AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

PLPL 5x5 Week 1, Dag 4

za Pull

Pendlay BOR: 1x10 48kg; 5x5 68kg (goal 78 +2.5 kg/wk)
Pull Ups: 4x5 BW+2.5kg (goal BW+15 +2.5 kg/wk)
Chin Ups: 4x5 BW+7.5kg (goal BW+20 +2.5 kg/wk)
Standing Rear Delt raises 20+4+4+4+4+4 (40) 8kg myo-rep stijl
Side Lat raises 20+4+4+4+4+4 (40) 9kg myo-rep stijl
Front raises met schijf: 5x5 10kg (:thumbs: Ron)

Opm: kolere... die myo-reps geven een behoorlijke verzuring... flink werken ;)
Front plate raises zijn lekker, goede workout voor front delts, en (met name onder-)arm.
Lenen zich ook goed voor myo-reps denk ik. http://www.leanitup.com/wp-content/uploads/2014/08/plate-front-raise.jpg
Gewicht 75.6 kg; 81.5 cm
Ik word weer steeds dikker, als ik nou ook sterker word, dan mag het :o

Ik vind het een zalige oefening die front raises met schijf. Ik ga wel door het horizontale punt heen, ongeveer 10-15cm hoger. Merk dat er dan net iets meer spanning op de schouders komt te staan, love it.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.822
Oei ja, Myo reps op lat raises ga je flink van affikken :p

Ja, dat is een echte MMF (mind mossel fight) ik hou 6 tellen rust en terwijl je mind zegt toe.... nog even rust, ga je de mossels al weer aanpakken.

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Ik vind het een zalige oefening die front raises met schijf. Ik ga wel door het horizontale punt heen, ongeveer 10-15cm hoger. Merk dat er dan net iets meer spanning op de schouders komt te staan, love it.

Ja, ik denk dat je wel tot 45o kan gaan, het was nog ff aftasten voor mij. Maar lekkere oef.

Goeie training Rene, MMF it is! Haha

Varieer zelf ook bij front raises met cable/plate, lekker om af en toe het net een beetje anders te doen!

• #1.825
Was de cardio nog vergeten van zaterdag: 720 kCal

Fietsen + hardlopen interval, waarvan 2x het uitkijkduin op en neer (deels traptreden, deels los zand :eek: )

Was de cardio nog vergeten van zaterdag: 720 kCal

Fietsen + hardlopen interval, waarvan 2x het uitkijkduin op en neer (deels traptreden, deels los zand :eek: )
Las net bij Wovano dat je soms met je ademhaling zit bij cardio. Even een heel brutaal vraagje.. In welke zin heb je dan last van het buiten adem zijn en doet dit werkelijk "pijn"? (toelichting onder spoiler)
Heb zelf als ik HIIT doe (enkel wanneer dit buiten is, zeer opvallend..) al snel een soort beklemmend gevoel op mijn borst en vooral wat dieper in ademen doet gewoonweg af en toe pijn. Ben dan nog niet eens geheel buiten adem ofzo..

Klinkt weer als een lekkere training!
Flink wat cardio ook! Nice hoor René!

• #1.828
Las net bij Wovano dat je soms met je ademhaling zit bij cardio. Even een heel brutaal vraagje.. In welke zin heb je dan last van het buiten adem zijn en doet dit werkelijk "pijn"? (toelichting onder spoiler)
Heb zelf als ik HIIT doe (enkel wanneer dit buiten is, zeer opvallend..) al snel een soort beklemmend gevoel op mijn borst en vooral wat dieper in ademen doet gewoonweg af en toe pijn. Ben dan nog niet eens geheel buiten adem ofzo..

Niks brutaals aan toch? Nee, het is puur buiten adem zijn, geen beklemmend gevoel. En door de droge lucht van gisteren voel je dat soms kriebelen in de keel + luchtpijp.
Als je het niet vertrouwt kan je eens een inspannings test laten doen bij sport medisch centrum, dan kijken ze oa of je hart geen onregelmatigheden vertoont bij inspanning. Heb ik ook eens laten doen en gelukkig zijn er geen beperkingen geconstateerd.

OOOH..dat burn met die Myo's!:fire:

Wordt er hier nu gepraat over mind mossel..:eek!:

• #1.831
PLPL 5x5 Week 2, Dag 1

Cardio:
1360 kCal, fietsen 42 km en zwemmen 540 m

zo Benen-buik

bicycles: 3x28
Squats: 1x8 78 kg; 5x5 93 kg (goal 108 +5 kg/wk)
Frog Crunch +10kg: 5x6
Front Squats 5x5 65.5 kg met straps (goal 73 +2.5 kg/wk)
Seated One leg Calf Raises (soleus) 3x (40R + 40L = 240) 30kg op knie

Opm: ik heb mijzelf eens gefilmd van opzij.... en het viel me tegen. Haal nog
niet parallel dus dat moet dieper :(

Lekker getraind!

Met squats gewoon eerst wat lichter pakken tot je parallel gaat en dan pas gewicht verhogen?

Ik heb ook wel artikelen gelezen waarin staat dat als je net niet parallel squat dat je meer je quads aanspreekt. Bij lager dan parallel pak je meer hams en glutes.

• #1.833
Ik denk dat dat wel klopt, maar het 'hoort' onder parallel.

Erg fijn om jezelf een oefening te zien uitvoeren op film, zie je toch weer dingen waar je jezelf niet bewust van bent :).

• #1.836
je had pijn aan je illopsoas of lies toch? misschien dat het de reden is dat je niet onder parallel komt?

Nee, nooit pijn gehad. Ze zijn wel verkort bij mij, maar daar heb je bij sq geen last van. Ik denk gewoon luiheid, of voorzichtigheid ;)

Erg fijn om jezelf een oefening te zien uitvoeren op film, zie je toch weer dingen waar je jezelf niet bewust van bent :).

Dat idd! Van voren in de spiegel lijkt het of ik met mijn kont onder kniehoogte kom, daarom stop ik op dat punt.

Doe je buikspieren voordat je gaat squaten? Ik zou ze lekker op het eind pakken, je hebt je abs hard genoeg nodig voor je squats.

• #1.839
Hmm, dat excuus ga ik ook maar gebruiken voor mijn quarter squats!:trollface:
:p
Doe je buikspieren voordat je gaat squaten? Ik zou ze lekker op het eind pakken, je hebt je abs hard genoeg nodig voor je squats.

Dat kan ik wel omruilen ja.....

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Nou, schiet maar....
Volgens mij is de diepte toch wel goed als ik er op let, maar ik geloof dat ik met mijn knieen redelijk ver naar voren kom.

Shit... filmpje uploaden mag niet.

Ik heb er een zip van gemaakt, dat mag wel ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Filmpje uploaden mag niet? Was net zo benieuwd Neet :eek:

Terug
Naar boven