MuscleMeat

Diverse trainingen

One legged SLDL.. is dat niet ongelofelijk moeilijk balanceren?!

flink rondje dan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.404
+1, dat soort rondjes doe ik niet voor mijn lol!

Was lekker hoor, laag zonnetje door de wolken heen, het gras krijgt een mooie diepgroene kleur, de eenden en weidevogels hebben mooie kleuren (en 100 muggen in mijn ogen).

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:25 ----------

One legged SLDL.. is dat niet ongelofelijk moeilijk balanceren?!

Deze vind ik wel meevallen omdat je in iedere hand een dumbbell hebt, ik vind bulgarian DL moeilijker omdat een been dan echt hoog is.

Heeee, die static handstands zien er leuk uit, serieus nog nooit aan gedacht!
Je brengt me weer op ideeën :rolleyes:.

• #1.406
Heeee, die static handstands zien er leuk uit, serieus nog nooit aan gedacht!
Je brengt me weer op ideeën :rolleyes:.

Ik heb het ook weer gejat hoor ;)
Maar je schouders staan op slot als het ware, dus het is een stuk makkelijker dan een pushup maken, maar wel goede training voor delts en traps en wat er allemaal rond schouderbladen zit (rhomboids ...?)

lekkere ronde
en static handstands zijn delicious :)
(hoor je nu ook Dora? :roflol:)

• #1.408
Week 2 calisthenics dag 2

Cardio: HIIT
4 km fietsen
2 km hardlopen interval (50-60-70-80-70-60-50 passen sprint)
(saai weer, he)

di: rug + borst
pronated grip pull-ups: 7-7-6-6-6x
neutral grip pull-ups: 7-7-7-7x
clean deadlift bb 85.5kg: 10-9-8-8x
static lat hangs: 3x40 sec
inverted rows: 12-12-12x
rechte (chest) dips: 11-11-11x
loosely tucked lever: 4x12 sec
towel push-ups: 15-15-15x
static plank: 195 sec

Opm: gek genoeg voel ik mijn borst meer met dips als ik een beetje voorover hang, dus dat maar een beetje gedaan.
Static plank was trillen op het eind zeg....

Lkkre cardio en training flink volume.

• #1.411
Hoezo gek?

Prima training verder! Aardig wat volume werk je ook af nog.

Ik had gelezen dat je rechtop dippend juist nadruk op borst legt en voorover op triceps.
Ja, het is ruim 1:30 uur, maar ik wil toch niets schrappen hieruit.

Mijn understanding is dat voorovergebogen 'chest dips' een beetje een matige oefening zijn aangezien de richting van de beweging en de richting waarin de borstspier werkt nogal verschillen en er ook geen volledige rom in de spier mogelijk is.

Rechter op dippen/tricep dips zijn wel prima.

Behalve als je pleurklaat bent dan krijg je last van je schouders van dips.

• #1.413
Mijn understanding is dat voorovergebogen 'chest dips' een beetje een matige oefening zijn aangezien de richting van de beweging en de richting waarin de borstspier werkt nogal verschillen en er ook geen volledige rom in de spier mogelijk is.

Rechter op dippen/tricep dips zijn wel prima.

Behalve als je pleurklaat bent dan krijg je last van je schouders van dips.

Dus jouw idee is dat dips uberhaupt een slechte training voor de borstspier zijn?
Mijn gevoel zegt ook dat het meest natuurlijke bewegings pad voor de borstspier van de zijkant naar centraal is. Maar dat is een beetje lastige beweging zonder machine volgens mij.

O, ik vergeet natuurlijk allerleu push-up varianten. Die pakken de borst natuurlijk wel mee.

Laatst bewerkt:
Dat is hoe ik het een beetje zie inderdaad. Het is natuurlijk ook zo dat een spier 'voelen' tijdens een beweging niet per se betekent dat die oefening een goeie training is voor die spier. Mits je de mobiliteit ervoor hebt is het wel een prima triceps oefening. Leent zich ook prima voor zowel zwaar weighted werk als high rep werk dus zowel als 'main lift' en assistance in een training toe te passen.

Nu heb ik zin om dips te doen. :p

---------- Post added at 00:41 ---------- Previous post was at 00:40 ----------

Pushups dacht ik net ook aan inderdaad als enigszins vergelijkbaar alternatief beter geschikt voor borsttraining.

Lekker getraind.

Heb zelf ook een tijdje dips rechterop gedaan voor triceps.
Het voorover hellen met chest dips lukt me juist niet.
Maar voor nu ivm schouder helemaal geen dips.

Maar denk dat je die oefening moet pakken die voor jou gewoon het beste voelt.

Mijn ervaring met dips is dat je echt niet helemaal voorover hoeft te hangen om je borst aan te spreken, ik hel zelf licht naar voren. Ik heb de afgelopen maanden uitsluitend dips en wat push ups gedaan en mijn borst is er zeker niet van geslonken. Als je schouders het aankunnen is het een topoefening.

• #1.419
Ja m'n schouders doen het prima. Ik had wel last van achterwaardse dips (tussen 2 bankjes) die doe ik niet meer.

't Blijft inderdaad een super oefening, moet zelf ook oppassen met m'n schouder helaas.

Terug
Naar boven