen:
570 kCal fietsen Katwijk 2x10.5 km
heen tegen alle verwachtingen in droog, terug klopte wel weer :(

Dat was een kut week. Heb weer een harde les gehad dat je vooral als oudere naar je lichaam moet luisteren en dat het incasseringsvermogen van vroeger bijna nihil is geworden. Dinsdag veel te vroeg weer met trainen begonnen en de rugpijn kwam harder terug dan het de maandag daarvoor was. Rugspieren stonden zo strak als een snaar, buigen, sokken aandoen etc was bijna niet mogelijk. Na een half uur zitten moest ik weer de rug ontlasten met stukje lopen of uithangen aan diprek of zo.
Vanaf gisteren gaat het eindelijk beter. Vooral nu niet de fout maken om het oude trainingsschema op te pakken. Ik ga wat rustige oefeningetjes uitzoeken om het weer langzaam op te voeren.
Helpt zwemmen?

Laat jij je wel eens masseren door een sportmasseur?
Ik heb er altijd wel veel baat bij. De vuiligheid en stijfheid van de spieren wordt er goed uitgemasseerde.
Het is niet fijn tijdens maar daarna zalig.

jammer om te lezen man,
maar volgens mij heb jij door je aanhoudende trainen juist een incassering vermogen van een olifant, het is je herstelvermogen dat je in de steek laat naarmate je ouder bent.
nu inderdaad gewoon een tijdje op beweging oefenen, zonder dat je zwaar gaat, daarna echt een schema voor jezelf maken met oefeningen die je wel goed afgaan, laat het andere gewoon links liggen.
heb dat zelf ook al een hele tijd, benchen gaat me slecht af als het zwaar moet, ohp gaat prima, dus heb ik daar de focus op, met bench als assist.
ook deadlift gaat niet meer zo makkelijk, dus ga ik alleen zwaar als ik me lekker voel en doe de rest van de dl trainingen vrij licht.
als je mijn trainingen ziet dan is het gewoon heel weinig, ben er wel achter dat het genoeg is en dat ik over de lange termijn vooruitgang boek, soms heel lang zelfs.
voor je rug zou ik echt een goed fysio opzoeken, klink echt als een verkramping van je rugspieren, dan zit er meestal wel wat scheef of verschoven in je rug.

als je kan is een sportmasseur een goede gewoonte, en volume en intensiteit aanpassen
lol in het trainen is daarbij doorslaggevend.
hight frequency is wellicht een goede oplossing dan gaan de gewichten vanzelf naar beneden
en kun je op 70-80% 1 RM goed trainen en blijf je ook mobiel en je stofwisseling hoog

• #12.831
Weet ik niet
Laat jij je wel eens masseren door een sportmasseur?
Ik heb er altijd wel veel baat bij. De vuiligheid en stijfheid van de spieren wordt er goed uitgemasseerde.
Het is niet fijn tijdens maar daarna zalig.
Nooit gedaan
jammer om te lezen man,
maar volgens mij heb jij door je aanhoudende trainen juist een incassering vermogen van een olifant, het is je herstelvermogen dat je in de steek laat naarmate je ouder bent.
nu inderdaad gewoon een tijdje op beweging oefenen, zonder dat je zwaar gaat, daarna echt een schema voor jezelf maken met oefeningen die je wel goed afgaan, laat het andere gewoon links liggen.
heb dat zelf ook al een hele tijd, benchen gaat me slecht af als het zwaar moet, ohp gaat prima, dus heb ik daar de focus op, met bench als assist.
ook deadlift gaat niet meer zo makkelijk, dus ga ik alleen zwaar als ik me lekker voel en doe de rest van de dl trainingen vrij licht.
als je mijn trainingen ziet dan is het gewoon heel weinig, ben er wel achter dat het genoeg is en dat ik over de lange termijn vooruitgang boek, soms heel lang zelfs.
voor je rug zou ik echt een goed fysio opzoeken, klink echt als een verkramping van je rugspieren, dan zit er meestal wel wat scheef of verschoven in je rug.
Ja ik ga even experimenteren met een herstelschema. Als dan blijkt dat er weer verkrampingen optreden gaan we externe hulp zoeken.
als je kan is een sportmasseur een goede gewoonte, en volume en intensiteit aanpassen
lol in het trainen is daarbij doorslaggevend.
hight frequency is wellicht een goede oplossing dan gaan de gewichten vanzelf naar beneden
en kun je op 70-80% 1 RM goed trainen en blijf je ook mobiel en je stofwisseling hoog
Ja, ik ga een herstelschema opstellen, met zeker geen hoge gewichten voorlopig.

Weet ik niet

Nooit gedaan

Ja ik ga even experimenteren met een herstelschema. Als dan blijkt dat er weer verkrampingen optreden gaan we externe hulp zoeken.

Ja, ik ga een herstelschema opstellen, met zeker geen hoge gewichten voorlopig.
Beetje misschien tijd om eens te investeren in jezelf en enkele weken uittrekken voor sportmassage.
Ik weet zeker dat dit je Gata helpen.
Wel ff goed uitzoeken wie je kiest als masseur en lees zijn credentials ook goed door.

• #12.833
Beetje misschien tijd om eens te investeren in jezelf en enkele weken uittrekken voor sportmassage.
Ik weet zeker dat dit je Gata helpen.
Wel ff goed uitzoeken wie je kiest als masseur en lees zijn credentials ook goed door.
Op het moment heb ik daar geen zin in. Maar bedankt voor de tip, misschien later wel..... :)

Wel klote man. En iets van tijgerbalsem? Hete douche? Sauna? Yoga met Adrienne (geen grap, youtube haar)?

• #12.836
Overdag wat pullups (3 x 8x) en hangwerk (pullup rek, dip rek)

Tussentraining di 21:15

WU 15x BW overhead squats (met stok boven hoofd)

Leg extension unilateral 15 kg
4 x 8x L+R @ 1s hold

kneeling lat prayer
4 x 14x 12.5 kg
betere focus op de lats met een lange ROM
maar toch voel ik ook altijd mijn triceps bij deze oefening

DB lateral raises 2x8kg @ 1s hold
4 x 10x

Deadlift 45 kg
2 x 10x
voorzichtig brengen we een beetje belasting op de rug

Leg curls (2 benen)
1 x 10x 15 kg => te makkelijk
3 x 8x 20 kg

smal opdrukken (diamond push ups)
3 x 15x

hyperextensions voor de lage rug + 3kg schijf
3 x 10x BW @1 sec hold
dit voelt wel prima om de erectors te strekken!

FitBit: 'Weights - 64 min - 120 avg 149 max heart - 527 kCal'

Opm:
rug voelde prima bij de DL, vreemd genoeg voelde ik de spieren rond mijn heupen een beetje trekken....
voelde goed om weer wat te doen!
veel kC verbrand in een uur.... ik geloof dat niet helemaal

nu nog even foamrollen.

• #12.837
  • #12.838
Ziet er wel ontspannend uit, ga ik morgen eens doen....

Ja man. Heb dat aan het begin van Corona veel gedaan, toen zat ik ook helemaal vast van het onergonomisch thuiswerken. T lost niet alles in 1x op ofzo, maar het helpt wel.

Gezien de problemen met je onderrug; enig idee of je de transverse abdominis gebruikt tijdens oefeningen die je rug belasten? Deze helpt je rug ontlasten.

Terug
Naar boven