MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ja, normale squat.
Had vergeten te vermelden dat ik nogal hard ga knijpen als ik m'n hele hand gebruik.. vandaar meestal 2 vingers op de bar en armen / ellebogen wat omhoog duwen.

Gebruik een thumbless grip, dus je duimen niet om de bb heen doen, maar over de bb heen (naast je vingers). Dan kan je niet meer knijpen, en hoef je dus ook geen rare slechts-2-vingers-fratsen uit te halen...
En het zorgt er ook voor dat je je polsen niet buigt, zodat ze zeg maar in 1 lijn zijn met je onderarmen. Zo voorkom je ook dat je de bb toch (al is het maar onbewust) voor een deel met je handen gaat ondersteunen, ipv dat je het puur op je rugspieren laat rusten.
Op deze manier is low bar squatten ook een stuk makkelijker en minder pijnlijk. Sommigen kunnen meteen effortless en pijnloos lowbar squatten, maar velen ook niet.

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Volgens mij hang ik te ver naar voren omdat ik niet sterk genoeg ben om recht omhoog te komen, denk niet dat in etappes omhoog komen dan goed is. Misschien dat anderen hier ook wat zinnigs over kunnen zeggen?

En wat betreft het 'vooroverbuigen', daar zou een filmpje idd zeker handig zijn qua beoordelen, want het zou goed kunnen dat het meevalt en dat je zelf denkt dat het zo'n beetje een goodmorning wordt :)
Maar je hoeft echt niet je torso rechtop te houden bij een backsquat hoor. Low bar sq is idd al rechterop dan high barv sq, maar bij high bar sq is het juist de bedoeling dat je een bepaalde hoek maakt met je bovenlichaam tov de grond.

En in etappes naar boven komen is idd geen goed idee.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.342
niet helemaal duidelijk maar ziet er volgens mij wel goed uit. maak anders eens een filmpje van je squat, beetje moeilijk te beoordelen zo
Misschien doe ik 'm dan nog niet eens zo heel verkeerd... Volgende keer idd eens filmen...
Gebruik een thumbless grip, dus je duimen niet om de bb heen doen, maar over de bb heen (naast je vingers). Dan kan je niet meer knijpen, en hoef je dus ook geen rare slechts-2-vingers-fratsen uit te halen...
En het zorgt er ook voor dat je je polsen niet buigt, zodat ze zeg maar in 1 lijn zijn met je onderarmen. Zo voorkom je ook dat je de bb toch (al is het maar onbewust) voor een deel met je handen gaat ondersteunen, ipv dat je het puur op je rugspieren laat rusten.
Op deze manier is low bar squatten ook een stuk makkelijker en minder pijnlijk. Sommigen kunnen meteen effortless en pijnloos lowbar squatten, maar velen ook niet.

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

En wat betreft het 'vooroverbuigen', daar zou een filmpje idd zeker handig zijn qua beoordelen, want het zou goed kunnen dat het meevalt en dat je zelf denkt dat het zo'n beetje een goodmorning wordt :)
Maar je hoeft echt niet je torso rechtop te houden bij een backsquat hoor. Low bar sq is idd al rechterop dan high barv sq, maar bij high bar sq is het juist de bedoeling dat je een bepaalde hoek maakt met je bovenlichaam tov de grond.
Ik denk dat ik dan 2 soorten squats door elkaar haal, dacht echt dat het nogal lelijk was wat ik vanochtend deed met de zwaarste sets. Neem het advies iig mee...

Misschien doe ik 'm dan nog niet eens zo heel verkeerd... Volgende keer idd eens filmen...

Zeker handig. Al doe je het maar alleen om het zelf eens naderhand te kunnen bekijken.

Ik denk dat ik dan 2 soorten squats door elkaar haal, dacht echt dat het nogal lelijk was wat ik vanochtend deed met de zwaarste sets. Neem het advies iig mee...

Misschien had je de front sq in gedachten of zo? Want daar houd je je bovenlichaam idd veel rechterop dan bij de back sq.

• #4.344
Zeker handig. Al doe je het maar alleen om het zelf eens naderhand te kunnen bekijken.

Misschien had je de front sq in gedachten of zo? Want daar houd je je bovenlichaam idd veel rechterop dan bij de back sq.

Frontsquat weet ik dat je daarbij je bovenlichaam veel rechter houdt, maar low / high bar squat zit ik nogal eens mee te stunten (en wie weet wat voor varianten nog meer). Zover ik weet heb ik nooit echt een lowbar squat gedaan, squats zijn wel met een redelijk rechte rug (zoals Rippetoe het uitlegt in z'n dvd over squats). Tijd voor heel veel YouTube-filmpjes ;)

Frontsquat weet ik dat je daarbij je bovenlichaam veel rechter houdt, maar low / high bar squat zit ik nogal eens mee te stunten (en wie weet wat voor varianten nog meer). Zover ik weet heb ik nooit echt een lowbar squat gedaan, squats zijn wel met een redelijk rechte rug (zoals Rippetoe het uitlegt in z'n dvd over squats). Tijd voor heel veel YouTube-filmpjes ;)

Heb je een filmpje als voorbeeld (bedoel niet van jezelf maar bijv van youtube) van wat je bedoelt met 'rechte rug'?

• #4.346
Heb je een filmpje als voorbeeld (bedoel niet van jezelf maar bijv van youtube) van wat je bedoelt met 'rechte rug'?

Ongeveer zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz76A8fMIVo

---------- Toegevoegd om 15:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Thuis heb ik trouwens de hele set van Rippetoe op m'n pc staan: deadlift, squat etc.
Nou nog zelf de juiste vorm vinden om zelf toe te passen... vooral zwaardere sets willen nogal matig zijn qua techniek.

Dus jij helt nog verder naar voren met je bovenlijf dan degene op bovenstaand filmpje?

• #4.348
Dus jij helt nog verder naar voren met je bovenlijf dan degene op bovenstaand filmpje?

Ietsje wel ja bij het naar boven gaan - wanneer ik het zwaar heb. Minder wanneer ik naar beneden zak (da's ook niet zo moeilijk).
Zoals ik het zelf tenminste kan beoordelen in de spiegel recht voor me.

Ietsje wel ja bij het naar boven gaan - wanneer ik het zwaar heb. Minder wanneer ik naar beneden zak (da's ook niet zo moeilijk).
Zoals ik het zelf tenminste kan beoordelen in de spiegel recht voor me.

Ik zeg: filmpje! Doe je gewoon zo'n grote trui met capuchon aan en die trek je over je hoofd, hoeft niemand je te herkennen :)

Ik zeg: filmpje! Doe je gewoon zo'n grote trui met capuchon aan en die trek je over je hoofd, hoeft niemand je te herkennen :)

Gangster! XD Na de glimbroek nu een mooie hoodie, go DW ;)

Maar serieus; misschien wel een idee als je twijfelt over de uitvoering van je squats?
Ik zit zelf ook nog vaak te twijfelen over mijn uitvoering (en niet alleen bij de squats), dus ik ken het gevoel.

squats zijn naar mijn inziens toch niet zo moelijk dacht ik zo
alleen dat knijp-verhaal begrijp ik helemaal niks van ?

http://www.youtube.com/watch?v=lFy3-Nsi7Tw&feature=related

dit meissie voert het allemaal leuk uit

+1 voor dit filmpje!
Veel belangrijke compounds/ oefeningen en nog een vrouw die ze uitvoert ook!
(Vooral omdat ze er redelijk 'smal' uitziet, ziet het er extra indrukwekkend uit :))

Corpaul; ook een mooi filmpje - de meneer weet in ieder geval wat doorzakken is (of ik ben gewoon snel onder de indruk :D)

En daarom is het voor BB'ers eigenlijk geen goede oefening ... je core/rug geeft
eerst op, en dan pas je quads. Front Squats is dan idd een betere optie omdat
je met een lichter gewicht toch gelijke spieractivatie in je quads krijgt.

En daarom is het voor BB'ers eigenlijk geen goede oefening ... je core/rug geeft
eerst op, en dan pas je quads. Front Squats is dan idd een betere optie omdat
je met een lichter gewicht toch gelijke spieractivatie in je quads krijgt.

hebben BBers geen hams :P het klopt wel wat je zegt, maar als dat zo is is het voor mij juist het teken dat je core moet versterken (heb je ook voordeel van bij andere oefeningen). en squats zijn geen isolatieoefeningen voor je quads he, vergeet dat niet.

+1 voor dit filmpje!
Veel belangrijke compounds/ oefeningen en nog een vrouw die ze uitvoert ook!
(Vooral omdat ze er redelijk 'smal' uitziet, ziet het er extra indrukwekkend uit :))

ik was behoorlijk onder de indruk van dit filmpie - leuk meissie ook altijd meegenomen , maar technisch gezien gewoon goed en goed te volgen voor peoples die er wat van willen opsteken

En in etappes naar boven komen is idd geen goed idee.

? Andersom juist.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven