AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
(ze lijken ook gewoon veel op elkaar, met als verschil rug en knieen)

ze lijken niet op elkaar ;) je benen hoeven niet gestrekt bij RDL (liever niet zelfs), het gaat om de spanning op je hams en die krijg je ook als je een buiging in je knieen hebt.

simpel gezegd: RDL is een goede oefening als je je hams wil trainen, SLDL is een goede oefening als je je rug wil vernken.

Er zit verschil in, maar volgens het filmpje niet heel veel. Startpositie bij RDL is dat je de stang al draagt en naar het beneden gaan je kont naar achteren duwt, zodat je bij het weer opkomen de Hams aanpakt. Bij de SDL start je met de stang op de grond....

Nou kijk vanavond zelf maar even.

Noem het zoals je het noemen wilt of vraag het aan B..

Ik gebruik bij het banken de olympische stang en die is voor zo ver ik weet 20 kilo???

Niet op de uitvoering letten :p die is inmidels beter ;)

user61626_pic2479_1242242736.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.726
  • #3.729
Niet elke OL stang is altijd 20kg, er zit nogal wat variatie in, meten is weten, en dan wel met de sluitringen erop;)
Is waar! maar dat is wat de eigenaar mij zei. Neem aan dat ze bij wedstrijden wel altijd de OL van 20 kilo gebruiken? Haha zou niet best zijn altijd maar denken dat je een stang van 20 pakt dus 70 drukt en blijkt 60 te zijn :D das lullig.

ze lijken niet op elkaar ;) je benen hoeven niet gestrekt bij RDL (liever niet zelfs), het gaat om de spanning op je hams en die krijg je ook als je een buiging in je knieen hebt.

simpel gezegd: RDL is een goede oefening als je je hams wil trainen, SLDL is een goede oefening als je je rug wil vernken.

ik ben nu even niet met je eens cor - dat mag tochwel he;)
als je de techniek goed onder de knie hebt dan is zo'n stiff zoals yates hem uitvoert echt een killer - je beweging is heel kort , want je voelt vrij snel je hams al trekken - als je deze in je rug voelt doe je hem gewoon niet goed :)

• #3.732
He die opmerking van Corpaul heb ik gemist!
Daar ben ik het namelijk ook niet mee eens...
Dat ik (dus) niet helemaal goed uitvoer is me ondertussen duidelijk (en voel trouwens helemaal geen spierpijn onder de gordel... Triceps voel ik trouwens nog steeds dat ik ze flink gebruikt heb (denk dat dit laatste dag tricepspierpijn is).

ik ben nu even niet met je eens cor - dat mag tochwel he;)
als je de techniek goed onder de knie hebt dan is zo'n stiff zoals yates hem uitvoert echt een killer - je beweging is heel kort , want je voelt vrij snel je hams al trekken - als je deze in je rug voelt doe je hem gewoon niet goed :)

zoals ik al zei, dat filmpje van yates is geen stiff legged DL maar een RDL. dat heb ik in je log ook al een paar keer gezegd ;) (en daar hebben we dezelfde discussie ook gehad). dat het filmpje stiff legged yates heet betekent nog niet dat het een oefening is die door hem bedacht is ;)

edit: o zie net dat ie het een SLDL noemt, nou dan heeft hij het ook fout :P

Laatst bewerkt:
  • #3.735
Assisted pull up
6*BW-20kg
5*BW-15kg
5*BW-15kg

BB row - aanname dat de olymische stang 20kg is.
15*40kg
8*50kg
12*50kg
3*60kg (lelijk)
6*55kg

Reverse grip pulldown
15*40kg
8*50kg
6*45kg+4*45kg
7*50kg

Machine row - gewicht per hand
15*12,5
8*17,5kg
11*17,5kg
6*20kg

Bent over raises (seated)
15*5kg
8*5kg
12*5kg
6*5kg
>techniek leek er al meer op dan vorige week...

Upright row
11*EZ+15kg
8*EZ+15kg
12*EZ+15kg
6*EZ+20kg
>Absoluut geen flauw idee wat die EZ-bar weegt...

Barbbell curl
10*20kg

Rotating DB-curl
15*5kg
8*7,5kg
12*7,5kg
6*10kg

Machine preacher curl
15*10kg
5*15kg
10*10kg
5*15kg

Mooie gewichten Dwarf :)

• #3.737
Thanks!
Nog even en ik kan chinnen (zo aan de reverse pulldown te zien) - jammer alleen dat de realiteit toch anders laat zien (assisted pullup)...

Keurige training, dat vrij chinnen komt in de buurt! :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven