MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.061
Wat voor project ga je beginnen dan Dwarf??
Ik ben samen met een team van collega's een standaard aan het ontwikkelen naar aanleiding van een project dat we hebben gedaan. Volledig in mijn straatje (architectuur), leuke omgeving (eigen collega's) en het project vind ik ook leuk.
:D

Oh ok nou leuk dan kan je je daar lekker in storten en hoef je je niet meer te vervelen..;)

Suc6 met de benen deload dametje:D!

Alles boven de 65% van je 1RM zorgt voor spiergroei meid ... so no panic ;)

Volgens mij zorgt elke vorm van stimulatie van spiergroei, ongeacht hoeveel % van je 1RM je mee traint :thumbup:

Er zijn genoeg mensen die ook op 20 reps spiermassa kunnen aanzetten (voornamelijk beginners dan), en die trainen zeker niet met 65% van hun 1RM.. hooguit met 50% ofzo? ;)

Volgens mij zorgt elke vorm van stimulatie van spiergroei, ongeacht hoeveel % van je 1RM je mee traint :thumbup:

Er zijn genoeg mensen die ook op 20 reps spiermassa kunnen aanzetten (voornamelijk beginners dan), en die trainen zeker niet met 65% van hun 1RM.. hooguit met 50% ofzo? ;)

Nope, helaas pindakaas niet ... in de MD van deze maand staat er nog een studie in.
Eiwitsynthese en de hele reutemeteut begint pas vanaf een load van 65%. Sterker nog,
de groeistimulans van 65% was net zo hoog als bij 95%. Dus in principe zou het niet
uitmaken of je al dan niet zwaar traint. Even buiten beschouwing gelaten wat al dan niet het
efficients zou zijn welliswaar.

Mensen die nog massa aanzetten dmv loads van 50% zijn 9 kansen van de 10 nog beginnelingen.
Anders zou je wel brute fysieken bij bv wegenwerkers zien etc ...

• #4.068
Tijd dat deze deload voorbij is dan maar... ;)

Tijd dat deze deload voorbij is dan maar... ;)

Vlammen maar weer dan.

Maar trainen met 65% van je 1RM of 95% is natuurlijk voor hypertrofie allebei niet ideaal. Uit studies blijft dat hypertrofie het grootst is met 75% van je 1RM, waar je gemiddeld 9-12 reps mee kan maken. Inderdaad zijn het beginners die met 20 reps, op 50% massa aanzetten ;)

• #4.070
Vlammen maar weer dan.

Maar trainen met 65% van je 1RM of 95% is natuurlijk voor hypertrofie allebei niet ideaal. Uit studies blijft dat hypertrofie het grootst is met 75% van je 1RM, waar je gemiddeld 9-12 reps mee kan maken. Inderdaad zijn het beginners die met 20 reps, op 50% massa aanzetten ;)

Vlammen volgende week weer :mad:
Die theorieën vind ik allemaal wel geining klinken, gaat erom dat je iedere keer wat meer kan ;)

Gewoon knallen,,je weekie Deload zit er bijna op en dan ga je volgende week weer als een trein..(toch??!!!)

Vlammen maar weer dan.

ik werk grotendeels met het 70/90% verhaal , al mijn werksets probeer in deze marge te voldoen

• #4.076
Ben heel benieuwd wat er dan echt onder vandaan gaat komen!! Succes;)

Ik ook!
Heb ter voorbereiding op vanavond (gesprek met B) al een opzetje cutplanning gemaakt (eetschema) - kijken wat hij denkt ;)
Trainingsschema moet ik het dan ook meteen even over hebben - ga in ieder geval weer beginnen met hardlopen... en als de zolder af is dan kan ik ook weer wat meer op m'n hometrainer zitten (staan?) - staan nu achter de dozen...

Ik ook!
Heb ter voorbereiding op vanavond (gesprek met B) al een opzetje cutplanning gemaakt (eetschema) - kijken wat hij denkt ;)
Trainingsschema moet ik het dan ook meteen even over hebben - ga in ieder geval weer beginnen met hardlopen... en als de zolder af is dan kan ik ook weer wat meer op m'n hometrainer zitten (staan?) - staan nu achter de dozen...

Succes daarmee, Dwarfie! Ja, we willen allemaal wel beginnen met cutten in de loop van de volgende paar maanden om er weer goed uit te zien in de summer. :D

Vraagje: wanneer is zo'n deloadweekje eigenlijk gewenst? Is dat na een harde trainingsperiode van een week of zes of langer?

• #4.078
Vraagje: wanneer is zo'n deloadweekje eigenlijk gewenst? Is dat na een harde trainingsperiode van een week of zes of langer?
Ik doe een "deload" (officieel betekent die term wat anders) wanneer ik niet meer goed herstel na trainingen - mijn vorige deload was november.
Dat ik niet meer lekker herstelde (constant moe, lang aanhoudende spierpijn etc) lag in ieder geval niet aan mijn voeding (cleanbulk, écht clean), of slaapritme (tegen de 7 tot 8 uur per nacht), dus dan moet het wel van het trainen komen...
Ondanks dat het heel erg onbevredigend is een weekje wat minder gewicht (idee is om rond 60% uit te komen) en wat meer reps te maken.

Ik doe een "deload" (officieel betekent die term wat anders) wanneer ik niet meer goed herstel na trainingen - mijn vorige deload was november.
Dat ik niet meer lekker herstelde (constant moe, lang aanhoudende spierpijn etc) lag in ieder geval niet aan mijn voeding (cleanbulk, écht clean), of slaapritme (tegen de 7 tot 8 uur per nacht), dus dan moet het wel van het trainen komen...
Ondanks dat het heel erg onbevredigend is een weekje wat minder gewicht (idee is om rond 60% uit te komen) en wat meer reps te maken.

Ok, bedankt voor je snelle antwoord! :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven