AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Is de 3e incarnatie weer aan het trainen, loggen?
jazeker :D
deze week weer logje gestart, homegym weer in bedrijf genomen en weer 3x per week begonnen met liften, het is allemaal nog niet spannend, maar voor mezelf heb ik er alweer een goed gevoel bij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.422
jazeker :D
deze week weer logje gestart, homegym weer in bedrijf genomen en weer 3x per week begonnen met liften, het is allemaal nog niet spannend, maar voor mezelf heb ik er alweer een goed gevoel bij.
Mooi man, succes en hou dat goede gevoel vast :thumb:

• #13.423
LB ma 17

- schouder warm up
4 x 6x scapula pull ups

- WU OH squats met 2 x 4.5 kg
2 x 15x
gingen vandaag behoorlijk moeizaam... linker arm wilde naar voren trekken

- leg extensions 45 kg
4 x 15x @4 sec hold

- Leg curls (2-benig) 27.5 kg @ 1s hold
4 x 13x
met oplopende pauzes 40-50-60 ademteugen
hierna voelden de benen wel een beetje strak...

- Clean DL (dikke stang)
1 x 9x 70 kg
- Romanian DL (dikke stang)
7x + 7x + 5x 70 kg -> 5x erbij
- Clean DL (dikke stang)
2 x 8x 80 kg
1 x 6x 70 kg
RDL lekker gevoel in de glutes en hamstrings :)

FitBit - 66 min 435 kCal hr: 110 avg 150 max
Opm: gemeten hartslag voor wat het waard is :)

Goed weer Neet!

• #13.425
UB di

- schouder warm up
2 x 15x liggende schouder depressie

- chin ups BW
4 x 7x chin ups -> 2 x 1 rep erbij
1 x 6x chin ups

- BB bench press 40 kg
1 x 12x (snel op, 2s neer)
- BB bench press 60 kg
2 x 10x (snel op, 2s neer)
1 x 9x (snel op, 2s neer)
1 x 8x (snel op, 2s neer) -> 2x erbij
excentrisch geeft een goede pomp in de borst

- standing DB biceps curls (twisting, 1s op, 1s neer)
3 x 15x 10.5 kg
ss.
- crunch ups BW
3 x 13x -> 3 x 1 rep erbij
iedere rep met 1s hold met gestrekte benen
superset met de curls, spaart tijd en ze zitten elkaar niet in de weg :)

-Straight arm cable pulldown met brede stang (rechtop knielend)
3 x 10x 21.5 kg netto (=25-3.5kg)

FitBit - 57 min 487 kCal hr: 126 avg 167 max

• #13.426
Gisteren nog hardlop'n
19/06/24 600 kCal hardlopen 6.9 km, 7080 steps, 44', 158 avg 173 max hr (2 min vetverbranding, 38 min cardio, 4 min piek zone)

en nu een weekeindje weg. Niet heel gezond, hoewel toch wel wat wandelen in de open lucht hoor :thumb:

Gisteren nog hardlop'n
19/06/24 600 kCal hardlopen 6.9 km, 7080 steps, 44', 158 avg 173 max hr (2 min vetverbranding, 38 min cardio, 4 min piek zone)

en nu een weekeindje weg. Niet heel gezond, hoewel toch wel wat wandelen in de open lucht hoor :thumb:
Veel plezier!

Veel plezier Neet

• #13.431
Thanks allen :)

Kleine verklaring waarom het zo stil is...
21-6 tijdens kamperen in de regen op mijn zij liggend/hangend kranten gelezen waarna het leek of er een wervel opzij geschoven was. Beetje stijf
en pijnlijk de volgende dagen, maar wel gewoon kunnen wandelen. Ook lekker gegeten het weekend en wijntje gedronken en weer lekker weer.
Thuis pas echt rugpijn gekregen, lage rug en diep met name aan linkerkant. Bekende recept, vooral 's morgens kan ik me bijna niet buigen, sokken,
broek, schoenen aantrekken is een ramp. Lang achter de computer zitten is niet fijn. Regelmatig staan dus...
Trainen zit er voorlopig niet in zo. Stukjes wandelen gaat wel.
Begonnen met static hangs aan pullup bar, 40s per keer, en static hold op diprek, ook 40s. Lekker die rug uit laten hangen, wervels een beetje
knakken, ik geloof echt dat het helpt. Uitgebouwd tot 4-5x/dag hangs, max 55 sec, en 2-3x/dag diprek 50-55s.
Rug lijkt er iets op vooruit te gaan, en bijvangst is dat de schouders waar ik al ruim een jaar af en aan last van had ook een stuk beter voelen.
Deze week 2x gezwommen, waar ik vorig jaar zo'n last mee kreeg, ging nu prima.
Maar nog even geen gewichten aanraken nu.

