XXL Nutrition

Drbrik from fat to shred

drbrik

Competitive Bodybuilder
Waardering
509
Helemaal nieuw aan het ijzer.
En wil het nu toch serieus aan gaan pakken. Na een paar weekjes rondkijken hier en wat aankloten op de sportschool. Toch mijn keus gevallen op stronglifts.

Blunder nummer 1 gemaakt.
Wilde weten wat ik aan kon.
Eerste training was dus....
Squat
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70

Benchpress
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 50
5 x 55

Bor
5 x 40
5 x 40
5 x 50
5 x 50
5 x 50
Alle sets gingen redelijk makkelijk. Maar de clou kwam de dag erna ... ****in spierpijn in mijn benen... Ga dus gewoon lege halter starten... En dan rustig opbouwen, heb namelijk dus het idee dat de kracht er wel zit maar de spieren nog niet gewend zijn aan de arbeid. Mijn ego weet nu dus dat ik niet super slap ben... Nu braaf aan het schema houden, spieren laten wennen en rustig aan de techniek werken. Hoop dat die spierpijn snel weg ebt want traplopen is pure horror nu.

Laatst bewerkt:
Bekende fout, ik dacht ook dat ik ervaren/sterk genoeg was maar zat al snel weer tegen een plateau.
Gwn rustig aan beginnen, techniek boven gewicht en het gewicht stijgt vanzelf, zeker met een leuke basis.

Succes met je volgende training!

• Topic Starter Topic Starter
Ja de spierpijn nu is ff klote, vandaag ff lostrappen op de fiets en dan cardio op de cross. Woensdag rustig beginnen aan 5x5. Heb namelijk een trainingsmaatje gevonden die daar ook mee wil beginnen. Dan maar een losse halter. Mijn benen zeggen dat dat voor nu even hard genoeg werken is. Weet nu wel dat er dan voorlopig geen fails komen en dat ik lekker elke keer gewicht kan toevoegen. Dat werkt dan wel weer motiverend!

Beter langzaam de goede kant op wandelen dan hard de verkeerde kant op rennen.

Dadelijk maar weer eens aan de gang. Nog lichte spierpijn in de benen, maar omdat ik nu braaf met lege bar ga beginnen zou dit moeten kunnen toch? Kan namelijk alleen morgenavond en zaterdagmorgen dankzij ons briljante planbureau!

er moet wel 1 dag rust tussen, maar daarna kan je gewoon weer, die spieren doorbloeden wel weer als je traint.

Nu om 9u morgenavond om 19:30 beter lukt niet maar anders haal ik de 3 keer niet deze week.

hmm nu ik het begin met zulke lage gewichten kan het nog wel.. maar alles moet wijken voor je training hea :)

Lol maar ja moet wel werken om geld te hebben voor goed eten!

je eten zelf vangen anders maar :)

Zo het zit er weer op voor vandaag

Sq 5 x 5 x 20kg
Bp 5 x 5 x 20kg
Bor 5 x 5 x 30kg

Daarna nog ff de boel losgegooid op de cross 10 min. En ff rekken, nu wel geen spierpijn meer. Voelt wel nog beetje raar om daar met een losse halter te staan, maar goed, programma is programma we'll give it a go!

het voelt ook stom maar in 12 weken kan je gewoon op 100kg squat zitten.. In mijn oude gym kon maar 10% dat denk ik.

en wat is nou 12 weken op een mensenleven?

Na lang twijfelen toch maar een foto'tje posten van de huidige stand van zaken. Niet iets waar ik trots op ben, maar misschien straks toch wel mooi om de progressie te zien. Ik zet hem bewust in een spoiler, want ik heb nogal wat littekens op mijn buik en niet iedereen kan daar goed tegen.

Laatst bewerkt:
Zo weer een rondje er op zitten:

Heel braaf weer aan het schema gehouden dus we kwamen op een imponerende:

squat 5x5x22,5
overhead press 5x5x20
Deadlift 5x40

Ging allemaal wel lekker trainingsmaatje erbij dus lekker op elkaars form kunnen letten. Allebei niet ontevreden daarover.
Alles ging super makkelijk, maar merk nu wel dat de overhead press toch wel de lastigste van de drie is voor mij.

Vandaag wel erg druk daar en helaas ook weer een paar flink stoerdoende petjes, die het grappig vonden om heel leuk er op te wijzen dat de meid in de smith nog meer squatte dan ik. Maar goed toen ze met hun drieen daarna moesten gaan discussieren welke oefening ze verder meer zouden gaan was ik wel enigzins gerustgesteld. Altijd makkelijk om te b**chen zonder een plan. En me has a plan. FF deze eerste paar moeilijke weken door met gegniffel achter mijn rug over mijn lage gewichten en dan ga ik wel weer vriendelijk terug lachen.

Leuke was dus wel dat het aan het einde van het verhaal dus best motiverend werkte :D

Aflossing op het werk was een uurtje te vroeg... Hoppa toch nog ff een uurtje kunnen gaan trainen dus!
Sqt 5x5x25
Bp. 5x5x22,5
Bor 5x5x32,5

Ging allemaal nog erg makkelijk. Maar goed braaf schema aanhouden, want mijn spieren zijn sporten niet meer gewend. En heb geen zin om elke keer tussen de trainingen in kreupel te lopen. Dus niks spectaculairs, maar wel lekker getraind!

Vanmorgen lekker wezen sporten, braaf aan het schema gehouden. Dan komen we dus uit op een whoopin
Sq 5 x 5 x 27,5
Ohp 5 x 5 x 22,5
Dl 1 x 5 x 45

Ging allemaal nog lekker makkelijk
Nu vanaaf alleen zondigen. Wokken met het gezinnetje voor mijn verjaardag

Vanavond weer even gaan sporten! Ik weet t twee dagen achter elkaar is niet ideaal, maar door de diensten kan ik zaterdag pas weer.

Vandaag was het dus;

SQ 5 X 5 X 30
BP 5 X 5 X 25
BOR 5 X 5 X 35

Ging erg lekker ondanks de hitte!

Na weer eens flink wat leeswerk besloten om dips en pullups aan de routine toe te voegen... Wel assisted in het begin. Ga proberen een gewicht te zoeken waarmee ik 3x8-10 kan doen van elk, en dan kijken of ik die elke twee weken met minder meegewicht kan doen. Als ik ze gewoon BW kan doen wil ik ook buikspieroefeningen gaan toevoegen. Maar ook hierbij dus licht beginnen en rustig opbouwen. No need to rush!

je kan beter niet assisted doen en meteen bw proberen, ook al kan je maar 1 pullup.
je zult merken dat je heel snel meer kan.

Leuk nog eentje die Stronglift 5x5 doet. Ik ben er ook een aantal weken geleden mee begonnen.

Maar je bouwt heel snel op met deze training.. Dus als men kijkt, schijt aan. Ik doe het ook samen met een maatje en zij zit inmiddels op 60 kg DL en 42.5 kilo Squat.. Gaat echt snel..
Het maakt trouwens niet uit hoe zwaar of licht je traint ze kijken toch wel.. Gisteren had ik een groep meiden die schenen naar mij te kijken omdat ik 65 kilo Deadlift aan het doen was.. Waren geen positieve blikken die keken, schijnt..
Ach ja who cares.. Zij cardioen alleen maar :-P

En zo'n mooi lijntje op de buik heb ik ook ;-)
Succes met trainen

Leuk nog eentje die Stronglift 5x5 doet. Ik ben er ook een aantal weken geleden mee begonnen.

Maar je bouwt heel snel op met deze training.. Dus als men kijkt, schijt aan. Ik doe het ook samen met een maatje en zij zit inmiddels op 60 kg DL en 42.5 kilo Squat.. Gaat echt snel..
Het maakt trouwens niet uit hoe zwaar of licht je traint ze kijken toch wel.. Gisteren had ik een groep meiden die schenen naar mij te kijken omdat ik 65 kilo Deadlift aan het doen was.. Waren geen positieve blikken die keken, schijnt..
Ach ja who cares.. Zij cardioen alleen maar :-P

En zo'n mooi lijntje op de buik heb ik ook ;-)
Succes met trainen

Welkom. Ja het lijntje maak ik me niet zo'n zorgen over, maar waar de stoma heeft gezeten ben ik bang dat het er echt lelijk uit gaat zien, maar we zien wel!

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------

je kan beter niet assisted doen en meteen bw proberen, ook al kan je maar 1 pullup.
je zult merken dat je heel snel meer kan.

Aangezien ik dat geprobeert heb gaan we dus nog wel ff assisted doen, damn voelde ik me zwak maar een halve rep! Ff met wat gewicht dat alles snel went en dan zo snel mogelijk naar BW

Terug
Naar boven