Fitness Seller

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
http://www.youtube.com/watch?v=gtevN0SWp-o

ik heb een filmpje geplaatst van yates
op deze manier doe ik hem ook
ik leg de halter dus niet meer neer
op het moment van spanning kom ik weer omhoog

deze moet je echt in je hams voelen - dus laat er effe naar kijken
dwarf
nette basis-training

waarom vermeld je gewoon niet bij de squats het totaal-gewicht
net zo makkelijk toch - nou moet ik zo rekenen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.702
nu eerst even douchen...

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:01 ----------

ik heb een filmpje geplaatst van yates

waarom vermeld je gewoon niet bij de squats het totaal-gewicht
net zo makkelijk toch - nou moet ik zo rekenen

Thnx voor het filmpje! Zometeen kijken wanneer ik aan de kwark zit.

Ik heb geen flauw idee wat deze halter weegt... we hebben halters van 20kg, 15kg en ik geloof ook wat varianten er tussenin... :rolleyes:

Gebruik je een OL bar bij squats of niet want anders ben je toch al gauw 70kg aan het squaten! WAt behoorlijk imposant is voor zo'n kleine dame!

Edit ik zie het al:D

Laatst bewerkt:
  • #3.704
Gebruik je een OL bar bij squats of niet want anders ben je toch al gauw 70kg aan het squaten! WAt behoorlijk imposant is voor zo'n kleine dame!

Edit ik zie het al:D

Vertel mij hoe ik die herken en ik vertel het je - wil het zelf ook wel weten eigenlijk...

Vertel mij hoe ik die herken en ik vertel het je - wil het zelf ook wel weten eigenlijk...

OL bars hebben draailagers waardoor je gewicht (plates) niet mee draaien maar horizontaal blijven hangen. Verders zijn ze vaak langer (220cm dacht ik).

Een olympische halterstang van 220 cm kan wel 10-12 kilo wegen. Een OL curlstang c.a. 5-7.

Laatst bewerkt:
  • #3.706
OL bars hebben draailagers waardoor je gewicht (plates) niet mee draaien maar horizontaal blijven hangen. Verders zijn ze vaak langer (220cm dacht ik).

Een olympische halterstang van 220 cm kan wel 10-12 kilo wegen. Een OL curlstang c.a. 5-7.
Ik denk dat ik weet hoe zo'n stang met draailagers er uit ziet, volgens mij hebben we die eentje in onze gym - niet dat ik die vandaag gebruikt heb...
OL curlstang zou ik echt niet weten wat je bedoelt... Neem zaterdag iig wel een foto van de stangen die we hebben.

Ik denk dat ik weet hoe zo'n stang met draailagers er uit ziet, volgens mij hebben we die eentje in onze gym - niet dat ik die vandaag gebruikt heb...
OL curlstang zou ik echt niet weten wat je bedoelt... Neem zaterdag iig wel een foto van de stangen die we hebben.

OL curlstang is gewoon een korte curlstang (met draailagers), voor curls :thumbs:

• #3.709
Die heb je dan toch net afgelopen training al gedaan?

Das idd een stifflegged DL, die is weer anders dan een RDL.
Klopt, ik bedoelde ook op de manier die gepost was (puur op techniek, en weinig gewicht op de stang).
RDL of SLDL... iedere keer als ik een uitleg van iemand krijg dan hoor ik weer wat anders. Ik leg de stang in ieder geval niet neer, hou m'n rug recht (voor zover dat lukt) en benen zijn ook recht (net niet knieen op slot).

Zelfde geldt trouwens voor French Press, Skullcrushers, Nosebreakers etc: verschillende mensen geven verschillende uitleg over wat het is.

Imp, waarom is het dan geen stiff legged DL? Hij houdt z'n benen toch volledig gestrekt en z'n knieen gelocked?
Geen rounded onderrug idd, maar das toch geen voorwaarde om het een stifflegged te noemen?

• #3.711
*volgens mij kwam Imp langs met een opmerking*

Als ik Imp mag geloven doe ik dus wel een RDL... Nou ja, ik doe iig iets met gestrekte benen.

Klopt, ik bedoelde ook op de manier die gepost was (puur op techniek, en weinig gewicht op de stang).
RDL of SLDL... iedere keer als ik een uitleg van iemand krijg dan hoor ik weer wat anders. Ik leg de stang in ieder geval niet neer, hou m'n rug recht (voor zover dat lukt) en benen zijn ook recht (net niet knieen op slot).

Zelfde geldt trouwens voor French Press, Skullcrushers, Nosebreakers etc: verschillende mensen geven verschillende uitleg over wat het is.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/in-vorm/1001004002819404/index.html#product_images

Ik heb het boek ook, echt handig. (Met plaatjes.)

• #3.713
  • #3.715
dat is een RDL ;) bij een stifflegged DL krom je je rug (en til je vanuit je rug), bij een RDL hou je je rug recht en gebruik je je hams
Aangezien ik 'm voor m'n hammetjes doe geef ik jou gelijk.
Wie hetzelfde bedoelt geef ik ook gelijk :cool:

• #3.718
Vanavond thuis maar even kijken met geluid erbij - kan er nu niet veel van maken ;)

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

Ik vind het meer een stifflegged DL zonder rounded onderrug, of een RDL met locked knieen :D
Dan krijg jij ook gewoon lekker gelijk!
(ze lijken ook gewoon veel op elkaar, met als verschil rug en knieen)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven