Fitness Seller

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat schema ziet er zeker netjes uit, Sigi!

En Dwarf; ik ben benieuwd naar je (de wijzigingen in) nieuwe trainings-schema, temeer omdat ik zelf ook in de cut zit. :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.242
Beter goed gejat dan slecht verzonnen - ik wil graag meningen horen over onderstaand schema!
3 werksets per oefening, reprange 8 - 12.

UB1
DB press
BOR
Incline press
DB row
Incline DB curl
Triceps pushdown

UB2
MP
Pull up
Cgbp
Narrow grip pull-up
Side cable raise
BB curl

LB1
Frontsquat
Narrow stand leg press
Leg curl
Standing calf raise

LB2
Deadlift
Sumo squat
Leg extension
Seated calf raise

Laatst bewerkt:
Welke dagen was je van plan te trainen? ;)

what what what?! geen normale squats? en geen romdl?

Gewone squats ben ik geen fan van... zijn die noodzakelijk?
:p

Nee, dat is trainen ook niet ;)

Squatten is zwaar
Squatten train je 256 verschillende spieren mee
Squatten versterk je hele benen
Squatten krijg je conditie van
Squatten dwingt respect af
Squatten leert je wat trainen echt inhoud
Squatten krijg je discipline van
Squatten is heilig

Amen.

Ik ben het eens met Cor, gewoon squatten is de basis van elk schema. Alle squat variaties moet je ook blijven zien als een variatie, en niet als basis ;)

• #4.249
Nee, dat is trainen ook niet ;)

Squatten is zwaar
Squatten train je 256 verschillende spieren mee
Squatten versterk je hele benen
Squatten krijg je conditie van
Squatten dwingt respect af
Squatten leert je wat trainen echt inhoud
Squatten krijg je discipline van
Squatten is heilig

Amen.

Ik ben het eens met Cor, gewoon squatten is de basis van elk schema. Alle squat variaties moet je ook blijven zien als een variatie, en niet als basis ;)
Er zit een frontsquat en een sumosquat in het schema, dus kun je je punt iets duidelijker maken? Waarom zou ik persé die stang in m'n nek moeten leggen?

Er zit een frontsquat en een sumosquat in het schema, dus kun je je punt iets duidelijker maken? Waarom zou ik persé die stang in m'n nek moeten leggen?

Op beide variaties zul je minder gewicht kunnen pakken en dus je benen minder belasten, en de squat is gemaakt voor je benen..
of zeg ik nu iets raars? ;)

• #4.251
Op beide variaties zul je minder gewicht kunnen pakken en dus je benen minder belasten, en de squat is gemaakt voor je benen..
of zeg ik nu iets raars? ;)

Ik heb een sumo-squat nog niet eerder gedaan, dus dat weet ik niet - van een frontsquat weet ik dat ik 'm veel dieper pak, en vraag me dus af of dieper niet beter is dan zwaarder?

Ik heb een sumo-squat nog niet eerder gedaan, dus dat weet ik niet - van een frontsquat weet ik dat ik 'm veel dieper pak, en vraag me dus af of dieper niet beter is dan zwaarder?

Een goeie ROM is zeker meer waard dan gewicht, maar ik denk dat je met wat oefening en een goeie warming up op de gewone squat net zo diep komt. Ken er ook veel waar het een mentale drempel was om diep te squatten, misschien eens proberen met een spotter en proberen hoe laag je echt kan? ;)

In theorie moet je op elke squat variant even diep kunnen squatten, dat heeft gewoon te maken met de flexibiliteit in je benen, niet de manier waarop je de stang pakt.

dwarf dan moet je aan je squattechniek werken ;) bijv. lowbar gaan squatten (breder staan, bar lager op je rug)

• #4.255
:sad:

Ik zal op LB2 gewone squats doen...

Sumo squat leg je ook de bb 'in je nek' (ik weet 't, ik weet 't, je hebt dat filmpje van Roelie met oma's sumo-dl-zonder-deadstop-squat gezien...)

Een oefening in je schema zetten zonder hem überhaupt eerst een keer uitgeprobeerd te hebben? Straks is het niks voor jou en dan heb je nu iedereen je schema al laten beoordelen e.d., is toch makkelijker als je hem eerst op z'n minst ff 1 keer gedaan hebt ;)

Beter goed gejat dan slecht verzonnen - ik wil graag meningen horen over onderstaand schema!
3 werksets per oefening, reprange 8 - 12.

UB1
DB press
BOR
Incline press
DB row
Incline DB curl
Triceps pushdown

UB2
MP
Pull up
Cgbp
Narrow grip pull-up
Side cable raise
BB curl

LB1
Frontsquat
Narrow stand leg press
Leg curl
Standing calf raise

LB2
Deadlift
Sumo squat
Leg extension
Seated calf raise

leuk schemaatje dwarfie - de opzet is in iedergeval goed - over de indeling kan je van mening verschillen - Je gaat low/bar squatten las ik - zeer goed - de front squat zou je bij de deadlift kunnen zetten als 2e oef -
als je nou ook nog je buik en een beetje cardio gaat doen , dan zijn we bijna identiek bezig - bijna dan he;)

go girl

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven