XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
less is more :)

Ik denk dat je een juiste keuze maakt!

Wat is het verschil tussen shoulder press en mp? doe je shoulder press zittend? misschien is het eens wat om push press te proberen ofzo? I.m.o.: push press voor kracht en explosiviteit, mp voor massa en conditie. Zo heb ik het in mn schema. Push press zou ik gewoon als afwisseling eens proberen.

Laatst bewerkt:
Ik zou voorstellen de "Military presses" te vergeten, en alleen de "Dumbbell shoulder presses" doen als press oefening.
De "Upright rows" zijn een hele antieke/ouderwetse aanvulling hier op, en kunnen dus mijn goedkeuring wel wegdragen! ;)
De "Dumbbell seated rear lateral raises" zijn een mooie waardevolle aanvulling, al zou ik die zelf eerder vervangen door reguliere "Side laterals" omdat de achterkant ook meegepakt word met "bent over rows", en die mag zeker niet ontbreken in een goed schema! ;)
Maar dat is puur persoonlijk hoor, je schema ziet er niet verkeerd uit, gewoon basic.
Voor de triceps zou ik aanraden de "Seated triceps extensions" en "Skullcrushers" en "Parallel bar dips" te doen, dan heb je alles wel te pakken denk ik. :thumbs:

Maar ach, schema's zijn er om overhoop te goien, en te doen zoals het jou het beste aanvoelt en uitkomt imo.
Succes er mee!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.764
less is more :)

Ik denk dat je een juiste keuze maakt!
Thnx - ja, dat less is more principe, is altijd lastig voor dwergen...
(of gewoon voor mij)
Wat is het verschil tussen shoulder press en mp? doe je shoulder press zittend? misschien is het eens wat om push press te proberen ofzo? I.m.o.: push press voor kracht en explosiviteit, mp voor massa en conditie. Zo heb ik het in mn schema.
MP = staand met BB
SP = zittend met DB

Pushpress voor kracht & explosiviteit - heb ik dat nodig dan?

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:46 ----------

Ik zou voorstellen de "Military presses" te vergeten, en alleen de "Dumbbell shoulder presses" doen als press oefening.
De "Upright rows" zijn een hele antieke/ouderwetse aanvulling hier op, en kunnen dus mijn goedkeuring wel wegdragen! ;)
De "Dumbbell seated rear lateral raises" zijn een mooie waardevolle aanvulling, al zou ik die zelf eerder vervangen door reguliere "Side laterals" omdat de achterkant ook meegepakt word met "bent over rows", en die mag zeker niet ontbreken in een goed schema! ;)
Maar dat is puur persoonlijk hoor, je schema ziet er niet verkeerd uit, gewoon basic.
Voor de triceps zou ik aanraden de "Seated triceps extensions" en "Skullcrushers" en "Parallel bar dips" te doen, dan heb je alles wel te pakken denk ik. :thumbs:

Maar ach, schema's zijn er om overhoop te goien, en te doen zoals het jou het beste aanvoelt en uitkomt imo.
Succes er mee!
Oeh! Zoveel keuzes...
Pas op of ik ga weer oefeningen toevoegen! (ze zijn ook allemaal veel te lekker!)

Nee nee nee!
Je bent op de goede weg, alleen hebben "Military presses" een beetje hetzelfde doel als "Shoulder presses" that's all.
En het verschil tussen "side" of "bent over" lateral raises is naar persoonlijke voorkeur aan te wenden.
Probeer anders eens aan het advies van Lee Labrada voor naturals te denken.
Die zegt grote spiergroepen train je 20-30 minuten, kleine spiergroepen 10-20 minuten/training.
Probeer dan maar eens zo veel sets te doen als waar jij weer stiekem over zit te fantaseren...
;)

ik zeg shoulder press eruit en MP erin houden :) en verder ben ik het wel met de grote man eens.

Thnx - ja, dat less is more principe, is altijd lastig voor dwergen...
(of gewoon voor mij)

Voor mij ook :thumbs:

MP = staand met BB
SP = zittend met DB

Doe ik ook in die volgorde, weet precies wat je bedoeld.. voelt inderdaad gewoon lekker.

Pushpress voor kracht & explosiviteit - heb ik dat nodig dan?

Push press werkt ook voor massa, het enige verschil met MP is dat je in feite de bar omhoog 'cheat' door je benen te gebruiken, waardoor je de neerwaartse (contractie) beweging meer gewicht kan pakken. Voor de meeste oefeningen geld dat je de neerwaartse beweging veel meer gewicht aan kan, daarom werkt het negatief uitvoeren van een oefening soms ook erg goed. Als je een oefening normaal uitvoert zal je altijd falen bij de opwaarste beweging, eigenlijk zonde omdat je neerwaarts nog meer aangekund had :rolleyes:

Do i make sense?

Oeh! Zoveel keuzes...
Pas op of ik ga weer oefeningen toevoegen! (ze zijn ook allemaal veel te lekker!)

:finger:

Na werk lekker andijviestamppot gemaakt (dát was lang geleden!)

K@p0t LeKkaah :meal:

• #2.768
Military Press
12*20kg
9*22,5kg PR!:D

DB Shoulder Press
12*7,5kg
10*10kg

Upright Row
12*20kg
12*22,5kg
12*25kg PR!:D
5*30kg+5*26kg PR!:D

DB seated rear lateral raise (fok wat een naam!)
12*2,5kg
12*5kg
12*7,5kg
12*7,5kg
>Dat die gozer meetrainde was wel handig: weet nou meteen hoe ik deze goed doe...

Assisted tricep dip
12*BW-15kg
19*BW-5kg
5*BW
5*BW PR!:D

DB Tricep extension
12*5kg
12*7,5kg
12*10kg
8*12,5kg + 4*10kg

Cable pushdown
12*20kg
12*25kg
12*30kg
12*30kg

Crosstrainer
45 min
374 Kcal
152 avg
171 max

...vergeten foto's te laten maken. Wel mezelf verjaardagscadeautje gegeven: onbeperkt abo voor komende jaar (vroeg cadeau, ik weet het...)

Laatst bewerkt:
Ik zit aan de whey, telt dat ook als 'gebruiken'?
:cool:

Schouders:

Military Press (Deltoid, Anterior)

Shoulder Press (Deltoid, Anterior)

Upright row (Deltoid, Lateral)

Dumbbell Seated Rear Lateral Raise (Deltoid, Posterior)

Triceps:

Assisted Triceps Dip (Triceps Brachii)

Dumbbell Triceps Extension

Cable Pushdown (with V-bar)

3 setjes per oefening (geen 4)... "Less is more" zullen we maar weer eens zeggen... *zucht*
Ik zou 1 press doen voor schouders (4 setjes), 1 front delt (frontraise en deels bij upright rows), 1 side delt (side raise, single arm side raise, cable side raise etc.) en/of 1 rear delt (rear delt raise etc.)

Wat tricep betreft zijn dips inderdaad heerlijk! En is 3 oefeningen a 3 sets wel ok denk:D Slaap lekker straks Dwarfje!:D

Edit: goede training hoor! Lekker wat kilootjes versleept:D

Laatst bewerkt:
  • #2.770
Ik zou 1 press doen voor schouders (4 setjes), 1 front delt (frontraise en deels bij upright rows), 1 side delt (side raise, single arm side raise, cable side raise etc.) en/of 1 rear delt (rear delt raise etc.)

Wat tricep betreft zijn dips inderdaad heerlijk! En is 3 oefeningen a 3 sets wel ok denk:D Slaap lekker straks Dwarfje!:D
Thnx, Skater: jij ook slaap lekker! Verkoudheid eruit slapen hoor!

2 sets MP en 2 sets SP voelt niet lekker, twijfel welke ik eruit ga gooien... (stiekem vind ik met DB's spelen leuker...)
Die andere twee oefeningen voor schouders kunnen dan blijven... triceps zal wel goed zijn zo...

Thnx 4 help!

lekkere training! mooie pr's ook :)

ik zou voor de MP gaan omdat je die staand doet en zo wat meer je core aanpakt t.o.v. shoulder press

• #2.772
lekkere training! mooie pr's ook :)

ik zou voor de MP gaan omdat je die staand doet en zo wat meer je core aanpakt t.o.v. shoulder press

Thnx!
Ja, ik was er al bang voor...
(ik vind alleen die DB's zo leuk :o - wil eigenlijk weer proberen die 12,5kg te drukken... en dan door naar de 15kg!)
Mag die Shoulder Press niet als extra op het eind er achteraan? Voor als ik nog puf over heb? *pretty much please?*

anders doe je toch de ene week MP, andere week SP? uiteindelijk boeit het niet zo heul veel

Dat ziet er weer lekker uit en toppie met je PR's, gefeliciteerd toch leuk als je weer een record breekt nietwaar?!!:D

Dumbbell shoulder presses mag je ook staand doen hoor Dwarf. ;)
Flinke training met die pr's! :thumbs:

Thnx!
Ja, ik was er al bang voor...
(ik vind alleen die DB's zo leuk :o - wil eigenlijk weer proberen die 12,5kg te drukken... en dan door naar de 15kg!)
Mag die Shoulder Press niet als extra op het eind er achteraan? Voor als ik nog puf over heb? *pretty much please?*

Mag best, moet je zelf aanvoelen of het teveel voor je word. :)

• #2.778
anders doe je toch de ene week MP, andere week SP? uiteindelijk boeit het niet zo heul veel
Is een idee...
Dat ziet er weer lekker uit en toppie met je PR's, gefeliciteerd toch leuk als je weer een record breekt nietwaar?!!:D
Altijd lekker - vooral als je het eerst niet door hebt (en je afvraagt of je dit gewicht ooit eerder hebt gepakt, terugbladert in je boekje, en ... :D)
Dumbbell shoulder presses mag je ook staand doen hoor Dwarf. ;)
Flinke training met die pr's! :thumbs:
Staand?! Dat lijkt me juist een hel!
Ik wil gewoon graag elke training proberen zwaarder te gaan ;)
Mag best, moet je zelf aanvoelen of het teveel voor je word. :)
:D :thumb:
Mijn idee dwarf..gewoon om de week doen..

Goedemorgen trouwens!:D
Goedemorgen!
Weer lekker aan het werk? :cool:

staand shoulderpressen vind ik wel een mooi compromis tussen de MP en SP :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven