MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
PLPL 5x5 Week 1, Dag 3

do Benen

Squats: 1x8 78kg; 5x5 90.5kg (goal 108 +5 kg/wk)
Romanian DL: 1x8 78kg; 3x5 88kg (goal 108 +5 kg/wk)
DeadLift: 3x5 105.5kg (goal 125 +5 kg/wk)
Goblet Squats: 1x10 21.5 kg; 4x10 31.5 kg

Opm: RDL nu van een dikke schijf begonnen, is idd een wat rustiger lift off. Al
is 88 kg natuurlijk wel een instap gewichtje. Ga dus maar eens een goed opstapje of dik blok zoeken ;)
Ook geschikt meteen om steps op te doen (je weet wel om de glutes te tonen ;) )

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

O ja. Bij de warming up die glute bridge op de grond met elastiek om mijn knieen gedaan. Recept DieNase. Ik merkte tijdens de bridge niet veel van dat elastiek, maar het leek of mijn heupen daarna iets relaxter waren bij diep squatten.... :thumb:

lkkre training rene mooie gewichten.

88 kg een instap gewicht... :o ik zal me gaan schamen. hahahahah.
lekker getraind René!

Lekkere training Reneetje. Hoe diep is die squat van je? Ik heb voor mezelf de lessen van Mark Rippetoe weer eens bekeken en doe mijn swuats weer op die manier.

• #1.805
lkkre training rene mooie gewichten.

Thks

88 kg een instap gewicht... :o ik zal me gaan schamen. hahahahah.
lekker getraind René!

Je moet je helemaal niet schamen, wat is het % van je max is het enige belangrijke.

Lekkere training Reneetje. Hoe diep is die squat van je? Ik heb voor mezelf de lessen van Mark Rippetoe weer eens bekeken en doe mijn swuats weer op die manier.

Ik denk precies parallel, maar is lastig zelf te zien. Moet het eigenlijk proberen te filmen, maar dat is lastig in een klein hok waar alles tegen elkaar aan staat :(
Wat is precies de manier van Rippetoe?

Goed bezig weer Rene!!:D:D

squats gaan goed man!

• #1.809

:cool:

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Zal hem zo ff bekijken :)

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Je bedoelde die 'hipdrive' zeker waar hij het iedere keer over heeft. Eerst met de kont omhoog komen, dan de schouders 'and it's OK to bend a bit forward'.
Ik vind dat een beetje vreemd, want heel veel andere trainers hebben het er juist over dat je een 'good morning' beweging moet voorkomen. Misschien is dat wel beter dan eerst met de schouders omhoog komen en dan de kont laten volgen. Maar ik denk dat het nog beter is om de rug (+core) zo strak mogelijk te houden de hele fase.

mijn verhoging voor rdl is denk ik iets van 10 cm ofso, het zou nog idealer zijn om uit een rack te tillen maja.

powerband om je bovenbenen en dan links en rechts stappen is ook lekker voor je heupen ;)

O ja. Bij de warming up die glute bridge op de grond met elastiek om mijn knieen gedaan. Recept DieNase. Ik merkte tijdens de bridge niet veel van dat elastiek, maar het leek of mijn heupen daarna iets relaxter waren bij diep squatten.... :thumb:
Heee, heb toevallig laatst een artikel van Brett Contreras gelezen over bridges met elastiek..
Laat ik nou precies elastieken hebben liggen :rolleyes:.
Echter, als ik het goed begrijp voelde je hem niet goed in je glutes? (die bridges natuurlijk, die DieNase ;))

• #1.812
mijn verhoging voor rdl is denk ik iets van 10 cm ofso, het zou nog idealer zijn om uit een rack te tillen maja.

powerband om je bovenbenen en dan links en rechts stappen is ook lekker voor je heupen ;)

Ga even zoekjen naar kratjes of zo van die hoogte...

Dat is voor de adductors?

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:13 ----------

Heee, heb toevallig laatst een artikel van Brett Contreras gelezen over bridges met elastiek..
Laat ik nou precies elastieken hebben liggen :rolleyes:.
Echter, als ik het goed begrijp voelde je hem niet goed in je glutes? (die bridges natuurlijk, die DieNase ;))

Nee, je voelt hem prima in de glutes (de bridges dus :p ), maar zonder elastieken of band ook. Ik voel geen verschil met of zonder band.

Nee, je voelt hem prima in de glutes (de bridges dus :p ), maar zonder elastieken of band ook. Ik voel geen verschil met of zonder band.
Doe ze sinds vorige week single leg waarbij ik mijn hiel op een hoge step zet, moet zeggen dat ik hem dan nog beter voel dan beide voeten op de grond en gewicht op mezelf..
Snap alleen nog niet helemaal hoe je dat elastiek dan moet doen en hoe dat voor weerstand zorgt, als ik het goed heb begrepen doe je het elastiek namelijk om je enkels..
Mij klinkt het dan dus logisch dat je geen verschil voelt met of zonder band..

• #1.814
Nee, je doet de band om je knieen die je een beetje naar buiten drukt, dat heet vlgs mij exorotatie van de heupen. Dan druk je je glutes pas naar boven, terwijl je lichtjes gas blijft geven met je knieen.

Tweede helft van dit filmpje ;)

http://youtu.be/SDT0V105Lw8

Laatst bewerkt:
  • #1.816
Ha, thanks, daar heb ik wat aan!! :D
Heb ik weer wat om te proberen ;)

Altijd leuk, zo'n hobby :)

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Heb bij de Praxis 2 sorteerbakken, hoogte 12 cm gehaald. De halter ligt daar best stabiel op, klaar voor Eur. 5.50 ;)

Rippetoe zegd, je bewegingsbaan is je bewegingsbaan. Eerst reet omhoog en de rest volgt. Ik knal ver naar voren maar krijg wel meer actie en diepte op deze manier. Maar ieder zijn ding hoor.
Rippetoe is trouwens geen onbekende.

• #1.818
Rippetoe zegd, je bewegingsbaan is je bewegingsbaan. Eerst reet omhoog en de rest volgt. Ik knal ver naar voren maar krijg wel meer actie en diepte op deze manier. Maar ieder zijn ding hoor.
Rippetoe is trouwens geen onbekende.

Nee, weet ik. De man is een legende en ik geloof ook dat hij een uitstekende trainer is. Maar er zijn andere uitstekende trainers die weer tegengestelde dingen roepen, daar wordt ik wel eens moe van ;)
Maar je moet het zelf allemaal uitproberen en je eigen conclusies trekken. Het ene lichaam is het andere ook niet.

• #1.819
PLPL 5x5 Week 1, Dag 4

za Pull

Pendlay BOR: 1x10 48kg; 5x5 68kg (goal 78 +2.5 kg/wk)
Pull Ups: 4x5 BW+2.5kg (goal BW+15 +2.5 kg/wk)
Chin Ups: 4x5 BW+7.5kg (goal BW+20 +2.5 kg/wk)
Standing Rear Delt raises 20+4+4+4+4+4 (40) 8kg myo-rep stijl
Side Lat raises 20+4+4+4+4+4 (40) 9kg myo-rep stijl
Front raises met schijf: 5x5 10kg (:thumbs: Ron)

Opm: kolere... die myo-reps geven een behoorlijke verzuring... flink werken ;)
Front plate raises zijn lekker, goede workout voor front delts, en (met name onder-)arm.
Lenen zich ook goed voor myo-reps denk ik. http://www.leanitup.com/wp-content/uploads/2014/08/plate-front-raise.jpg
Gewicht 75.6 kg; 81.5 cm
Ik word weer steeds dikker, als ik nou ook sterker word, dan mag het :o

Oei ja, Myo reps op lat raises ga je flink van affikken :p

Terug
Naar boven