Klote man. Ff naar laten kijken misschien? Wel goeie vakantie gehad ondanks alles?

Oei dat klinkt niet fijn Neet.. Doe het rustig aan, ook al voelt dat gek. En idd zoals @McMetronome zegt misschien ff langs fysio/chiro?

Thanks allen :)

Kleine verklaring waarom het zo stil is...
21-6 tijdens kamperen in de regen op mijn zij liggend/hangend kranten gelezen waarna het leek of er een wervel opzij geschoven was. Beetje stijf
en pijnlijk de volgende dagen, maar wel gewoon kunnen wandelen. Ook lekker gegeten het weekend en wijntje gedronken en weer lekker weer.
Thuis pas echt rugpijn gekregen, lage rug en diep met name aan linkerkant. Bekende recept, vooral 's morgens kan ik me bijna niet buigen, sokken,
broek, schoenen aantrekken is een ramp. Lang achter de computer zitten is niet fijn. Regelmatig staan dus...
Trainen zit er voorlopig niet in zo. Stukjes wandelen gaat wel.
Begonnen met static hangs aan pullup bar, 40s per keer, en static hold op diprek, ook 40s. Lekker die rug uit laten hangen, wervels een beetje
knakken, ik geloof echt dat het helpt. Uitgebouwd tot 4-5x/dag hangs, max 55 sec, en 2-3x/dag diprek 50-55s.
Rug lijkt er iets op vooruit te gaan, en bijvangst is dat de schouders waar ik al ruim een jaar af en aan last van had ook een stuk beter voelen.
Deze week 2x gezwommen, waar ik vorig jaar zo'n last mee kreeg, ging nu prima.
Maar nog even geen gewichten aanraken nu.
Misschien rug laten kraken? Zelf was ik altijd een fel tegenstander daarvan, totdat een fysio die me wilde behandelen voor een frozen shoulder met lichte db raises, mijn rug kraakte omdat ik daar ook last van had en daardoor zijn oefeningen niet kon doen.

rustig aan neet, beetje zwemmen en uithangen zijn idd prima dingetjes die je kunt doen voor herstel.

• #13.436
Klote man. Ff naar laten kijken misschien? Wel goeie vakantie gehad ondanks alles?
Dit is nu de derde keer in 3 jaar, patroon is eigenlijk altijd hetzelfde. Ja, lekker eruit toch wel goed kunnen wandelen, beetje BBQen op de camping wijntje erbij ... :eating:
Oei dat klinkt niet fijn Neet.. Doe het rustig aan, ook al voelt dat gek. En idd zoals @McMetronome zegt misschien ff langs fysio/chiro?
Rustig gedaan, ja :thumb:
Misschien rug laten kraken? Zelf was ik altijd een fel tegenstander daarvan, totdat een fysio die me wilde behandelen voor een frozen shoulder met lichte db raises, mijn rug kraakte omdat ik daar ook last van had en daardoor zijn oefeningen niet kon doen.
Ik zou dan nog eerder dry needling laten doen, als de verkramping in de rug blijft. Maar het gaat echt al een stuk beter nu.
rustig aan neet, beetje zwemmen en uithangen zijn idd prima dingetjes die je kunt doen voor herstel.

Dat heb ik idd de laatste week gedaan en het gaat een stuk beter, morgen denk ik even met en stang zonder gewicht wat buigingen doen.
Voor zwemmen vind ik het net te koud .....

• #13.437
Toch even de maand resultaten opgeteld:
aantal calorieen laatste maand verbrand met trainingen
2024/06 20625

alleen fitness
2024/06 4118

alleen cardio
2024/06 16507

Dat is toch niet slecht, zal deze maand wel een stuk lager liggen (zeker de fitness)

• #13.439
  • #13.440
06/07 langzaam gaat het steeds beter, gisteren soort SLDL gedaan, eerst alleen stang, later 10 en 16 erbij. En dat ging goed.
Static hang tot 65s en diprek hang zelfs 70s uitgebouwd.

Vandaag

Static hangs pullup bar, door de dag heen, telkens 1 set
65s 65s 60s
Static holds diprek, door de dag heen
70s 70s

zojuist:
SLDL 12x 26 kg
SLDL 3 x 12x 40 kg
SLDL 8x 50 kg
SLDL 8x 56 kg
SLDL 8x 62 kg
langzaam opgebouwd, maar weer kijken hoe het morgen voelt. Nu prima :thumb: