AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Geïnspireerd door een andere training heb ik vandaag FB gedaan... Voordat de hele discussie losbarst: ja, het zijn compounds - zie het maar als luisteren naar mijn loglezers en een begeleider waarvan ik (langzaam aan) niet zo goed weet wat ik er aan heb... (geen verdere uitleg).

Frontsquat
12*15kg
12*20kg
6+6*25kg (bar begon te rollen..)
12*30kg
2*35kg (schouders beurs)
>Die olympic grip wil nog niet lukken, zometeen weer eens opzoeken op YouTube...

Military Press (staand dus)
12*bar+10kg
12*bar+12,5kg
8*bar+12,5kg
8*bar+12,5kg
>Iemand enig idee hoe zwaar een korte halter is? (zelfde lengte als die bodypump-dingen, maar dan van hetzelfde metaal als de olympic bars)

rows - zelfde korte halters
12*bar+12,5kg
12*bar+20kg
12*bar+25kg
12*bar+30kg

Bench Press (flat)
12*20kg
12*30kg
10*40kg
6*50kg (met lichte spot)

Assisted tricep dip
12*BW-25kg
6*BW-20kg
>Bang voor dezelfde (schouder)blessure heb ik besloten deze oefening niet meer te doen na schoudertrainen

Legraises / kneeraises (romanian chair)
2*12 / 2*12
> DW traint weer eens abs... moet niet gekker worden!
(ofwel: hekel aan, en te lang al niet meer gedaan...)

Het begin is lastig , je moet hier even doorheen
t.a.v je frontsquat moet je flexibiliteit opbouwen in het polswerk
mijn bar leunt eigenlijk maar een beetje op mijn wijs en ringvinger
goed eronder duiken zeg ik altijd - tip : kijk eens in paljas zijn log
die heeft een mooi flimpje t.a.v de frontsquat

nette compound-training hoor dwarvie
beviel het een beetje fb'en

Zo zo, goed bezig geweest dwarfje:D Ik is trots:D

Heb je een voorbeeld hoe jij 'm doet? Snap het niet helemaal... (youtube?)

Ik deed crossed grip, aangezien ik die olympic grip niks vond. Zie nu dat ik de olympic grip verkeerd deed!
http://www.youtube.com/watch?v=yHu4jhUbx9M&feature=fvw
zoals 0.48 - zo is hij uitgelegd door de "trainer" van m'n sportschool. (of ik heb er echt geen zak van begrepen...)
Volgende keer maar proberen...

http://www.youtube.com/watch?v=nRO3cn3mwdE

de olympic grip ging goed totdat men arm eigenlijk 'te groot' (heel stoer..) werd en het niet meer goed aanvoelde

Die oly grip doet het voor mij ook niet ... krijg altijd wel ergens kramp als ik ermee experimenteer.
Tja, voorlopig kom ik nog verder met crossed grip. Welliswaar heb ik dan geen schouderkoppen
zoals Rockel hierboven, maar als ik me goed recht hou, lukt het wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.166
oja, dat werkt niet nee :D
nee het is gewoon ellebogen omhoog duwen, met paar vingers beetje op z'n plek houden, en zorgen dat je ellebogen omhoog geduwd blijven, ook als je zwaar gaat. als je dat niet doet gaat ie rollen en dat doet pijn
Ik ga het de volgende keer proberen! Vind frontsquatten een stuk leuker (indien mogelijk) dan regulier squatten, kan ook dieper gaan dan.
Eerste keer had ik flinke blauwe bovenarmen (bar meer op armen laten leunen dan op schouder), die heb ik nu niet - dus ging al beter!
Nou, weet ik ook gelijk hoe ik een front squat doe... very useful!

Ik ga um strakkies meteen doen ghehehe

Hoe is ut hier verders, Dwarfsken?
Hij gaat verder best lekker. Ben weer in cut-modus aan het komen, duurt altijd een paar dagen voordat ik daar goed in zit ;)
Het begin is lastig , je moet hier even doorheen
t.a.v je frontsquat moet je flexibiliteit opbouwen in het polswerk
mijn bar leunt eigenlijk maar een beetje op mijn wijs en ringvinger
goed eronder duiken zeg ik altijd - tip : kijk eens in paljas zijn log
die heeft een mooi flimpje t.a.v de frontsquat

nette compound-training hoor dwarvie
beviel het een beetje fb'en
Deze training beviel best goed, al vond ik het nogal weinig oefeningen ;)
Frontsquat gewoon vaker doen denk ik zo... gaat dan vanzelf beter.
Kan van alles zijn, meten is weten...
Die van 1.20m zijn ook handig om onderarmen mee te trainen.
Daar gebruiken een hoop mannen die korte stangen ook voor, al heb ik nog niemand onderarmen zien trainen met 40kg (excl. stang)... ze staan bij ons namelijk al volgeladen klaar om te gebruiken.
Zo zo, goed bezig geweest dwarfje:D Ik is trots:D
Daar doe ik het stiekem voor ;)
Was wel eens leuk om te doen, zo'n FB training.
http://www.youtube.com/watch?v=nRO3cn3mwdE

de olympic grip ging goed totdat men arm eigenlijk 'te groot' (heel stoer..) werd en het niet meer goed aanvoelde
Ik denk dat ik grotere schouderkoppen nodig heb om deze grip toe te kunnen passen. Voorlopig zullen mijn armen niet te groot worden voor een olympic grip schat ik zo in ;)
Die oly grip doet het voor mij ook niet ... krijg altijd wel ergens kramp als ik ermee experimenteer.
Tja, voorlopig kom ik nog verder met crossed grip. Welliswaar heb ik dan geen schouderkoppen
zoals Rockel hierboven, maar als ik me goed recht hou, lukt het wel.
Ik ga die olympic de volgende keer uitproberen, kijken of het wat voor me is. En dan dit keer wél op de juiste manier...

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Vandaag wezen trainen met Sue! :D
Rug en biceps, en het was ZWAAR... en leuk!

Fijn om te lezen dat je een goede training met Sue hebt gedaan: die Sue kan er wat van (Indo-power)!

Morgen spierpijn misschien? :D

• #4.168
Fijn om te lezen dat je een goede training met Sue hebt gedaan: die Sue kan er wat van (Indo-power)!

Morgen spierpijn misschien? :D

Sue Indo-power?! Vertel... (blanke, blonde dame...)

Biceps ben ik benieuwd naar de spierpijn (heb ik niet zo snel), rond m'n schouderbladen ga ik het wel voelen...

• #4.170
Dwarf volgens mij weegt ie een kilo of 5 die bar. Athans die bij ons wel dan (heb m even op de weegschaal gelegd :D )

Vandaag weer trainen Dwarfje???

Gewoon even buurten - zonder iets echt nuttigs toe te voegen.
I'm watching you! :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven