MuscleMeat

Diverse trainingen

Zoals altijd weer lekkere variatie in je training, daar houd ik van! :)

lkkr rene goei getraint

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.483
Leuke namen voor de oefeningen die je hanteerd :P Verder goeie trainingen, hoe staat het met je gewicht, vp inmiddels? Is het doel om nog steeds om verder af te vallen, of weer opbouwen nu?

Als het beestje maar een naam heeft ;)

Nee sind 3 weken ben ik weer 'normaal' aan het eten. Dat is niet echt calorieen tellen, maar een licht calorie overschot aanhouden.
Het minimum (vlak na de vakantie) was 71.3 kg bij 10.1 vet (denk zelf dat het nog wel wat meer VP was hoor).
Er zit al weer 2 kg bij .....

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Zoals altijd weer lekkere variatie in je training, daar houd ik van! :)

Thnx

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Ja, toch...

Geen cutstress meer begrijp ik :) ik voel de PR's al aan komen!

• #1.485
Ha ha, klopt. Met calisthenics zijn PRs niet zo zichtbaar, doe dit nog een weekje denk ik.
En dan weer aan het zwaardere ijzer.

Maak je er een soort combi van? Ik kan me voorstellen dat je ook wat BW oefeningen erin wil blijven houden. :)

• #1.488
Super! Daar kijk je vast naar uit, haha.

Ja, ook benieuwd of 6 weken deload (vakantie+ cali) goed of fout zijn geweest.

Maak je er een soort combi van? Ik kan me voorstellen dat je ook wat BW oefeningen erin wil blijven houden. :)

Ja, dips en pull-ups blijven wel. Maar ik zit met een tijdsprobleem: wil maar 4x trainen + 3 dagen rust in de week, en series van langer dan 1.5 uur zijn ook niet bevordelijk meer.... dus met die tijd moeten we het doen ;)

Ik train zelfs maar 3x in de week tot hoogstens 1,5 uur. Nu volgens een A-B schema met in ieder geval chins en dips erin. Is voor mij echt meer dan zat. :)

• #1.490
Ik train zelfs maar 3x in de week tot hoogstens 1,5 uur. Nu volgens een A-B schema met in ieder geval chins en dips erin. Is voor mij echt meer dan zat. :)

Ha ha, wij oudjes moeten wel aan onze rust denken ;)
Maar srs ik weet nog steeds niet hoeveel 'veel' is. Ik weet wel dat ik na een training van 2 uur met veel benen daarin de volgende keer last van uitstel gedrag, en geen zin heb. Dan was het duidelijk teveel (voor je CZS miischien?).

Maar srs ik weet nog steeds niet hoeveel 'veel' is. Ik weet wel dat ik na een training van 2 uur met veel benen daarin de volgende keer last van uitstel gedrag, en geen zin heb. Dan was het duidelijk teveel (voor je CZS miischien?).

Wel helemaal mee eens. Het trainen moet toch vooral leuk zijn. Op het moment dat je langere tijd merkt dat je tegen bepaalde dingen op gaat zien is een verandering op zijn plaats. :)

Wel helemaal mee eens. Het trainen moet toch vooral leuk zijn. Op het moment dat je langere tijd merkt dat je tegen bepaalde dingen op gaat zien is een verandering op zijn plaats. :)
Helemaal mee eens, je moet er vooral veel plezier in blijven houden :).

Haha ja benen trainen is ook niet mijn hobby
Je noemt nu wel een spiergroep waar je 4 dagen moeilijk van loopt en brak kan voelden
Ik heb ook soms uitstelproblemen :)
En wat is veel? Ben et na jaren nog niet achter

ik ben ook benieuwd naar je caliresultaten...
al is 6 weken best weinig om conclusies uit te trekken

Mijn trainingen duren in de regel 1,5 tot 2 uur. Nu 4x per week, hiervoor 5-6 maal per week.
Ik pak 2x benen per week omdat deze gewoon moeten groeien. :o

• #1.496
Mijn trainingen duren in de regel 1,5 tot 2 uur. Nu 4x per week, hiervoor 5-6 maal per week.
Ik pak 2x benen per week omdat deze gewoon moeten groeien. :o

Poeh... die 5-6x zou echt te veel zijn voor mij. Misschien met ondersteunende middelen, maar dat ga ik niet doen. Als ik ver boven de 1,5 uur kom dan ga ik kijken of ik een oefening kan wegstrepen de volgende keer.
Ik hoef ook niet 'groot' te worden, maar wil wel 'fit' worden.

---------- Toegevoegd om 21:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

ik ben ook benieuwd naar je caliresultaten...
al is 6 weken best weinig om conclusies uit te trekken

Hee... je 10.000e post!

Volledige HSPU en volledige front lever zit er (voorlopig) niet in :sad:

---------- Toegevoegd om 23:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Week 4 calisthenics dag 1

zo: benen + schouders

Deep squat jumps: 20-20-16x
1 legged stiff deadlift 2x11kg: 20-12-10x L+R (totaal 84x)
deep face-to-wall squats met 2x4.5kg: 3x45 sec
rotator cuff exrs w elastic band (int+ext rotation, backward pull, dislocations)
static handstands (tegen deur): 2x45 sec
handstand scapula pushups (tegen deur): 3x10
horizontal dips: 5x5
static plank: 200 sec

Nog vergeten: vanmiddag weer wezen zwemmen, ondanks dat het maar 16C was bij ons, het water was warmer :)
6 baantjes = 540 m.

Laatst bewerkt:
Wij hebben ook verschillende doelen Reneetje. Heb ook zittend werk misschien dat dat scheelt. Hihihihi

• #1.498
Wij hebben ook verschillende doelen Reneetje. Heb ook zittend werk misschien dat dat scheelt. Hihihihi

Ja, iedereen heeft zijn eigen doelen en dat is prima zo!
Maar ik denk niet dat je van zittend werk meer energie 'over houdt'. Vroeger op school, de jongens die uit een boeren of tuinders gezin kwamen en ook moesten meewerken, waren vaak degenen die in hun vrije tijd ook nog eens veel aan schaatsen of wielrennen deden....
Van krachttraining had niemand toen nog gehoord :)

Zwemmen is altijd pittige cardio!:thumbs:

Ben vooral benieuwd wat dit schema doet in een kcal overschot. Betwijfel of er veel massa mee aangezet zal worden. In een cut lijkt het me op zich nog wel kunnen.

Terug
Naar boven