XXL Nutrition

Drbrik from fat to shred

Welkom. Ja het lijntje maak ik me niet zo'n zorgen over, maar waar de stoma heeft gezeten ben ik bang dat het er echt lelijk uit gaat zien, maar we zien wel!

Ja kan me voorstellen. Ik heb geen stoma gehad. Maar schijnt dat je met buikspieren wel moet oppassen ivm kans op een breuk.. Maar vooral naar je lichaam luisteren dan merk je het wel..

Respect voor je log, lange weg te gaan maar het begin zit er al goed in zolang je maar niet opgeeft

• Topic Starter Topic Starter
Respect voor je log, lange weg te gaan maar het begin zit er al goed in zolang je maar niet opgeeft
Dankje, denk dat het is dat ik altijd vrij slank was. Door die operaties echt stil gelegen en nu ineens dik (anders kan ik het gewoon niet noemen) Anderhalf jaar er niks aan kunnen doen. En nu kan ik eindelijk echt aan de bak. Heb nu ook het gevoel dat de knop nu echt om is. Zit nu elke keer met smart te kijken naar de volgende keer dat ik weer wat ijzer mag gaan grijpen.

Voeding is moeilijk door kids, diensten en een vrouw die nog niet helemaal om is. Maar het gaat elke keer al een beetje makkelijker. Ik kan nu nog niet zeggen dat ik al helemaal super clean eet, maar het gaat er steeds meer naar toe.

Ach ja mijn hele leven in een keer omgooien is misschien ook wat veel om van mezelf te verwachten. Maar alles stap voor stap aanpakken is goed te doen en over het algemeen kan ik elke week weer met steeds meer trots terug kijken.

Maar juist omdat het een lange weg is, en ik ook echt niet mooi er op sta. Hoop ik op de lange termijn hiermee meer beginners te kunnen motiveren. (zoals ook de reacties tot nu toe mij motiveren)

Zo vandaag was weer lekker,... squat 32,5 ohp 25, dl 50

Ging allemaal nog makkelijk, maar voelde wel lekker. Nu alweer zin in de volgende ronde!

In! Veel succes in ieder geval. Slimme keus van het langzaam opbouwen, gaat toch in het begin erg rap met de gewichten. Kan me voorstellen dat het ook voor je gezin lastig is om te turnen, gun ze even de tijd, dat komt wel, stapje voor stapje ;)

Aangezien ik dat geprobeert heb gaan we dus nog wel ff assisted doen, damn voelde ik me zwak maar een halve rep! Ff met wat gewicht dat alles snel went en dan zo snel mogelijk naar BW

Probeer ook eens negatieve reps met pullups, zet een bankje of krukje bij de pullup-bar en begin vanaf de boven-positie (dus met je gezicht al tegen de bar aan). Laat je vervolgens zo langzaam mogelijk zakken. Dat is dan 1 rep, vervolgens stap je weer op het krukje en begin je weer bovenaan. Zo maak je netjes je reps af.
Volgende keer probeer je weer een normale pullup, kijk of je 1 echte kunt maken. De rest van de set maak je weer af met negatives. Zo went je lichaam sneller denk ik.
Succes iig, laat je niet ontmoedigen door de beachboys, die zijn na de zomer toch weer pleite.

In! Veel succes in ieder geval. Slimme keus van het langzaam opbouwen, gaat toch in het begin erg rap met de gewichten. Kan me voorstellen dat het ook voor je gezin lastig is om te turnen, gun ze even de tijd, dat komt wel, stapje voor stapje ;)
Ja dat langzaam opbouwen vind mijn ego alleen niet altijd even grappig, maar ja lange termijn doelen winnen het nu eenmaal van kortzichtige doelen. En Welkom natuurlijk!

---------- Toegevoegd om 08:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:02 ----------

Probeer ook eens negatieve reps met pullups, zet een bankje of krukje bij de pullup-bar en begin vanaf de boven-positie (dus met je gezicht al tegen de bar aan). Laat je vervolgens zo langzaam mogelijk zakken. Dat is dan 1 rep, vervolgens stap je weer op het krukje en begin je weer bovenaan. Zo maak je netjes je reps af.
Volgende keer probeer je weer een normale pullup, kijk of je 1 echte kunt maken. De rest van de set maak je weer af met negatives. Zo went je lichaam sneller denk ik.
Succes iig, laat je niet ontmoedigen door de beachboys, die zijn na de zomer toch weer pleite.
Eens kijken of ik wat bruikbaars vind daar... dan gaan we die eens proberen.. thanks voor de tip.

In! Goed bezig man. Ik ben anderhalf jaar geleden ook begonnen met SL en heb het uiteindelijk iets van 9 maanden gedaan, met goed resultaat. Succes verder!

Hoppa! Hij ging weer lekker sq 35 bp 27,5 bor 37,5 allemaal 5x5 en redelijk easy allemaal... 1,5 pull up en 2 dips tussen bankjes. Nu weer wachten tot donderdag zucht.

Ps welkom NickyCF en LKK

En The Rider thanks voor de tip maar weinig bankjes of zo beschikbaar, ik sport maar bij een goedkope budgetketen :p

ik snap je hoor met dat ego, ik snap je heel goed ;)

Oh nee dan is t goed. We komen uit ong dezelfde windstreek he.... Maar goed als je me zou kennen had je mijn nickname wel herkent!
één cijfertje verschil in windstreek inderdaad....
en ik kan de nick wel vertalen, maar geen associaties met een persoon erbij ;)

Ik heb weer uit kunnen rusten op het werk dus vanavond toch maar weer gegaan.
Sq 37,5
ohp 27,5
dl 55
alles weer netjes 5x5 hij ging lekker. Toch maar geen 2 daagjes achter elkaar meer want ik voelde t wel!

dag rust ertussen is wel een must met dit schema ja ;)

overigens: dips tussen bankjes ben ik niet zo'n fan meer van.. beetje onnatuurlijke positie voor je schouders imo. Weet niet of iemand anders hier miss wat meer info over heeft maar parallel dips zijn beter. (aan twee van die stangen die vaak bevestigt kunnen worden aan een powercage)

nou ben ik helemaaaal geen fan van dips (ik beken). mijn elleboog raakt geblessuurd van die oefening.. ik krijg zo'n elektrische schok door mijn arm van één ****ing dip.

succes verder.

Vanavond ging hij weer lekker

Sq 5x5 40kg
Bp 5x5 40kg
Bor 5x5 40kg

3x12x10kg skullcrushers
3x12x15kg preacher curls (sorry beachboy mode :P )

Ging allemaal heerlijk, ondanks mijn foutje had de Bp op 30 moeten doen volgens het schema, maar aangezien hij nog erg makkelijk ging gaan we maar door met dit gewicht. Volgende keer gewoon 42,5kg.
Voelt nu wel als lekker getraind aan.
De squat gaat nog erg makkelijk maar ik merk dat ik met 40kg op mijn schouders makkelijker en fijner ass to grass ga dus gewoon dit volhouden en nu kan ik dus flink op mijn techniek werken.
Ben wel eens aan het denken om de squat ook eens low bar te proberen. Gewoon om eens te kijken of ik die techniek ook onder de knie krijg.

Voor de rest gaat hij erg lekker en ik heb nog steeds elke keer meer zin om te gaan trainen. Kan niet wachten tot of ik fail of dat ik gewichten begin te tillen die bij de grote jongens horen in plaats van op het speelplein.

Maar een manier om daar te komen en dat is doorknallen op de volgende training. Heb d'r zin aan!

Als je lowbar kan, moet je het zeker proberen. Ik vond lowbar squatten veel prettiger qua squatbeweging, maar helaas kan mijn rechterschouder niet ver genoeg naar achteren om de stang met rechte pols te ondersteunen. Je pols moet nl op de stang rusten, niet andersom want dan kom je in de problemen als de gewichten zwaar worden.

dag rust ertussen is wel een must met dit schema ja ;)

overigens: dips tussen bankjes ben ik niet zo'n fan meer van.. beetje onnatuurlijke positie voor je schouders imo. Weet niet of iemand anders hier miss wat meer info over heeft maar parallel dips zijn beter. (aan twee van die stangen die vaak bevestigt kunnen worden aan een powercage)

nou ben ik helemaaaal geen fan van dips (ik beken). mijn elleboog raakt geblessuurd van die oefening.. ik krijg zo'n elektrische schok door mijn arm van één ****ing dip.

succes verder.
of in de ringen....als dat lukt!

succes met zoeken naar de fijnste squatpositie voor jou!

Vanavond ging hij weer lekker

Sq 5x5 40kg
Bp 5x5 40kg
Bor 5x5 40kg

Ik doe mijn uiterste best om voor jou uit te blijven :)
Je komt nu tenminste aan gewichten waarbij je ook het gevoel hebt dat je wat hebt gedaan.

Aan jou de uitdaging om me in te halen :D Maar dat lukt je vast wel.

Terug
Naar boven