XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.481
Oh 12 keer maar :roflol:

Klinkt goed die chili con carne, even opzoeken! :)

En wat betreft de chocolade, hier wat leuk nieuws!
Dat van die cacao wist ik al, maar in mijn eetschema staat geen chocolade, en ik ben strikt genoeg om het dan ook niet te eten.
rund hogere biologische waarde? En vetgehalte dan?

nou toch maar aan de jurk!
Ben blij dat ik van B ter afwisseling rund "moet" eten, alleen jammer dat het wel met aardappels is...

rund hogere biologische waarde? En vetgehalte dan?

nou toch maar aan de jurk!

De biologische waarde van eiwitten

Whey isolaat - 130-150
Whey concentraat - 115-125
Heel ei - 100
Melk (koe) - 91
Ei eiwit - 88
Vis - 83
Rundvlees - 80
Kip - 79
Caseïne (melkeiwit) - 77
Soja - 74
Rijst - 59
Granen - 54
Bonen - 49

Mager rundvlees

Voedingswaarde per 100 g onbereid:
Energie: 108 kcal
Eiwit: 22.6 gram
Vet: 1.9 gram
IJzer: 1.6 milligram

Biefstuk

Voedingswaarde per 100 g onbereid:
Energie: 109 kcal
Eiwit: 23.8 gram
Vet: 1.5 gram
IJzer: 2 milligram

Valt mee toch? ;)

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Dat van die cacao wist ik al, maar in mijn eetschema staat geen chocolade, en ik ben strikt genoeg om het dan ook niet te eten.

Uiteraard staat het niet in je schema, maar zo nu en dan wat cacao rijke chocolade moet kunnen hoor, zeker als je altijd zo strikt eet :thumbs:

Ben blij dat ik van B ter afwisseling rund "moet" eten, alleen jammer dat het wel met aardappels is...

Wat is er mis met aardappelen? of vind je het gewoon niet lekker.

• #3.483
Ik ben inderdaad niet gek op aardappel - en vriendlief ook niet... :rolleyes:
Standaard als we een zak aardappels kopen komen we er naar verloop van tijd achter dat we per ongeluk aardappelplantjes in de trapkast hebben liggen...

biefstuk is een prima alternatief voor kip of vis!

wel ff opletten met die chili con carne; bonen bevatten hoop carbs

als je nou die aardappies kookt met schil... af laten koelen... in blokjes snijden (uiteraard met schil, plakjes, partjes what ever wat jij wil), bakken met uitje, knoflook, tijm... jamjam... wedden dat jij aardappels lekker vindt? (wel met een vastkookende, geen kruimig... bah!)

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

oh effe... biologische waarde... bij 100 procent komt een eiwit voor 100 procent overeen met lichaamseigen eiwit... toch? Dat is toch wat biologische waarde betekent... wat is dat dan bij whey als dat over de 100 % is....? (een hele dikke eiwit die op een mens lijkt? :p)

• #3.487
als je nou die aardappies kookt met schil... af laten koelen... in blokjes snijden (uiteraard met schil, plakjes, partjes what ever wat jij wil), bakken met uitje, knoflook, tijm... jamjam... wedden dat jij aardappels lekker vindt? (wel met een vastkookende, geen kruimig... bah!)

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

oh effe... biologische waarde... bij 100 procent komt een eiwit voor 100 procent overeen met lichaamseigen eiwit... toch? Dat is toch wat biologische waarde betekent... wat is dat dan bij whey als dat over de 100 % is....? (een hele dikke eiwit die op een mens lijkt? :p)

Ja, het is ook niet dat ik ze NIET lekker vind (zeker niet als je ze zo klaar maakt), maar ben er gewoon niet zo gek op - doe mij maar rijst, noodles etc.

Van biologische waardes heb ik absoluut geen verstand, doe gewoon netjes wat B zegt ;)

wat is dan de Netto eiwitbenutting? NEB? dacht dat dat juist ging over de mate van opneembaarheid...

wat is dan de Netto eiwitbenutting? NEB? dacht dat dat juist ging over de mate van opneembaarheid...

Met de biologische waarde (BW) en de verteerbaarheid kan je de netto-eiwitbenutting (NEB) worden berekenen. De netto-eiwitbenutting van een eiwit is het getal dat aangeeft hoeveel grammen lichaamseiwit uit 100 gram voedseleiwit kunnen worden opgebouwd. De Netto-eiwitbenutting wordt bepaald door de biologische waarde te vermenigvuldigen met de verteerbaarheid

Als de biologische waarde 70 is en de verteerbaarheid 90% dan is de netto eiwitbenutting 63%.

kapish? :rolleyes:

Hier een voorbeeldje:

Eiwit verteerbaarheid van diverse producten:
BW NEB Verteerbaarheid​
  • Ei eiwit
    97 96 99%​
  • koemelk
    75 71 95%​
  • rundvlees
    82 78 95%​
  • vis
    79 77 97%​
  • rijst
    67 63 94%​
  • soja
    73 61 84%​
  • tarwe
    50 48 96%​

Zag dat recept van die chili con carne ook, jammie.

De spierpijn is vandaag ergerrrrrr. Ik had echt moeite met in en uit de auto stappen.
Normaal lopen lukte al niet. Kreeg al opmerkingen van mensen....ben je ziek??? Ja ziek van de spierpijn....

Al nieuws over je schouder?

• #3.493
Yates row
15*30kg
10*40kg
6*50kg

Reverse grip pulldown (front)
15*25kg
8*35kg
12*40kg
6*45kg

Row machine (geen flauw idee hoe het ding heet) - gewicht per hand
15*10kg
8*10kg
12*10kg
7*15kg

Bent over side lateral raise ...of zoiets
12*7,5kg
10*7,5kg
12*7,5kg

Upright row met EZ-bar
15*17,5kg
8*22,5kg
6*27,5kg
>bleek dat mijn techniek niet klopte (te hoog optrekken) wat o.a. voor last in mijn schouder kan zorgen... Opletten bij deze oefening dus!

EZ-bar curl
15*17,5kg
6*22,5kg
12*17,5kg

DB bicep curl superset met Preacher curl machine
12*7,5kg
12*7,5kg
12*7,5kg

Preacher curl machine
10*10kg
10*10kg
9*10kg

...dit krijg je ervan als je tegen B zegt nooit spierpijn in je biceps te hebben..
Morgen bescheiden junk - in principe elke maaltijd iets 'extra' - dus 3x raden wie er morgen bij z'n ontbijt een boterham met pindakaas zit te eten! IKKE!!! :D
B heeft naar m'n schouder gekeken, en het zou een beginnende ontsteking kunnen zijn, maar eigenlijk heb ik er te weinig last van tijdens trainen. Hij heeft als gegeven een bepaalde creme erop te smeren (naam kwijt), schijnt te verzachten. Verder even aanzien, helpt de creme niet dan naar huisarts of fysio.

Beginnende ontsteking.....doet het pijn als je ook je jas oid aantrekt? Je bent volgens mij best eigenwijs..... voordat ik verder ga met adviezen geven:p

• #3.496
Beginnende ontsteking.....doet het pijn als je ook je jas oid aantrekt? Je bent volgens mij best eigenwijs..... voordat ik verder ga met adviezen geven:p
Heel soms een beetje, op dit moment helemaal geen last.
Nou, ik kan wel behoorlijk eigenwijs zijn, maar niet in dit soort gevallen. Het zou kunnen dat het een beginnende ontsteking is, maar is absoluut niks aan zeker.
Tantum.

Keurige training Dwarf, hoe zit het met de spierpijn in de guns? ;)

Hoop voor je dat het geen ontsteking is, anders vallen er veel oefeningen af. Maar aangezien je er niet zoveel last van heb denk ik dat je je schouders gewoon iets te zwaar getraind hebt afgelopen keer.. beetje rust kan al wonderen doen :thumbs:

• #3.498
Nog geen spierpijn in m'n biceps! :p
Kan dat dan?! Woensdag spieren flink trainen en vrijdagochtend pijn krijgen? Het is nl. écht geen spierpijn (dat had ik herkend).

Succes met je schouders en een fijn weekend!

geen spierpijn in je biceps hmmmm.... als dat er morgen nie is dan eu... zijn je biceps stuk!
:p

Fijn weekend!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven