XXL Nutrition

Diverse trainingen

Squats gaan goed rene :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.584
Wat voor rugpijn / waar zit de rugpijn?

Wat voor?? EEn beetje ter weerszijden van de lage wervels en boven kant heiligbeen. Ik denk de m multifidus of erector spinae (maar ik heb er niet voor doorgeleerd ;) ) Voel ook knoopjes rollen in die spieren volgens mij. Maar het gaat wel weer de goede kant op.

---------- Toegevoegd om 23:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

Week 3 Dag 1 benen-vaak-train periode

Cardio 470 kCal

9 km fietsen, 500 m zwemmen

zo benen+schouders+buik (sets X reps)

Barbell Squat 1x14 58kg; 1x12 68 kg; 4x10 78 kg met schoenen aan.
DB OH Press 1x10 15kg; 5x (6-6-6-5-5) 21.5 kg
DB Side Raises 1x10 4.5kg; 5x (6-6-6-5-5) 12 kg
Standing calf raises (one legged) 3x (20R + 20L = 120) BW+25kg
AB-wheel 3x12
Div. rotator cuffs

Opm: met wat minder gewicht en meer reps gingen de skwats wel weer.
OHP waren grinders op het eind, soms gaan ze lekkerder dan de andere keer :o.

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:23 ----------

PWO: kwark+yoghurt+muesli daarin gesopt met crea en een hele zooi verse aardbeien.... :eating:
en een scheut druiven stroop van de Turk.

lekker getraind! Meer reps kan soms ook gewoon even lekker zijn!
Lekkere PWO! hahahaha..

Lekkere training Reneetje. Doe je squats altijd op blote voeten of op je sokken?
Omdat je specifiek op schoenen erbij zet.

• #1.587
lekker getraind! Meer reps kan soms ook gewoon even lekker zijn!
Lekkere PWO! hahahaha..
aardbeien .... mmmmm

Lekkere training Reneetje. Doe je squats altijd op blote voeten of op je sokken?
Omdat je specifiek op schoenen erbij zet.

Ja, ik train eigenlijk altijd op blote voeten, behalve standing calf, dat trekken mijn voeten anders niet op een verhoging (drempel) en bij sq vermeld ik het omdat de hoek van je benen ietsje anders is met schoenen (die niet plat zijn).

Heb niet echt bijster veel verstand van rugklachten enzo, maar als ik het goed begrijp is het een soort rugpijn die ik zelf ook wel eens heb ervaren.
Wat bij mij wel eens helpt zijn twee oefeningen/bewegingen die nogal gay lijken om te doen, maar het werpt bij mij altijd vruchten af..
De eerste is dat je op handen en voeten gaat zitten (ja, alsof je van achter wordt genomen ja) en dan afwisselend je rug hol en bol maakt.
De tweede is dat je wederom op handen en voeten gaat zitten en dan zeg maar je billen vanuit je heupen langzaam naar links en rechts zwiept (alsof je een hond bent die aan het kwispelen is).

• #1.589
Ha ha, die associaties van je :)
Die eerste doe ik vaak 's morgens (ik schaam me nergens voor), en is lekker om de wervels een beetje los te knakken. Het kwispelen zal ik ook eens proberen. Maar het zit nu in de spieren volgens mij, geen vastzittende wervels. Ik heb al geschuimrold, maar de knobbels op je wervels raken als eerste de rol, dat helpt dus ook niet echt voor de diepere spieren.

Vind het echt een heerlijke oefening! Ook dat je zeg maar op je rug ligt, je knieën beetpakt en dan beetje je benen probeert te strekken en weer terug naar je borst te trekken, maakt het goed los.
Overigens vind ik het ook lekker om op rug te liggen met voeten op de grond, deze op de grond te houden en benen dan zo ver mogelijk naar links en rechts te buigen.
Bij deze twee oefeningen heb ik helaas geen associaties :p.

lekkere presses!

Mooie training!
En blijft die shape van je een beetje behouden nog? :cool:

• #1.593
Vind het echt een heerlijke oefening! Ook dat je zeg maar op je rug ligt, je knieën beetpakt en dan beetje je benen probeert te strekken en weer terug naar je borst te trekken, maakt het goed los.
Overigens vind ik het ook lekker om op rug te liggen met voeten op de grond, deze op de grond te houden en benen dan zo ver mogelijk naar links en rechts te buigen.
Bij deze twee oefeningen heb ik helaas geen associaties :p.

Ik heb gekwispeld..... best lekkr :o

thnx

Mooie training!
En blijft die shape van je een beetje behouden nog? :cool:

Bij gunstige belichting, en een beetje aanspannen zie ik nog steeds iets doortekenen bij abs :)
Buik nu 81 cm, dus toename valt best mee. Ik denk dat een groot deel van de bijna 4 kg extra toch VVM (vnl water) vanwege de creatine is.

Lekkere trainingen en kwispelen en rug soepel maken. Nou dat klinkt wel goed.
Moet zeggen dat ik wel een paar van die oefeningen ga proberen. :o

Jummie.. aardbeien. Ben ook zo gek op zwarte bessen. :D

Weer lekker gesquat in je dipstation? :D

Lekkere training weer, maat!

• #1.597
Lekkere trainingen en kwispelen en rug soepel maken. Nou dat klinkt wel goed.
Moet zeggen dat ik wel een paar van die oefeningen ga proberen. :o

Jummie.. aardbeien. Ben ook zo gek op zwarte bessen. :D

Ja ook wel, maar die kom je niet zo vaak tegen.

Weer lekker gesquat in je dipstation? :D

Lekkere training weer, maat!

Een mens moet wat he? :o

Lekker he, goed vanuit de heupjes en kwispelen maar :eyebrow:

Sta altijd open voor gekke tips hoor :)

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Cardio 1070 kCal

Vandaag een soort micro triathlon gedaan ;)
12 km fietsen, 900m zwemmen, hardlopen interval (50-60-70-80-80-70-60-50 passen sprints)
Daarna veel water en mijn beloofde limoentje met Campari :)

wat leuk die micro triathlon!!

Zwarte bessen zijn er wel.. maar erg duur helaas

lekker zo een micro triathlon met dit weer. :D zweten zal dat zijn geweest!

Ook al rugpijn zie ik. Je komt het helaas veel te vaak bij krachttraining. Zelf helaas ook geruime tijd last van gehad.

Foamrollen is voor triggerpoints heerlijk. Bij de onderrug heb ik zelf ook altijd het idee dat ik ze niet weg kan krijgen bij de rug. Je lijkt er gewoon niet te komen.

Bij mij was het toendertijd vooral het probleem dat ik te ver naar voren boog bij het Squatten, maar er zijn zoveel mogelijke oorzaken van onderrugklachten dat de kans klein is dat dat ook bij jou is.

Je zou is kunnen kijken of de triggerpoints door een fysio er uit gemasseerd kunnen worden :)

Terug
Naar boven