- Waardering
- 23.887
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 17%
Voelt ook goed aan, het versterkt de rotators denk ik wel

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voelt ook goed aan, het versterkt de rotators denk ik wel

tis maar een WU, ik denk die inverted rows nog meerVoelt ook goed aan, het versterkt de rotators denk ik wel![]()

lekkerSchouders hebben spierpijn, dus wel goed bezig geweest gisteren![]()

En zo is dat!dus in plaats van beentraining leek het me deze avond verstandiger een bockbiertje te pakken![]()

je moet er maar mee leren leven dan? upffHet probleem in mijn linker lies bestaat nu al heel lang en ik begin toch te vermoeden dat het niet een verrekking of scheurtje in een (adductor)spier is maar het labrum. Dat kan versleten zijn bij ouderen, door impingement verzwakt (dat vermoed ik niet want heb in het verleden eigenlijk nooit impingementklachten in de heup gehad), of door trauma een scheurtje opgelopen. Dat kan omdat ik een keer bij het squatten een krak voelde diep in de lies.
In ieder geval lijkt squatten voor mij niet meer een goede oplossing nu het niet 'vanzelf' overgaat.
Ik zie dat er wel chirurgie mogelijk is om een beschadigd labrum te repareren, al lijkt dat vooral bij trauma te werken, en niet bij ouderdomsslijtage..... maar even wat info inwinnen![]()

aan die conclusie ben ik nog niet toe

ja, de blessure toch maar wat meer rust geven. Idd geen squats. Bij het hardlopen voel ik een beetje stijfheid in het begin, maar dat gaat eigenlijk vrij snel over, dat wil ik toch wel blijven doen.klinkt als lastig neet, in ieder geval squat maar even laten voor wat het is, en kijken of er nog verbetering in komt.
kan ook zo zijn dat je het een beetje in stand hebt gehouden door toch te squatten, en dat je het iedere keer opnieuw weer triggert, dan krijgt het ook steeds net niet de tijd om echt vanzelf over te gaan.
Sorry als ik iets gemist heb, maar is er al onderzoek geweest?Het probleem in mijn linker lies bestaat nu al heel lang en ik begin toch te vermoeden dat het niet een verrekking of scheurtje in een (adductor)spier is maar het labrum. Dat kan versleten zijn bij ouderen, door impingement verzwakt (dat vermoed ik niet want heb in het verleden eigenlijk nooit impingementklachten in de heup gehad), of door trauma een scheurtje opgelopen. Dat kan omdat ik een keer bij het squatten een krak voelde diep in de lies.
In ieder geval lijkt squatten voor mij niet meer een goede oplossing nu het niet 'vanzelf' overgaat.
Ik zie dat er wel chirurgie mogelijk is om een beschadigd labrum te repareren, al lijkt dat vooral bij trauma te werken, en niet bij ouderdomsslijtage..... maar even wat info inwinnen![]()
Eh.... neeSorry als ik iets gemist heb, maar is er al onderzoek geweest?

Heb je enkel bij backsquat last? Of ook bij andere oefeningen?Het probleem in mijn linker lies bestaat nu al heel lang en ik begin toch te vermoeden dat het niet een verrekking of scheurtje in een (adductor)spier is maar het labrum. Dat kan versleten zijn bij ouderen, door impingement verzwakt (dat vermoed ik niet want heb in het verleden eigenlijk nooit impingementklachten in de heup gehad), of door trauma een scheurtje opgelopen. Dat kan omdat ik een keer bij het squatten een krak voelde diep in de lies.
Alle squatvarianten eigenlijk wel, maar omdat je backsquat met een hoger gewicht kan pakken dan bulgarian, goblet of frontsquat (ik althans) is dat de pijnlijkste.Heb je enkel bij backsquat last? Of ook bij andere oefeningen?
Misschien overstappen op een hacksquat en de rest laten voor wat het is. Heeft geen zin om elke keer geblesseerd te raken omdat je perse squats wilt uitvoeren. Er zijn meer beenoefeningen die grote benen maken.Alle squatvarianten eigenlijk wel, maar omdat je backsquat met een hoger gewicht kan pakken dan bulgarian, goblet of frontsquat (ik althans) is dat de pijnlijkste.
Precies. https://forum.bodybuilding.nl/topics/neet-doing-superset-periodisation.372993/post-10913548Misschien overstappen op een hacksquat en de rest laten voor wat het is. Heeft geen zin om elke keer geblesseerd te raken omdat je perse squats wilt uitvoeren. Er zijn meer beenoefeningen die grote benen maken.
probeer vastus lateraal en mediaal beiden 5x te pakken
Probleem met heupen is dat een beweging niet zwaar hoeft te zijn om last van te hebben... maar is wel klotestaande hip adductions, 1s hold
3 x 14x L+R oranje elastiek
ook licht pijnlijk voor de linker lies, ik weet bijna niet wat ik nog wél kan doen, dit kan toch geen zware belasting zijn.....
...Misschien is dat het wel.Probleem met heupen is dat een beweging niet zwaar hoeft te zijn om last van te hebben... maar is wel klote...