AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nieuwe auto altijd leuk!
fijne tijd op de wintersport gewenst! ;)

Veel plezier in de sneeuw! Niks breken he! Is niet goed voor de quest!:o

Lees ik dat je gaat wintersporten? :)
Fijne dagen daar Dwarf, have fun!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.524
...eerst nog even naar de sportschool eind van de middag ;)
Ja, wel zin in de sneeuw (ondanks dat ik net lekker in een lentezonnetje heb gelopen)

Hoe lang ga je Dwarf?

• #4.528
Leuk :)
Ik las al in het XXL stickie dat je qua voeding ook goed voorbereid bent! whaha :thumbs:

Eerste en laatste maaltijd lekker zoals ik thuis ook heb, voor tussendoor heb ik genoeg alternatieven bij me om niet afhankelijk te zijn van snackbar-voer. Avondeten is van tevoren al besproken (met de groep).

Staat geplaatst:billen tegen m'n kuiten aan - veel dieper gaat niet lukken.
(Maar nog steeds: de vraag qua techniek was of ik niet teveel naar voren hang - niet of ik diep genoeg ga... )

Want de rest van je techniek is gegarandeerd 100% correct?
Maar as you wish: puur wat betreft de hoek die je bovenlichaam maakt met de grond buig je niet te ver naar voren.

O, toch maar wel dus…

Je zit met deze set idd wel net onder parrallel. Maar je hebt in de bottom positie je onderrug niet meer gearched (je hebt dus een heel lichtjes gebolde onderrug). Daar zou ik zeker mee oppassen, want als de gewichten zwaarder worden is de kans groot dat dat nog erger wordt.
Je moet tijdens de hele lift wat meer letten op het ‘openen’ van je chest, dus niet naar beneden laten zakken maar juist naar boven heffen. Hou tegelijk je hele rug tight en focus je op je houding ipv alleen op het omhoog krijgen van het gewicht, en dan zou het kunnen dat dat al voldoende is om je arch te houden.
Zo niet, dan kan je ook proberen of een iets wijdere voetplaatsing jou beter ligt, aangezien dat bij velen het geval is.
En bij sommigen helpt het ook om de hamstrings te stretchen en ‘leniger’ te maken, aangezien die als ze niet lening genoeg zijn, zeg maar aan je bekken trekken, waardoor dit kantelt en daardoor weer aan je onderrug spieren trekt en je dus een ronde onderrug krijgt.
Trouwens wel jammer dat jouw below par diepte hetzelfde is als je full squat diepte, aangezien je gewoon echt niet dieper kan (nou ja, jammer als full sq iets is dat jij zou willen doen).

O, en fijne wintersport!

Maar je hebt in de bottom positie je onderrug niet meer gearched (je hebt dus een heel lichtjes gebolde onderrug). Daar zou ik zeker mee oppassen, want als de gewichten zwaarder worden is de kans groot dat dat nog erger wordt.
Daar heb je idd gelijk in Cynthia, een soort 'bijensteekje' op het laatste deel. Het was me niet opgevallen omdat je het op een filmpje duidelijker ziet. Ik heb dit zelf ook, het hoeft geen problemen op te leveren maar zou er wel ff op letten want sommigen krijgen er last van.

Zo niet, dan kan je ook proberen of een iets wijdere voetplaatsing jou beter ligt, aangezien dat bij velen het geval is.
Dit kan helpen idd, ik had er ook al over gedacht maar kan niet zien hoe wijd je stance op het moment al is. Wel zorgen dat je knieen niet naar binnen gaan trekken als je wijder gaat staan.

En idd zorgen dat je upperback goed tight blijft, stap 4 moet eigenlijk hetzelfde eruit zien als stap 2.

Fijne vakantie!

Daar heb je idd gelijk in Cynthia, een soort 'bijensteekje' op het laatste deel. Het was me niet opgevallen omdat je het op een filmpje duidelijker ziet. Ik heb dit zelf ook, het hoeft geen problemen op te leveren maar zou er wel ff op letten want sommigen krijgen er last van.

Plaatje vergroten en dan is het niet te missen.

Ongeacht of je er op dit moment last van ondervindt, is een ronde onderrug iets wat je moet vermijden. Op het moment dat je je onderrug niet meer gearched hebt, staat er niet meer dezelfde hoeveelheid spierspanning op als wanneer hij gearched is. Minder spierspanning betekent dat dat deel van de posterior chain niet meer de rigide struktuur is die hij was met arched back, en worden de gehele wervelkolom en de afzonderlijke tussenwervelschijven niet meer net zo stevig op z’n plaats gehouden als daarvoor. Dan zou (zeker bij sets met zware gewichten) een kleine beweging oid al een blessure kunnen veroorzaken.
Ook wil je tijdens de gehele lift gewoon die algehele tightness houden natuurlijk.

Dit kan helpen idd, ik had er ook al over gedacht maar kan niet zien hoe wijd je stance op het moment al is. Wel zorgen dat je knieen niet naar binnen gaan trekken als je wijder gaat staan.

Ik kan aan de hand van de plaatsje wel deduceren dat ze relatief smal staat, dus wijdere stance is zeker een goed optie.
En idd op het ‘naar binnen vallen’ van de knieen letten dan. Nog beter is als iemand anders dat doet, velen voelen het zelf niet en naar beneden kijken om te zien wat je knieen aan het doen zijn is niet zo'n best idee :)

Laatst bewerkt:
  • #4.532
Nog even trainen, douchen, eten en dan de auto in! :D

Military press
12*17,5kg
8*20kg
7*21kg
2*25kg
2*25kg
>Hij is kwijt / bestaat niet: 22,5kg is nergens te vinden!
Ik gebruik voor deze oefening de korte stangen die in de gym al klaar staan, ik moet ze wel cleanen (maar ja, cage is niet altijd beschikbaar).

Assisted pull up Handen wijd, handpalmen van me af
8*BW-25kg
8*BW-20kg
6*BW-15kg
3*BW-10kg

CGBP
12*15kg
12*25kg
6*35kg
3*40kg

Assisted pull up Handen smal, handpalmen naar elkaar toe
8*BW-20kg
8*BW-15kg
4*BW-10kg
4*BW-10kg
2*BW-5kg

Side cable raise
12*5kg (front)
12*5kg (back)
12*5kg (front)
12*5kg (back)

Cable curl
12*20kg
12*25kg
12*15kg (tip van medesporter om anders uit te voeren: armen meer naar voren, eens uitproberen)

Abbominal machine SS Legraises
12*30kg SS 12x
12*35kg SS 12x
12*40kg SS 12x

En nou douchen, eten en wegwezen! :D
Tot volgende week! :wave:

Mooie training weer!
Nogmaals veel plezier gewenst, tot volgende week :wave:
:treuren:

Assisted pullup met handpalmen van je af is toch een chin-up? Of zie ik dat verkeerd:o...desalnieteplus een goede training!:D

Nette close grip hoor, zou je voor de grap niet eens een keer een filmpje van SQ / DL / BP online kunnen gooien, zegt mij meer dan een paar frames! Die MP moet je over gehad hebben, daar verwacht ik de volgende keer toch 3 herhalingen mee! ;) @ Fannore, jij bent er ook vroeg bij :P

Fijne dagen, veel plezier en graag heelhuids terug!

:kiss:

Dwarf zit in de sneeuw en hier is het lekker lente weer:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven