MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zelf heb ik goeie ervaring met de Powertec Olympic Bench. Alleen komt daar nog wel wat aan gewicht bij enzo.. dus al met al moet je zeker een 450-500 euro rekenen eerder je deftig kan bankdrukken.. maar dan kan je daar ook de rest van je leven op vooruit :thumbs:

Gewoon laten starten met een cheap ass dumbbell setje en een 2de hands bankje. Als het
dan aanslaat zal ze vanzelf wel beslissen om meer te investeren of naar een gym te gaan.
Als je haar nu in de kosten gaat jagen, ben jij nadien de schuldige als het daar weer allemaal ligt ;)

Just my 2 cents

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.803
Zelf heb ik goeie ervaring met de Powertec Olympic Bench. Alleen komt daar nog wel wat aan gewicht bij enzo.. dus al met al moet je zeker een 450-500 euro rekenen eerder je deftig kan bankdrukken.. maar dan kan je daar ook de rest van je leven op vooruit :thumbs:
Bij jij gek, ze is net begonnen met het spelen met DB'tjes...
Gewoon laten starten met een cheap ass dumbbell setje en een 2de hands bankje. Als het
dan aanslaat zal ze vanzelf wel beslissen om meer te investeren of naar een gym te gaan.
Als je haar nu in de kosten gaat jagen, ben jij nadien de schuldige als het daar weer allemaal ligt ;)

Just my 2 cents
Ze heeft nu een DB-setje te leen, maar heeft eigenlijk wel een bankje nodig, dus dat tweedehands bankje moet er nu als eerste komen...
Ben bang dat ze daarna snel een eigen DB-setje nodig heeft...

Ik heb zelf deze van Pivot Sport ... kost je wel een 150euro. Maar dan heb je hem wel nieuw.
Dacht dat ze hem oa bij Muscletotaal.nl verkochten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #3.805
Zoiets zoek ik dus voor haar, maar dan voor weinig...

lekker trainingkie dwarf
waarom pak je eigenlijk de belangrijkste oef als derde oefening?

• #3.808
lekker trainingkie dwarf
waarom pak je eigenlijk de belangrijkste oef als derde oefening?
Om dan eens flink die hammetjes te laten branden (en dat is nu al te merken trouwens, opkomende spierpijn!).
Bij de squats die ik maak (voeten flink wijd, korte beweging waarbij spanning op mijn benen houd) is er geen 'escape', behalve eerder stoppen. (Bij legcurl of RDL kun je tussen 2 reps nog enigzins pauze houden)
Idee is om eerst de spieren goed moe te maken, en vervolgens ze af te maken met de squats. Na het setje squats sta ik echt even uit te hijgen en weer op kleur te komen omdat dan de hele boel in de fik staat...

maar bij een paar sets goeie diepe squats pak je toch ook goed je hams
je hebt wat specifieker getraind op de binnenkant benen vanwege je wide stance squats
voorverwarmen is idd ook een optie om je benen goed aan tepakken:thumbs:

• #3.810
maar bij een paar sets goeie diepe squats pak je toch ook goed je hams
je hebt wat specifieker getraind op de binnenkant benen vanwege je wide stance squats
voorverwarmen is idd ook een optie om je benen goed aan tepakken:thumbs:
Ik schijn bij goede diepe squats mijn taille te ver****en - en dat willen we natuurlijk niet... :p

• #3.813
tja ... je voelt het bv goed als je front squats doet, dan komen je obiques, de zijkant
van je buik, dus je taille zwaar in aktie. Sommige beweren dat je dan mid sectie verbreed.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in :p
Dat werkt blijkbaar ook met reguliere diepe / zware squats.

In dat punt geloof ik m'n begeleider gewoon.

tja ... je voelt het bv goed als je front squats doet, dan komen je obiques, de zijkant
van je buik, dus je taille zwaar in aktie. Sommige beweren dat je dan mid sectie verbreed.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in :p

Dat je bij squats je core/abs gebruikt voor stabilisatie, tuurlijk.
Geen diepe squats doen omdat je daar supposedly je middel door zou verbreden, bs!

Dat je bij squats je core/abs gebruikt voor stabilisatie, tuurlijk.
Geen diepe squats doen omdat je daar supposedly je middel door zou verbreden, bs!

Tja, agreed ...

Zo zou je anders ook geen deadlifts meer mogen doen, noch ander barbell of dumbbell werk.
Want bij haast elke (rechtstaande) beweging met losse gewichten komt je core gewoon in aktie.
Dan zou je dus enkel met machines moeten trainen.

• #3.816
Ach, bs of niet: ik heb nu een schema waarvan de achterliggende gedachte is 'hoofdspiergroep trainen, rest is bijzaak', waarbij squats dus primair voor mijn benen zijn - dus op spanning houden, dus niet te diep zakken om die spanning vast te houden. Zelfde geldt voor straps: als ik reverse pulldowns niet voor elkaar krijg hoger dan 45kg omdat mijn grip zwaar faalt dan moeten er gewoon straps gebruikt worden. Immers: ik ben rug aan het trainen, niet handen.

Tja, agreed ...

Zo zou je anders ook geen deadlifts meer mogen doen, noch ander barbell of dumbbell werk.
Want bij haast elke (rechtstaande) beweging met losse gewichten komt je core gewoon in aktie.
Dan zou je dus enkel met machines moeten trainen.

:roflol:

hoi:)

Ik zie btw niet in waarom je bij above parallel meer spanning op je benen zou hebben dan bijvoorbeeld een full squat?Tja en je taille, sounds bullshit to me. Het kan je alleen maar voordeel brengen in de rest van je training.

Ach, bs of niet: ik heb nu een schema waarvan de achterliggende gedachte is 'hoofdspiergroep trainen, rest is bijzaak', waarbij squats dus primair voor mijn benen zijn - dus op spanning houden, dus niet te diep zakken om die spanning vast te houden. Zelfde geldt voor straps: als ik reverse pulldowns niet voor elkaar krijg hoger dan 45kg omdat mijn grip zwaar faalt dan moeten er gewoon straps gebruikt worden. Immers: ik ben rug aan het trainen, niet handen.

Als squats primair zijn voor je benen, je gehele benen moet je net diep gaan. En squats als eerste
zetten. Kies je enkel om squats te doen voor je quads, is het ok om niet zo diep te gaan. En spanning
erop houden kan je beter doen door niet te locken bovenin de beweging, dan de diepte te beperken.

Nu ja, vind ik dan.

Agreed trouwens met de pull down theorie

Laatst bewerkt:

Hele aparte theorie! Valt mijn inziens beetje in het rijtje 'plaatselijk vetverbranden'. Een deadlift is btw een compound dat wil zeggen dat het niet alleen beperkt tot alleen de rug dus zal je je benen ook moeten uitschakelen???

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven