MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nee, bij low bar en een iets wijdere stance als schouder breedte kom je al meer rechtop uit, als dan bij een highbar.

Nope, bij beide typen squats wil je de bb zeg maar 'boven je middenvoet' houden, en dan zal je bij een low bar squat meer naar voren moeten leunen, terwijl je bij een high bar squat dan juist iets rechterop staat.

Nope, bij beide typen squats wil je de bb zeg maar 'boven je middenvoet' houden, en dan zal je bij een low bar squat meer naar voren moeten leunen, terwijl je bij een high bar squat dan juist iets rechterop staat.

dit plaatje heeft dj phreak voor mij gemaakt.
omdat ik ook met dit probleem zit/zat

(ik ga geen dingen zeggen waarvan ik niet zeker weet dat ze niet waar zijn....)

maar in mijn geval (lange benen/korte torso)

1779rr.gif

nu jij weer :P

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.364
Als ik dat plaatje snap dan roep ik wel weer...

Altijd interessant :) dit onderwerp zou eigenlijk een eigen topic moeten hebben (in een sectie waar er wat meer mensen zitten met kennis hierover). Altijd leuk om te lezen/leren.

dit plaatje heeft dj phreak voor mij gemaakt.
omdat ik ook met dit probleem zit/zat

(ik ga geen dingen zeggen waarvan ik niet zeker weet dat ze niet waar zijn....)

maar in mijn geval (lange benen/korte torso)

nu jij weer :P

Dit soort home-made plaatjes met lijntjes die de lengtes van torso, boven- en onderbenen moeten voorstellen (waarvan de respectievelijke lengtes ook nog eens niet volledig representatief zijn voor het echte, real-life subject, aangezien ze uit de losse pols geschat zijn)), zijn helaas niet altijd bruikbaar om echt goed te kunnen vergelijken. Maak die plaatsje bijv maar eens opnieuw met andere lengtes voor bovenlichaam, boven- & onderbenen…

Die plaatjes van jou gaan ook over een smalle of juist heel wijde foot stance. Terwijl het eigenlijk alleen over een shoulderwith stance zou moeten gaan, als je alleen de 2 verschillende typen squats wilt vergelijken, ipv dat je ook de voet-plaatsing als extra variabele factor meeneemt in de vergelijking. Want over de verschillen bij verschillende foot stances (wijder/smaller) en bij verschillende specifieke lichaamsbouw-types (lang torso/korte benen, of korte torso/lange benen) ging het nu natuurlijk niet, dan wordt het namelijk weer een heel ander (veeeel uitgebreider) verhaal :P

Ook zijn deze plaatjes gemaakt met de aanname dat de 'knie-plaatsing' (god wat is het toch een irritant onderwerp qua semantiek :D) bij beide typen squats (bij dezelfde stance) hetzelfde zou zijn...
Voor een persoon met gemiddelde lichaamsbouw (dus torso of boven- en/of onderbenen niet uit verhouding heel erg lang/kort) en bij een shoulderwith stance, komen bij high bar de knieen ietsje verder voor de voeten uit dan bij low bar (dus onderbenen staan bij low bar iets rechterop tov bij high bar). Bij de front sq en de oly lift full squat-positie, is de positie van de knie tov de tenen weer anders.

Pffff…. :zweet: :D

Laatst bewerkt:
Whoops.. ik ben even iets minder actief en ik loop meteen weer gigantisch achter :fuu:

Zo te zien ben je serieus bezig Dwarf! :thumbs:

• #4.367
Zo te merken nemen mijn loglezers de vraag over high/low bar squatten gewoon érg serieus... ;)

Je bedoelt dat ze het belang van een goede training voor jou erg serieus nemen ;P

Maar inderdaad; je bent weer netjes bezig, mevrouw DW - ook goed bezig met achtergrondinformatie, aanpassingen, etc. Kudos

• #4.371
Valt er nog wat karma te rapen???
Ligt eraan - heb je wat zinnigs toe te voegen?
;)
Haha, je mag ons ook wegschoppen hoor, als jij het zelf niet interessant vindt en het dus teveel log-vervuiling is :o
Vind het wel interessant hoor, snap het alleen nog niet allemaal - maar dat zal wel komen als ik het in de praktijk ga brengen (hoop ik).
Je bedoelt dat ze het belang van een goede training voor jou erg serieus nemen ;P

Maar inderdaad; je bent weer netjes bezig, mevrouw DW - ook goed bezig met achtergrondinformatie, aanpassingen, etc. Kudos
Ik doe m'n best, met de kilo's gaat het ook best lekker.. en spierpijn! Kuiten weer flink mishandeld gisteren, en ik heb een pijntje bij m'n heupen - hopelijk is dat komende LB-training weg...

Ik doe m'n best, met de kilo's gaat het ook best lekker.. en spierpijn! Kuiten weer flink mishandeld gisteren, en ik heb een pijntje bij m'n heupen - hopelijk is dat komende LB-training weg...

Mooi zo; resultaten zijn erg motiverend om wel.. Nog meer resultaat te halen!

Haha, ik ken de spierpijn in de kuiten. Gister voor het eerst sinds... Erm, too long weer echte calve raises toegevoegd aan mijn schema.
Nu zo'n lekker gloeiend (okay, soms meer brandend) gevoel in de kuiten :D

/duimt voor het weggaan van de spierpijn van zowel DW als haarzelf

• #4.376
For the record even mijn laatste twee trainingen:
LB1:
Squat
20*BW
12*15kg
12*25kg
12*35kg
6*45kg
6*45kg
> Met het discussiepunt of ik bij de laatste twee sets teveel naar voren hang. Volgende keer filmen.

Narrow stand 45gr legpress
12*70kg
12*90
8*110
6*120
4*120

Zittende legcurl
12*40kg
12*50kg
8*55kg
7*55kg

Standing calf raise
12*60kg
12*80kg (beginnende kramp)
12*70kg
11*70kg
> kapot

Crosstrainer
24 min
235 kcal
166 avg
183 max

-----

UB2:
Military press
12*17,5
6*20kg
6*20kg
7*20kg

Assisted pull up (handen wijd, handpalmen van me af)
12*BW-30kg
10*BW-25kg
10*BW-25kg
8*BW-20kg
4*BW-15kg

CGBP (geen spotter)
12*15kg
12*25kg
12*30kg
6*35kg
5*35kg

Assisted narrow grip pull up (handen smal, handpalmen naar elkaar toe)
12*BW-30kg
12*BW-25kg
12*BW-20kg
6*BW-15kg
3*BW-10kg
> Verbaast me dat het eigenlijk niet eens zo heel slecht gaat!

Side cable raise
12*5kg
12*5kg (10kg bleek te zwaar)
12*5kg

BB-curl
12*15kg
8*17,5kg
12*17,5kg
5*20kg

Abdominal machine
12*10kg
12*20kg
12*30kg
12*40kg
12*40kg
> Ik had echt geen flauw idee met welk gewicht ik moest beginnen...

Decline crunch SS Decline-bank leg raises
12x SS 10x
12x SS 6x

Crosstrainer
25min waarvan 10 min HIIT
235kcal
160 avg
180 max

---------- Toegevoegd om 09:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Vanochtend les 2 & 3 start to run nuchter gelopen. Was eigenlijk best lekker! :D
Ik voel dat ik meer kan, maar laat ik wel rustig opbouwen - voordat ik met nare blessures ga zitten..

Ik kan niet anders zeggen dat mijn ever-cliché netjes!

Ook het hardlopen op nuchtere maag... Respect! Ik ben echt te flauw voor woorden zonder eten in de ochtend :D

Nette trainingen!
Heel verstandig dat je het hardlopen rustig opbouwd.
Wil je uiteindelijk alle lessen lopen zodat je 5 km kan lopen? Succes met lopen.

Ook het hardlopen op nuchtere maag... Respect! Ik ben echt te flauw voor woorden zonder eten in de ochtend :D

Nette trainingen!
Wil je uiteindelijk alle lessen lopen zodat je 5 km kan lopen? Succes met lopen.

Zoals zij ook zeggen, keurige trainingen Dwarf!

De BW narrow grip pull up komt wel in de buurt hoor, op 3 reps maar 10kg assisted? helemaal niet slecht hoor! :thumbs:

Laatst bewerkt:
  • #4.380

Gisteravond borrelnootjes: daar kon ik wel even op vooruit ;)
Nette trainingen!
Inderdaad, 5km in ieder geval. Het gaat mij eigenlijk puur om het cardio-aspect (kcal verbranden). Ik ben m'n lessen naar 10km kwijt :( (iets met een crashende pc) - dus kan best zijn dat ik over een tijdje opnieuw met 5km begin en dan looptempo ga proberen op te voeren ofzo.
Zoals zij ook zeggen, keurige trainingen Dwarf!

De BW narrow grip pull up komt wel in de buurt hoor, op 3 reps maar 10kg assisted? helemaal niet slecht hoor! :thumbs:
Ik was zelf verbaasd! Jammer dat armen wijd zo ontzettend veel zwaarder is!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven