XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.261
Sumo squat leg je ook de bb 'in je nek' (ik weet 't, ik weet 't, je hebt dat filmpje van Roelie met oma's sumo-dl-zonder-deadstop-squat gezien...)

Een oefening in je schema zetten zonder hem überhaupt eerst een keer uitgeprobeerd te hebben? Straks is het niks voor jou en dan heb je nu iedereen je schema al laten beoordelen e.d., is toch makkelijker als je hem eerst op z'n minst ff 1 keer gedaan hebt ;)
Wil meningen horen over deze opzet - zo lang de opzet goed is kan er vast nog wel wat geschoven worden met de soorten squats... toch?
En ik bedoelde idd die oef die Roelie ook deed...
leuk schemaatje dwarfie - de opzet is in iedergeval goed - over de indeling kan je van mening verschillen - Je gaat low/bar squatten las ik - zeer goed - de front squat zou je bij de deadlift kunnen zetten als 2e oef -
als je nou ook nog je buik en een beetje cardio gaat doen , dan zijn we bijna identiek bezig - bijna dan he;)

go girl
UB1 normale squat, UB2 DL en frontsquats - klinkt als uitprobeerbaar ;)
Buik moet ik idd eens kijken wanneer ik die er bij wil doen (correctie: MOET doen - doe abs veel te weinig...)
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik een ietsiepietsie meer eten (100 tot 200 kcals) en elke training een half uurtje cardio er achteraan.

Oh, wat een giga-spierpijn heb ik in m'n benen zeg! Van kont tot knie staat alles strak van de spierpijn - volgende keer weer kuiten meepakken...

Wil meningen horen over deze opzet - zo lang de opzet goed is kan er vast nog wel wat geschoven worden met de soorten squats... toch?

Tuurlijk, juist goed om af en toe andere soorten squats te doen ipv alleen maar steeds dezelfde.
Ben benieuwd wat je van UB/LB schema gaat vinden, had je toch nog nooit echt gedaan zo'n soort schema?

ik effe aan het bladeren om een kuitenoef van je te vinden
maar dan ben je effe bezig , dus ik ben gestopt
ik pak mijn kuiten tegenwoordig zo aan
ik sta in de smith op twee schijven van 25 kg
en hier maak ik dan mijn bewegingen
je rom is groter
het gewicht is minder wat je kan pakken
het resultaat des te groter

Oh, wat een giga-spierpijn heb ik in m'n benen zeg! Van kont tot knie staat alles strak van de spierpijn - volgende keer weer kuiten meepakken...

Ha! Ik deel in uw lijden! Ik dacht gisteren nog dat ik het er zonder spierpijn vanaf had kunnen brengen na mn beentraining van donderdag ... maar vandaag voelt dat wel effe anders aan. Achja, no pain, no gain zeker ;) Succes trouwens met je nieuwe schema!

Laatst bewerkt:
je rom is groter

Jij houdt wel héél erg veel van het 'enter'-knopje he :D

• #4.267
Tuurlijk, juist goed om af en toe andere soorten squats te doen ipv alleen maar steeds dezelfde.
Ben benieuwd wat je van UB/LB schema gaat vinden, had je toch nog nooit echt gedaan zo'n soort schema?
Eerste keer een UB-LB schema... ik geef ook eerlijk toe dat ik 'm niet zelf heb verzonnen (de eer gaat naar Mc.Chick ;))
Om de training zwaar squatten lijkt me per definitie een uitdaging... (heb ik alleen high-rep gedaan, lijkt me toch anders...)
je rom is groter
Niet gewoon een standig calf-raise doen? Dan is m'n rom toch ook groot?
Ha! Ik deel in uw lijden! Ik dacht gisteren nog dat ik het er zonder spierpijn vanaf had kunnen brengen na mn beentraining van donderdag ... maar vandaag voelt dat wel effe anders aan. Achja, no pain, no gain zeker ;) Succes trouwens met je nieuwe schema!
Thnx! Ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.. .

kuitenoefeningen zijn zwaar overrated :) abs gewoon elke keer bij je UB doen! 1 of 2 oefeningen (weighted), 3 setjes. is zat.

doe allebei de oefeningen is
dus gewoon staand zoals je ze normaal doet
en daarna ga je eens op twee schijven staan
verschil is er wel degelijk

Net even voorzichtig een begin gemaakt met het doorspitten van je schema (en vooral - al het bijbehorende commentaar :D) -
Ik ben benieuwd hoe al het squatten gaat bevallen!
Uberhaupt hoe dit schema je zal bevallen (en wat de resultaten zijn natuurlijk!)

Is het uberhaupt wel relevant wat voor schema je volgt als je gaat cutten?Veel ga je toch niet winnen, imo pure damage control.

Wanneer begin je eigenlijk aan je nieuwe schema (ben te lui om het terug te zoeken :))?
Je had gepost dat je elke oefening 3x8-12 wilde gaan doen. Misschien is het wat om bij elke training minstens 1 van je compounds op iets lagere reps te doen (bijv. 5-6) en dan wat meer sets (bijv. 1 a 2 meer)? En dan de assistance idd op 3x8-12 houden.

:wave:

had je die sumo nou al geprobeerd?
Hoe was je weekend?

• #4.275
doe allebei de oefeningen is
dus gewoon staand zoals je ze normaal doet
en daarna ga je eens op twee schijven staan
verschil is er wel degelijk
Ik ga het eens uitproberen!
Net even voorzichtig een begin gemaakt met het doorspitten van je schema (en vooral - al het bijbehorende commentaar :D) -
Ik ben benieuwd hoe al het squatten gaat bevallen!
Uberhaupt hoe dit schema je zal bevallen (en wat de resultaten zijn natuurlijk!)
Ben ook benieuwd, is een ander soort schema als wat ik eerder heb gedaan - altijd leuk om wat anders uit te proberen. Het blijft een cut, dus verwacht geen wonderen qua resultaten.
Is het uberhaupt wel relevant wat voor schema je volgt als je gaat cutten?Veel ga je toch niet winnen, imo pure damage control.
Hier heb je een punt - ik verwacht ook niet iets te gaan winnen. Enige dat ik hiermee wil bereiken is al die isolatie-oefeningen er uit halen om zo flinke zware trainingen te hebben waarna ik lekker effectief aan de cardio kan.
Daarnaast is het natuurlijk leuk om andere schema's uit te proberen - zoveel ervaring heb ik nl. nog niet.
Wanneer begin je eigenlijk aan je nieuwe schema (ben te lui om het terug te zoeken :))?
Je had gepost dat je elke oefening 3x8-12 wilde gaan doen. Misschien is het wat om bij elke training minstens 1 van je compounds op iets lagere reps te doen (bijv. 5-6) en dan wat meer sets (bijv. 1 a 2 meer)? En dan de assistance idd op 3x8-12 houden.
Over een uurtje ongeveer...
Dat van die reps compounds / assistence zal ik eens onthouden...
:wave:

had je die sumo nou al geprobeerd?
Hoe was je weekend?
Nee, niet geprobeerd - en dit schema komt 'ie er toch niet in...
Weekend was weer schilderen op zolder (laatste schuine kant - we waren eigenlijk klaar met de schuine kanten, maar nadat ik er een muurtje uit heb getrapt om meer ruimte te hebben moest het stuk dat dat er onder vandaan kwam ook behangen en geschilderd worden) - gisteren naar mijn ouders geweest (lekker op zondag naar de intratuin). Geen geweldig weekend, en eigenlijk niet eens zo relaxed... Haal ik deze week dan maar in ;)

Leuk nieuw schema dwarf!:D Suc6 ermee vandaag:D!

Make us proud:fire:

Succes met alles!

UB/LB is zeker een leuk schema! Ik doe het ook momenteel, maar hou er wel rekening dat het behoorlijk belastend is voor het czs, imo veel belastender dat een split ofzo... En daarom weet ik niet als het schema wel ideaal is voor in de cut...
Maar toch succes gewenst ;)!

schema ziet er goed uit Dwarve, ben een tijdje niet hier geweest.

ik zelf heb vorige week de sumo-squats gedaan, en ik vond het een heerlijke oefening.
was geeindigt op 130kg wel netjes imo, ik ga hem vaker doen voornamenlijk omdat ik niet 'fatsoenlijk' kan squatten in mijn gym zoals je weet.
ik heb nu nog lichte spierpijn in me hamstrings van afgelopen woesndag.
wel schraapte de bb langs me kuiten omdat ik me rug zo recht mogelijk hield..hardcore!

hoe verloopt de cut?

• #4.280
Leuk nieuw schema dwarf!:D Suc6 ermee vandaag:D!

Make us proud:fire:
Was rustig in de sportschool, niemand die kon spotten maar denk wel dat ik nette gewichten heb verplaatst ;)
Thanks! Ben weer hard aan de slag.
UB/LB is zeker een leuk schema! Ik doe het ook momenteel, maar hou er wel rekening dat het behoorlijk belastend is voor het czs, imo veel belastender dat een split ofzo... En daarom weet ik niet als het schema wel ideaal is voor in de cut...
Maar toch succes gewenst ;)!
Kan ik alleen maar achter komen door uit te proberen ;)
Vandaag voelde in ieder geval lekker!
schema ziet er goed uit Dwarve, ben een tijdje niet hier geweest.

ik zelf heb vorige week de sumo-squats gedaan, en ik vond het een heerlijke oefening.
was geeindigt op 130kg wel netjes imo, ik ga hem vaker doen voornamenlijk omdat ik niet 'fatsoenlijk' kan squatten in mijn gym zoals je weet.
ik heb nu nog lichte spierpijn in me hamstrings van afgelopen woesndag.
wel schraapte de bb langs me kuiten omdat ik me rug zo recht mogelijk hield..hardcore!

hoe verloopt de cut?
Sumo-squats (of sumo-deadlifts - iig zoals Roelie) komen er nu nog niet in, maar ziet er inderdaad uit als een fijne oefening. Cut gaat wel lekker, vandaag weer voor het eerst cardio gedaan - was wel weer even wennen. Verder merk ik dat ik veel meer kan eten en toch gewicht verliezen... :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven